Izbornik
Zatvoriti izbornik
Zatvoriti

7.3.2022 Volkswagen ponovno prilagođava Tehnički razvoj

Kraći ciklusi proizvodnje i brže digitalne ponude

  • Transformacija u tehnološko poduzeće počinje razvojem: ubrzani proces razvoja s dosljednim fokusom na zahtjeve kupaca i softver
  • Skraćivanje razvoja budućih projekata vozila za 25 posto odnosno s 54 na 40 mjeseci
  • Bolje umrežavanje razvoja i proizvodnje ubrzava vrijeme proizvodnje po vozilu: cilj je postići vrijeme proizvodnje od deset sati po vozilu
  • Opsežni programi kvalifikacije pripremaju tim za Tehnički razvoj za nove zadatke i metode rada
  • Projekt Campus Sandkamp vrijedan 800 milijuna eura omogućuje agilne radne strukture

Na putu da postane tehnološko poduzeće, Volkswagen ponovno prilagođava svoj Tehnički razvoj u Wolfsburgu. Najveća razvojna jedinica koncerna s 11 500 zaposlenica i zaposlenika tako će postati dirigent transformacije marke Volkswagen u tehnološko poduzeće. Pritom je fokus na potpunom restrukturiranju procesa razvoja, čineći ga interdisciplinarnim, dosljedno usmjerenim na softver, zahtjeve kupaca i buduću električnu platformu SSP te orijentiranim na sustave i funkcije umjesto na komponente. To bi trebalo skratiti vrijeme razvoja za oko četvrtinu, povećati brzinu stavljanja na raspolaganje novog softvera te značajno ubrzati procese proizvodnje. Tehnički razvoj tako postaje važan temelj za transformaciju razvoja u koncernu.

"Ako automobil sve više postaje softverski proizvod na električni pogon, njegov se razvoj također mora promijeniti u svim dimenzijama. Tehnički razvoj činimo umreženijim i učinkovitijim usmjeravanjem naših procesa i organizacije na sustave i funkcije umjesto na komponente. Na prvom je mjestu softver, a ne hardver. Time skraćujemo vrijeme razvoja za 25 posto - u budućnosti će se projekti vozila realizirati za 40 mjeseci umjesto za 54 mjeseca kao što je bilo do sada, i to od trenutka kada se uspostavi osnovna arhitektura softvera", kaže Thomas Ulbrich, voditelj odjela za Tehnički razvoj marke Volkswagen. "S razvojnim centrom Campus Sandkamp u Wolfsburgu transformacija će ove godine biti vidljiva i vanjskom svijetu. U tu svrhu ulažemo 800 milijuna eura kako bismo Campus Sandkamp pretvorili u najmoderniji razvojni centar automobila na svijetu. Time jasno dajemo do znanja: Tehnički razvoj ubrzava transformaciju Volkswagena u tehnološko poduzeće", kaže Ulbrich.

Sistemski inženjering skraćuje proces razvoja za oko 25 posto

Sve veća umreženost vozila s ciljem njegove besprijekorne integracije u digitalni ekosustav i dosljedan fokus na korisničko iskustvo zahtijevaju restrukturiranje procesa razvoja. Polazna točka razvoja vozila su nove funkcije orijentirane na zahtjeve kupaca. Stoga će novi proces razvoja u budućnosti biti usmjeren na funkcije i sustave umjesto na komponente - takozvani sistemski inženjering, koji se u industriji posebice primjenjuje za složene razvojne projekte poput gradnje zrakoplova. U 1990-ima proizvodnja vozila prvenstveno je bila orijentirana na komponente. S porastom funkcija i elektronike početkom 2000-ih, umreženost je preuzimala sve važniju ulogu. Kada su u pitanju sadašnjost i budućnost, vozilo treba promatrati kao sustav u cjelokupnom ekosustavu kupca te ono mora besprijekorno komunicirati sa svim sustavima izvan vozila. U tu svrhu stručnjaci iz različitih stručnih područja pravovremeno pojašnjavaju zahtjeve i međusobne ovisnosti te osiguravaju prikladnu konfiguraciju i konstrukciju sustava i komponenti kako bi se sve te funkcije mogle besprijekorno povezati. U kombinaciji s povećanim fokusom na agilne metode rada, Volkswagen time skraćuje vrijeme razvoja za 25 posto - u budućnosti će se projekti vozila realizirati za 40 mjeseci umjesto za 54 mjeseca kao što je bilo do sada. Bliskom suradnjom s proizvodnjom, Tehnički razvoj daje značajan doprinos proizvodnji koja se odlikuje optimiziranim procesima, s ciljem postizanja mogućeg vremena proizvodnje od oko deset sati po vozilu.

Jačanje budućih kompetencija kroz ciljanu kvalifikaciju

Novim usmjerenjem Tehničkog razvoja na umrežene procese razvoja orijentirane na sustave i funkcije, Volkswagen ciljano ulaže u kvalifikaciju zaposlenika i priprema ih za digitalno doba. Nekoliko stotina zaposlenika već se kvalificiralo za nova zanimanja u Tehničkom razvoju, a u narednim godinama to će učiniti i tisuće drugih zaposlenika. Do 2030. godine oko 4000 zaposlenika bit će osposobljeno za većinom nove profile poslova (reskilling tj. prekvalifikacija), dok će dodatnih cca 6000 do 8000 zaposlenika proći kroz sveobuhvatne kvalifikacije (upskilling tj. usavršavanje). Paleta ponuda kvalifikacije seže od kraćih modula za učenje namijenjenih ciljanom proširenju kompetencija sve do sveobuhvatnih prekvalifikacija. Trenutačno najduži programi kvalifikacije traju čak 180 dana, a zaposlenicima će dati priliku za rad u novim područjima djelatnosti. Tako bi, primjerice, kvalificirani metalski radnik mogao postati stručnjak za puštanje u pogon tehnike vozila. Volkswagen tako stvara preduvjete za atraktivna radna mjesta i trajno osigurava zaposlenje na lokaciji u Wolfsburgu.

