Izbornik
Zatvoriti izbornik
Zatvoriti

Više, brže, tiše.

Više, brže, tiše.

Što može učiniti električni super sportski automobil iz Volkswagena, koji je u ljeto 2018. pobijedio na legendarnoj planinskoj utrci na Pikes Peaku? Dovoljno da u rekordnom vremenu stigne do svog odredišta visokog 4302 metra. S tehnologijom za električne automobile, koja pogoni i Volkswagen ID. Obitelj.

Ukupno 1440 metara nadmorske visine, 156 oštrih zavoja i 19,99 kilometara za 7.57,148 minuta: nakon 31 godine odsustva i osam mjeseci razvoja marki Volkswagen uspjelo je dovesti snagu električnog prototipa ID. R Pikes Peak doslovno do samog vrha. I to na vrh Stjenjaka - u okviru natjecanja Race To The Clouds, najpoznatije brdske utrke na svijetu. Ovo klasično odmjeravanje snaga u motosportu u Coloradu zaista je legendarno. Neprestane promjene vremenskih prilika, temperature ispod nula Celzijevih stupnjeva i mali udio kisika u zraku čine ga pravim ispitom izdržljivosti.

"Optimalni uvjeti", s radošću izjavljuje dr. Frank Welsch. On je član uprave marke i nadležan je za poslovno područje tehničkog razvoja. Za njega je povratak u ulozi osvajača nebeskih visina također put do vrha električne mobilnosti.

Krajolik Stjenjaka

I zaista: dok motori na izgaranje na ovim visinama dolaze do granica svoje izdržljivosti, rijedak zrak nimalo ne smeta električnim automobilima. Strah od visina stoga samo prijeti vozaču. A on je Francuz, zove se Romain Dumas i ima 40 godina. Kada je Volkswagen 1987. godine zadnji put sudjelovao u utrci Pikes Peak, Dumas je još bio dječak s velikim snom: voziti Formulu 1. I zaista je postao vozačem utrka. I trkaćim vozačem u društvu Porsche. On vozi relije, sudjeluje na utrkama povijesnih vozila i već je osam 24-satnih utrka završio kao pobjednik. Primjerice u Le Mansu te na Nürburgringu i Spa-Francorchampsu. Godine 2016. čak je uspio ostvariti treće najbolje završno vrijeme u 102-godišnjoj povijesti utrke Pikes Peak.

Ispisao je povijest motosporta: iskusni pilot Romain Dumas.

Dumas unatoč tome gaji veliko strahopoštovanje prema brdu - čak i sada. "Upotreba elektromotora predstavlja izazov", kaže. Kao vozač morate svoj način vožnje promijeniti u potpunosti jer auto reagira drukčije. No najviše su ga privlačili osjećaj uzbuđenja i ekstremni uvjeti - a do danas je triput osvojio legendarno natjecanje. K tomu su pehari iz Colorada manje-više jedini koje čuva u svojem stanu. Većinu ostalih darovao je drugima. Povijesni rekord na Pikes Peaku ostat će u sjećanju.

Kada je već riječ o povijesti: Pikes Peak je druga najstarija utrka u SAD-u koja se održava do danas. Kada je prvi put održana 1916. godine, trajala je tri dana, a sudjelovati je mogao svatko. Odnosno svatko tko je posjedovao automobil ili motocikl s mogućnošću vožnje. To je pravilo dovelo do toga da utrku pobijede čudnovati izdanci kućne radinosti. Kao što je bio slučaj 1922. godine, kada je pobijedilo vozilo koje se sastojalo od vijčano međusobno pričvršćenih dijelova s odlagališta otpada. To se vozilo danas nalazi u muzeju u Colorado Springsu.

Godine 1953. prvi su put startnu poziciju mogla zauzeti i sportska vozila. Porsche i Audi, društva-kćeri marke Volkswagen, u narednim su godinama uvijek iznova postizali vrhunske rezultate. Međutim, sada je za najbrži dolazak do cilja na red došao Volkswagen. Godine 2018. ukupno se 56 automobila i 27 bicikala natjecalo u šest klasa - ID. R Pikes Peak vozio je u kategoriji "Unlimited". U njoj je jedini preduvjet: morate imati četiri kotača. Zvuči pustolovno. I jest. A u pogledu tehnike i vrste motora sve je dozvoljeno. Idealan teren za optimalno ispitivanje tehnologija budućnosti kao što je električni pogon u ekstremnim uvjetima.

Ovakav je test izdržljivosti u motosportu posebno zahtjevan: za razliku od uobičajenih trkaćih vozila, ovdje nije riječ o najvećem stupnju snage. Riječ je o pronalasku savršenog balansa - idealnog sklada između brzine i mogućnosti manevriranja, stupnja snage i mase. Međutim, automobil je svejedno brz: njegovih 500 kW odgovara 680 KS, koji ga za 2,25 sekundi katapultiraju od 0 do 100 km/h. S okretnim momentom od 650 Nm. Gotovo 20 posto potrebne energije generira se tijekom vožnje. Čak se i energija kočenja djelomično može pretvoriti u struju, koja zauzvrat može opskrbljivati akumulatore - zahvaljujući litij-ionskim spremnicima. Oba elektromotora u ovomu slučaju djeluju poput generatora. To je tehnologija koja će također postati dio serijske proizvodnje. "Od toga očekujemo impulse za budući razvoj modela", potvrdio je Welsch.

Volkswagen će već od 2020. godine s obitelji ID. vozila na tržište uvesti bogatu ponudu serijskih vozila s potpuno električnim pogonom, a 2025. godine trebalo bi ih uslijediti više od dvadeset. Stav marke već sada se jasno daje do znanja s modelom I.D. R Pikes Peak. A sljedeće brdo već zove.

Ovo bi vas moglo zanimati

Ups!
Čini se da vaš preglednik nije ažuriran. Možda naša web stranica ne radi optimalno. Većina preglednika (ali ne i MS Internet Explorer 11 i stariji) i dalje radi dobro.

Preporučujemo vam da ažurirate svoj web preglednik!
Najnovija inačica može osigurati dobro iskustvo bilo gdje na Internetu.

Hvala vam na posjeti i dobro se zabavite.
Vaš Volkswagen tim
24px/configurator private vehicles Created with Sketch.
24px/interior (not final) Created with Sketch.