Izbornik
Zatvoriti izbornik
Zatvoriti

Punjenje pri niskim temperaturama: ovako ćete optimizirati snagu punjenja svog ID. modela.

Bilo da je riječ o električnom automobilu ili vozilu s motorom na izgaranje: niske temperature otežavaju rad baterije vozila. Kod ID. modela to može dovesti do ograničenih performansi tijekom punjenja zimi. Zašto je to tako i na što bi vozači ID. modela trebali paziti kada je temperatura ispod nule, možete saznati ovdje.

Specifikacije snage punjenja baterije

Ako ID. model ne dosegne svoje maksimalne performanse punjenja zimi, to još nije razlog za zabrinutost. Naime, potpuna učinkovitost baterije podložna je prirodnim fizikalnim uvjetima. Navedena maksimalna snaga punjenja utvrđuje se pod uvjetima WLTP-a pri temperaturi od približno 23 °C i stanju napunjenosti od 5 % ili više. Ako se te varijable promijene, snaga punjenja također može odstupiti od standardnih specifikacija.

Utjecaj temperature baterije

Ugodna temperatura baterije pri punjenju je iznad 20 °C. Zbog svoje visoke učinkovitosti u usporedbi s vozilima s motorom na izgaranje i dodatnog hlađenja koje osigurava vjetar u vožnji, tehnologija električnog pogona gotovo se ne zagrijava - ili se uopće ne zagrijava - pri temperaturama ispod 0 °C, čak i tijekom dužih vožnji. Zato smo ID. modele opremili upravljanjem toplinom koje uspostavlja ravnotežu između učinkovitosti i performansi kada je potrebno dodatno grijanje.

 

Primjer izračuna:

 

Ako se ID.3 Pro (58 kWh neto sadržaj energije baterije) puni pri temperaturi baterije od 20 °C i stanju napunjenosti od 10 %, može doseći maksimalnu snagu punjenja od 100 kW. S druge strane, pri temperaturi od 0 °C i stanju napunjenosti od 10 %, snaga punjenja se značajno smanjuje na početku postupka punjenja te se zatim povećava tijekom punjenja kako se baterija zagrijava. Ovdje također pruža podršku aktivno upravljanje toplinom. 

Utjecaj stanja napunjenosti

Stanje napunjenosti baterije također utječe na snagu punjenja tijekom punjenja jer je kapacitet ćelija baterije bolji kada je stanje napunjenosti niže. Stoga se može dogoditi da dva identična vozila na identičnim mjestima za punjenje postignu različite snage punjenja zbog različitih stanja napunjenosti. Načelno vrijedi: niže početno stanje napunjenosti može povećati snagu punjenja i skratiti dužinu punjenja.

 

Primjer izračuna:

 

Ako postupak punjenja modela ID.3 Pro započne pod optimalnim temperaturnim uvjetima i pri stanju napunjenosti od 5 %, snaga punjenja iznosi 100 kW. Uz početno stanje napunjenosti od 50 %, njegova maksimalna snaga punjenja iznosi 70 kW.

Uz ove savjete optimizirat ćete snagu punjenja svog ID. modela.

  • Prethodno zagrijavanje baterije: upotrijebite ugrađenu navigaciju vozila za vožnju do stanice za brzo punjenje. Tako sustav unaprijed zagrijava bateriju kako bi je doveo u optimalno stanje. Tijekom jutarnjeg polaska možete uživati u karakteristikama električnog vozila, a što su prethodno zagrijavanje unutrašnjosti, odmrzavanje stakala i optimalna priprema visokonaponskog sustava za vožnju.

  • Odabir prikladnog parkirnog mjesta: tijekom hladnih dana svoj ID. po mogućnosti parkirajte na mjestu koje je zaštićeno od vremenskih prilika - primjerice u nadzemnoj ili podzemnoj garaži.

  • Obratite pažnju na stanje napunjenosti: na stanici za brzo punjenje krenite sa što nižim stanjem napunjenosti i odaberite manja punjenja do 50 % ili maksimalno 80 %. Tako ćete skratiti dužinu punjenja i zaštititi bateriju.

Ups!
Čini se da vaš preglednik nije ažuriran. Možda naša web stranica ne radi optimalno. Većina preglednika (ali ne i MS Internet Explorer 11 i stariji) i dalje radi dobro.

Preporučujemo vam da ažurirate svoj web preglednik!
Najnovija inačica može osigurati dobro iskustvo bilo gdje na Internetu.

Hvala vam na posjeti i dobro se zabavite.
Vaš Volkswagen tim
24px/configurator private vehicles Created with Sketch.
24px/interior (not final) Created with Sketch.