Izbornik
Zatvoriti izbornik
Zatvoriti

 

Volkswagen Touareg R eHybrid 4MOTION

Moćan poput oceana

Obnovljena izvedba je, osim unaprijeđenog izgleda, dobila i revolucionarno osvjetljenje IQ.LIGHT HD, unaprijeđeni ovjes te najsnažniju verziju R eHybrid, koju smo isprobali u Norveškoj, i to na najljepšoj cesti na svijetu

Touareg je savršena kombinacija vozila za putovanje, terenske izazove ili vuču vaše brodice, a u 20 godina, koliko je prošlo od prve generacije, ukupno je proizvedeno čak 1,13 milijuna vozila

 

Iako poprilično različite, Hrvatska i Norveška imaju i dosta zajedničkog - gotovo isti broj stanovnika te spektakularnu razvedenu obalu s brojnim otocima. Hrvatska ima 1244 otoka i ukupno 5835 km obale, ali je Norveška otprilike sedam puta veća te ima više od 240.000 otoka i više od 90.000 km obale. 

No za razliku od pitomih plaža u Hrvatskoj, ovdje nalazite stjenovite obale i duboke fjordove koje su zajednički oblikovali ledenjaci i valovi oceana. Dok gledate borbu valova i stijena, shvatite koliko ste maleni i nevažni pred snagom moćne prirode.

 

Dio opreme je i sustav Night Vision koji s pomoću termovizijske kamere otkriva ljude ili životinje koji se nađu ispred vozila te projicira prikaz na digitalni kokpit i upozorenje na head-up displej

 

Najveći dio od četiri milijuna Norvežana živi uz more, odnosno na otocima, pa Norveška ima vrlo razgranatu mrežu trajektnih linija koje povezuju kopno i otoke, otoke međusobno, ali i dijelove kopna, odnosno različite strane dubokih fjordova. No Norvežani su napravili i brojne podvodne tunele te, naravno, i mostove, a upravo su oni važan dio naše priče. 

I to ne bilo koji mostovi već njih osam koji, s cestom koja ih povezuje, izgledaju kao okamenjena nit koja se provlači od otoka do otoka te spaja otok Averøyu s kopnom. Vijugavi asfalt proteže se dužinom od 8.274 metra preko otočića i mostova, od kojih najkraći mjeri tek 19 metara, a najduži 193 metra. 

 

Ovo je po mnogima najljepša cesta na svijetu, a Norvežani je nazivaju Atlanterhavsvejen, što bi na hrvatskom bila Atlantska cesta

 

I kao da priroda nije dovoljno spektakularna, arhitekti su nagibima, zavojima i visinom mostova koji sežu do 23 metra iznad mora, dali dodatnu dramatičnost pa se tijekom vožnje ponekad osjećate kao da lebdite iznad mora.

Ovo je, po mnogima, najljepša cesta na svijetu, a Norvežani je nazivaju Atlanterhavsvejen, što bi na hrvatskom bila Atlantska cesta, iako se i kod nas dosta uvriježio engleski naziv Atlantic road, odnosno Atlantic ocean road.

 

Nude se dvije izvedbe pogona - 3.0 V6 TDI sa 210 kW (286 KS) te 3.0 V6 TSI R eHybrid sa 340 kW (462 KS), a u oba slučaja automatski mjenjač s osam stupnjeva prijenosa okretni moment prenosi na sve kotače

 

Spektakularna cesta izvorno je trebala biti željeznička pruga, ali je ideja o povezivanju gradića Vevaga i Kårvåga prugom ipak napuštena, a 1993. počela je gradnja ceste koja je završena pet godina kasnije. 

Poseban izazov u gradnji, ali i vožnji, su snažni vjetrovi i veliki valovi, osobito jer su neki mostovi dosta visoki kako bi se omogućio prolaz brodova. Danas onamo hodočaste svi koji uživaju u vožnji, a iako se zbog strogih ograničenja ne može brzo voziti, ono što vidite oduzima dah.

 

Novi Touareg je prvi Volkswagen opremljen prednjim Matrix LED-svjetlima IQ.LIGHT HD, a jedan od najboljih svjetlosnih sustava na svijetu opremljen je s ukupno 38.000 multipleks LED-dioda

 

Iako je dionica između Vevaga i Kårvåga najpoznatija, ona je dio 64 km duge rute od Buda na jugu do Kristiansunda na sjeveru, koja se proteže uz Atlantski ocean. Bud je ribarsko selo, odnosno gradić, koji je zbog svoje strateške pozicije na vrhu poluotoka bio važna točka u Drugom svjetskom ratu. Još su uvijek prisutne utvrde i topništvo koje su Nijemci izgradili da bi se obranili od savezničke invazije koja se nije dogodila. 