Campus Sandkamp čini budućnost razvoja vidljivom

Volkswagen će u sljedećih pet godina u Campus Sandkamp uložiti 800 milijuna eura. Novi, izuzetno moderni razvojni centar postavit će nove standarde u razvoju vozila. S više od 4000 radnih mjesta u projektnoj kući i integracijskom centru, Campus Sandkamp također će postati vodeći projekt za budućnost rada u Volkswagenu. Projektna kuća objedinjuje dizajn, razvoj koncepata, korisničko iskustvo, strategiju proizvoda, serije modela, tehničko upravljanje projektima i članove projektnog tima iz nabave, financija, planiranja proizvodnje, osiguranja kvalitete i prodaje pod istim krovom. Integracijski centar osigurava kratke i učinkovite procese usklađivanja i donošenja odluka između stručnih odjela. Zahvaljujući svojoj inovativnoj infrastrukturi za testiranje i simulaciju te otvorenom dizajnu područja suradnje ovaj centar pruža optimalno okruženje za aktivan sistemski inženjering. Uz nove agilne metode razvoja i moderno radno okruženje, Tehnički razvoj preuzima ulogu predvodnika u cjelokupnoj transformaciji marke Volkswagen.

Buduća električna platforma SSP i dosljedan fokus na softver stvaraju osnovu za mobilnost budućnosti
Uz brži proces razvoja, dosljedno fokusiranje na zahtjeve kupaca i ciljanu kvalifikaciju radnog kolektiva, Tehnički razvoj određuje smjer razvoja mobilnosti budućnosti i stvara preduvjete da se uz Trinity razvije vrijedno, potpuno električno i potpuno umreženo vozilo, koje je besprijekorno integrirano u digitalni ekosustav. U tu svrhu Volkswagen radi na budućoj platformi koncerna pod nazivom SSP (eng. Scalable Systems Platform): učinkovitoj i skalabilnoj tj. prilagodljivoj platformi za doba električne energije. Ova će se platforma prvi put primijeniti u Volkswagenu u sklopu projekta Trinity 2026. godine, a očekuje se da će spojiti električne platforme MEB i PPE. Time SSP postaje osnova za sve marke i modele odnosno osnova za više od 40 milijuna vozila koncerna. Tako Volkswagen jača svoju poziciju prvaka u području platformi. Kao i MEB, platforma SSP će također biti otvorena za treće pružatelje usluga. Ona istovremeno omogućuje potpuno umrežavanje vozila s njegovim ekosustavom, stvarajući tako preduvjete za potpuno automatiziranu vožnju (razina 4) i nove modele poslovanja koji se temelje na upotrebi. Uz Digital Lifecycle Management (DLCM) vozila marke Volkswagen u budućnosti će biti ažurirana čak i nakon isporuke. Tako će kupci u budućnosti imati automobil koji je uvijek u korak s vremenom. Kao proizvođač automobila za masovnu proizvodnju, Volkswagen ovaj napredak čini financijski dostupnim za brojne ljude - tehnologije kao što su "over the air" ažuriranja softvera (OTA) i funkcije na zahtjev (FoD) već danas ispunjavaju ovaj zahtjev.

Sa strategijom ACCELERATE marka Volkswagen se pravovremeno i dosljedno priprema za temeljite promjene u automobilskoj industriji. Do 2026. godine marka će uložiti oko 18 milijardi eura u teme budućnosti kao što su električna mobilnost, hibridizacija i digitalizacija. U sklopu svoje globalne električne ofenzive, Volkswagen će povećati udio potpuno električnih automobila u prodaji na europskom tržištu na više od 70 posto. U SAD-u i Kini marka namjerava ostvariti udio električnih vozila veći od 50 posto u istom razdoblju. U tu svrhu Volkswagen će svake godine plasirati barem jedan novi BEV model. Cilj je potpuna elektrifikacija palete modela. Najkasnije do 2050. godine Volkswagen želi biti poduzeće s ugljično neutralnim učinkom. Poduzeće istovremeno ubrzava i druge velike teme budućnosti: integracija softvera u vozilo i digitalno korisničko iskustvo postaju važne ključne kompetencije. Modelima poslovanja koji se temelje na podacima Volkswagen nastoji privući nove skupine kupaca i stvoriti dodatne izvore prihoda. Osim toga, Volkswagen će autonomnu vožnju učiniti dostupnom brojnim ljudima do 2030. godine. Time Volkswagen jača svoju poziciju najpoželjnije marke za održivu mobilnost.

Ups!
Čini se da vaš preglednik nije ažuriran. Možda naša web stranica ne radi optimalno. Većina preglednika (ali ne i MS Internet Explorer 11 i stariji) i dalje radi dobro.

Preporučujemo vam da ažurirate svoj web preglednik!
Najnovija inačica može osigurati dobro iskustvo bilo gdje na Internetu.

Hvala vam na posjeti i dobro se zabavite.
Vaš Volkswagen tim
24px/configurator private vehicles Created with Sketch.
24px/interior (not final) Created with Sketch.