Izbornik
Zatvoriti izbornik
Zatvoriti

 

Volkswagen Amarok

Između velike petorke, dijamanata i pingvina

Zvuči egzotično, a takva i jest. Južnoafrička Republika čuva energiju spajanja dvaju oceana zbog koje su njezin intenzitet i raznovrsnost toliko očaravajući da zahtijevaju posebnu pripremu

Južnoafrička Republika mjesto je iznimnih prirodnih ljepota, ali i područje koje je klimom vrlo slično Europi pa se među prvima našlo na udaru europskih kolonizatora. Ovdje se i proizvodi nova generacija Amaroka

 

Potrebna je vrlo dobra priprema za kontrast, raznovrsnost i nasljeđe, što je sve zajedno u Južnoafričkoj Republici konzervirano i servirano posjetitelju u najmanju ruku na jedinstven način. No s obzirom na geografsku i stratešku poziciju, bilo bi čudno da je drukčije ondje gdje se susreću energije Indijskog i Atlantskog oceana.

Bajkovita priroda, kao i društvene vrijednosti, s jedne strane čine se integrirani u urbanost novoga doba, ali već nekoliko metara dalje vidi se sva sirovost i surovost područja koje je toliko rubno da bi moglo biti centralno. Jedinstveno već jest. 

Nije neobično stoga što je to područje jedno od prvih što ih je čovjek naselio, ali i što je u JAR-u popisano više od 30 jezika, od kojih je 11 službenih, a među njima i engleski. Isto tako, upravo se u Južnoj Africi promiču demokracija i ljudska prava s pogledom na otok Robben, na kojem je Nelson Mandela robovao 18 godina, da bi potom postao prvim crnim predsjednikom. 

 

Kolonije afričkih pingvina (još ih nazivaju i cape pingvini te južnoafrički pingvini) nastanjuju cijelu jugozapadnu obalu Afrike, a iako preferiraju puste predjele, širenjem gradova došli su i u blizinu ljudi

 

To je danas dio globalnog znanja, ali i dio turističke ponude, želite li posjetiti otok… Sa svime time na umu, dok Amarok grabi glatki asfalt vijugavim Chapman's Peak Driveom, cestom koja je usječena u liticu i doslovce visi nad oceanom. 

Teško je apsorbirati prirodne ljepote koje su toliko intenzivne da ih je grijeh gledati kroz fotoaparat jer izgledaju kao lažni čuvari zaslona. A nisu…

Globalni recept, lokalni sastojci

Ugodna je klima, pejzaži prekrasni, a najčešće teme koje turisti otvaraju su životinje, manjak vode i dijamanti. Za spomenuti je da je najveći iskopani svjetski dijamant 'Cullinan', težak više od pola kilograma, upravo iz JAR-a.

S druge strane, fantastični grad Cape Town, neki kažu afrički Hamburg, mogao bi ostati bez vode uslijed klimatskih promjena. 

 

Iako nosi dobroćudno ime Rt dobre nade, poprilično je negostoljubivo mjesto, s oštrim stijenama o koje se razbijaju veliki valovi dvaju oceana

 

Koju god temu da otvorite i plan da napravite, sve ispada toliko intenzivno i prepuno mogućnosti da vam je za istraživanje Južnoafričke Republike najbolja opcija Volkswagen Amarok. Civilno vozilo s osobinama specijalnog ekspedicijskog vozila koje se proizvodi upravo u Južnoafričkoj Republici. 

Međutim, čak i da stiže iz Europe, upravo bismo njega odabrali za jedan dan u kojem se, ako ustanete dovoljno rano, mogu pogledati afrički 'magareći' pingvini (tako ih nazivaju zbog glasanja), zaroniti s velikim bijelim psima (ispod Rta dobre nade su najčešći), pa poći u najveće i najbolje svjetske rezervate na safari.

 

 

Naravno, previše je to emocija i prizora za jedan dan, ali auto kojim je najbolje 'uzeti zalogaj' Južne Afrike, zbog brzine, sigurnosti, mogućnosti, kapaciteta, nosivosti, stabilnosti i voznih osobina - svakako je Amarok. 

Južna Afrika danas je hit turistička destinacija, slovi i kao poprilično opasna, ali tamo ćete po cestama sresti svjetske zvijezde, vidjeti pozive na svjetske kongrese i nekako se polako uvlačiti u tu njezinu čaroliju u kojoj su lokalni sastojci izmiješani po globalnoj recepturi. 

 

The Big Five

Popis mjesta koja treba obići i stvari koje treba doživjeti u Južnoafričkoj Republici je nepregledan jer ondje 'Velika petorka' ili 'The big five' nije crtić ni filmski naslov već dio stvarnosti. 

Pritom je riječ o afričkom bivolu, nosorogu, slonu, leopardu i lavu, kao najpoznatijim divljim životinjama, koje su u Južnoj Africi dio svakodnevice, baš kao i dijamanti, pingvini ili najrazličitije kulture, rase i jezici. Uostalom, ondje se spajaju čak i dva oceana.

 

Sve je toliko rubno da bi trebalo biti centralno 

Zanimljivo je da je baš poput multikulturalnosti JAR-a i Amarok rezultat napora i pomirenja različitih kultura. Tako su Volkswagen i Ford započeli dosta široku suradnju u području gospodarskih vozila, čiji je dio i projekt Amarok-Ranger. 