Na drugom kraju je Kristiansund, prekrasan grad na četiri otoka, najpoznatiji po muzeju posvećenom sušenom bakalaru, deliciji koja je danas popularna u cijeloj Europi, a ovdje njeguje tradiciju od 17. stoljeća.

 

Snažan i čist

U Norveškoj se sve vrti oko mora, a Norvežani imaju izraz da ništa nije moćnije od mora, i kad pogledate namrgođeni sjeverni Atlantik i velike valove koji se razbijaju o stupove mosta, doista se morate složiti. 

 

Innovision Cockpit je intuitivna kombinacija digitalnog kokpita veličine 12 inča i infotainment sustava sa središnjim zaslonom Discover Pro Max veličine 15,3 inča koji je osjetljiv na dodir

 

No moćnom oceanu suprotstavili smo najmoćniji model koji Volkswagen ima u ponudi - Touareg R eHybrid 4MOTION i njegovih 462 KS. Budući da je Norveška zemlja s najvećim udjelom električnih vozila u svijetu, Touareg R eHybrid se tu izvrsno uklapa, jer iako nije potpuno električan, njegov plug-in hibridni pogon omogućuje gotovo 50 km vožnje samo s električnim pogonom uz najvišu brzinu od 135 km/h. 

Pogonski sklop kombinira benzinski 3.0 V6 motor snage 250 kW (340 KS) i 450 Nm okretnog momenta te elektromotor sa 100 kW (136 KS) i 400 Nm momenta. Tu je i litij-ionska baterija kapaciteta 17,6 kWh, koja se puni pri usporenju, ali se može puniti i iz mreže. Ukupna sistemska snaga je 340 kW (462 KS), a iako prazan ima dvije i pol tone, Touareg do 100 km/h treba samo 5,1 sekundu. 

 

Zračni ovjes (serija na modelima eHybrid), iznimne performanse, vrhunski materijali, napredni infotainment te obilje prostora čine Touareg idealnim za duga putovanja

 

Osim što rezultira impresivnom ukupnom snagom, hibridni pogon omogućuje i iznimno nisku potrošnju od 2 l/100 km, jer se energija kočenja, koju biste inače potrošili na kočnicama, sprema u baterije te kasnije koristi za pogon.

No snaga bez kontrole ne znači ništa, a za zavojite i skliske ceste na sjeveru Europe dobro dođe i stalni pogon na sve kotače. Središnji Torsenov diferencijal neprestano nadzire uvjete i trakciju svakog kotača te optimalno raspoređuje okretni moment, a pritom se može prebaciti do 80 posto ukupnog momenta na stražnje kotače, odnosno do 70 posto na prednje. 

 

Osim unaprijeđenog ovjesa, Touareg je dobio i senzor krovnog opterećenja koji registrira dodatno opterećenje (npr. krovnu kutiju) te sukladno tome prilagođava rad sustava elektronske kontrole stabilnosti

 

S obzirom na impresivne dimenzije, Touareg ima iznimnu okretnost zahvaljujući upravljanju na svim kotačima, pri čemu se stražnji kotači na nižim brzinama zakreću do pet stupnjeva u suprotnom smjeru od prednjih, smanjujući krug okretanja za cijeli metar. Pri višim brzinama stražnji se kotači zakreću u smjeru prednjih, donoseći dodatnu stabilnost.

Najbolja kombinacija za zahtjevne ceste jer hibridni pogon trenutačno reagira na pritisak papučice gasa, a filigranski usklađen ovjes i upravljanje s lakoćom provlače gotovo pet metara dug SUV kroz zavoje, dok vama preostaje samo uživati u pogledu.

 

Ups!
Čini se da vaš preglednik nije ažuriran. Možda naša web stranica ne radi optimalno. Većina preglednika (ali ne i MS Internet Explorer 11 i stariji) i dalje radi dobro.

Preporučujemo vam da ažurirate svoj web preglednik!
Najnovija inačica može osigurati dobro iskustvo bilo gdje na Internetu.

Hvala vam na posjeti i dobro se zabavite.
Vaš Volkswagen tim
24px/configurator private vehicles Created with Sketch.
24px/interior (not final) Created with Sketch.