 

Uz pogon na sve kotače, redukciju te blokadu stražnjeg diferencijala, Amarok s lakoćom svladava i najteže terenske izazove

 

Tako je novi Amarok nastao na najnovijoj (T6) platformi Ford Rangera, što je donijelo povećanje dužine na 5,37 m, međuosovinskog razmaka na 3,27 m, pa je ponuda prostora u kabini poboljšana, a ionako snažan nastup, sada je još naglašeniji. 

Dizajnerskim zahvatima na karoseriji, Amarok se izgledom potpuno odmaknuo od DNA-rođaka i izgleda izuzetno dobro, te što je možda još važnije, prepoznatljivo. 

Top-izvedbe Amaroka dolaze s trolitrenim V6 TDI-motorom snage 177 kW (240 KS) i golemih 600 Nm okretnog momenta koji u kombinaciji s 10-brzinskim automatskim mjenjačem pokreće sve kotače. Moćni motor razvija 15-ak KS i 50 Nm više nego što je nudio V6 u prethodnoj generaciji. 

 

Izvedba unutrašnjosti modela Aventura i PanAmericana po razini opreme i ugrađenih materijala nema premca na tržištu. Uz digitalne instrumente, dominira veliki 15,6" infotainment zaslon

 

Postoje i dva dvolitrena TDI-motora, sa 125 kW (170 KS) i 151 kW (205 KS) koji se nude u kombinaciji s ručnim mjenjačem sa šest brzina. Masa praznog vozila varira od 2,2 do 2,5 tona (ovisno o motoru i opremi), najveća nosivost je 1,19 tona, dok je najveća masa prikolice 3,5 tona, što znači da nema mnogo stvari s kojima se Amarok ne može uhvatiti u koštac. 

 

 

Kombinacija V6 motora i 10-brzinskog automatika je sjajna, možda nešto smirenija nego kod osobnih modela, ali sa snažnim ubrzanjem i mekanim, gotovo neosjetnim promjenama stupnjeva prijenosa.

U usporedbi s prošlom generacijom, poboljšani su napadni i odlazni kutovi, a najveća dubina vode kroz koju možete proći je 800 mm.

 

 

Amarok je nesumnjivo najbolja alternativa klasičnim SUV-ima koji bi u određenim trenucima i pred vozačkim zahtjevima mogli pokazati svoje 'tanke đonove', nešto što se u Amaroku ne može dogoditi. 

To je posve jasno tijekom vožnje prema unutrašnjosti zemlje, gdje vas široki i vrlo brzi makadamski putevi mogu ponijeti u brzine za autocestu, ali istovremeno i iznenaditi rupom, kamenom ili životinjom. U tim prilikama je Amarok, ako je moguće u izvedbi s doplaćenim bull-barom, zaista najbolji izbor. 

 

Masa praznog vozila je od 2,2 do 2,5 tona, nosivost 1,19 tona, a teretni prostor u izvedbi DoubleCab prima jednu paletu

 

Safari s kravatom

Iako kruta stražnja osovina može nositi više od tone, u vožnji se veliki pick-up ponaša odlično i poskakivanje stražnje osovine, karakteristično za pick-up modele, ovdje gotovo da i ne postoji. Istovremeno, na njemu su kotači veličine 21 col kao stvoreni, nakon što obrišete prašinu, za laganu vožnju do centra Cape Towna i doživljaj luksuza koji može biti u rangu s europskim Mediteranom.

 

Chapman's Peak Drive je spektakularna cesta koja vijuga stijenom iznad Atlantskog oceana

 

Sve je to dostupno u jednom paketu. Naravno, centrom grada i fantastičnom turističkim cestom The Garden Route klizit ćete uz maksimalnu okretnost u standardnoj postavci pogona na stražnje kotače (2H). No kada stvari postanu samo malo kritične ili upitne, prebacivanje na stalni pogon (4H ili 4A) ponovno će vas učiniti nezaustavljivima. 

Na koncu, to što Amarok može svladati aktiviranjem redukcije (4L) i blokadom stražnjeg diferencijala, vjerojatno je više no što će i iskusan vozač (moći) poželjeti. 

A zatim ponovno kontrasti... Prostrana kabina presvučena kožom, golemi info-zasloni s Harman-Kardonovim ozvučenjem, Matrix LED-svjetla… Sve to izgleda kao noću osvijetljen centar Cape Towna s velikim kotačem i pogled na fantastičnu planinu Table Mountain. 

Vjerojatno ćete je posjetiti i popeti se na nju žičarom koju nazivaju 'letećim Nizozemcem'. Neizbježno je, kao i kušati vino stoljetnih vinograda Južne Afrike i nevjerojatno raznovrsnu kulinarsku ponudu. 

Potpuni kontrast s miljama favela i slamova, limenih ili sličnih straćara, koje znaju ispunjavati horizonte na određenim predjelima, a dobro se vide i kada Cape Townu prilazite avionom.

 

Ljepota i bogatstvo prirode u sjeni golemih slumova, naselja od sklepanih kućica, u kojima živi velik broj ljudi u vrlo lošim uvjetima

 

Ups!
Čini se da vaš preglednik nije ažuriran. Možda naša web stranica ne radi optimalno. Većina preglednika (ali ne i MS Internet Explorer 11 i stariji) i dalje radi dobro.

Preporučujemo vam da ažurirate svoj web preglednik!
Najnovija inačica može osigurati dobro iskustvo bilo gdje na Internetu.

Hvala vam na posjeti i dobro se zabavite.
Vaš Volkswagen tim
24px/configurator private vehicles Created with Sketch.
24px/interior (not final) Created with Sketch.