Od nastanka do recikliranja

Ekobilanca ID. modela

Životni vijek automobila i njegov utjecaj na okoliš

Kako bi omogućili proizvodnju električnih automobila optimiziranu u pogledu CO₂, naši stručnjaci utvrđuju ključne točke emisija CO₂ za vozilo. U tu svrhu oni izrađuju ekobilancu (eng. Life Cycle Assessment, LCA) u skladu sa svojom najboljom tehničkom procjenom. Tom metodom u skladu s normama ISO (DIN EN ISO 14040 i DIN EN ISO 14044) obuhvaćene su sve komponente automobila i na temelju nje se utvrđuje kako taj automobil utječe na okoliš kroz cijeli životni ciklus - od dobivanja sirovina preko proizvodnje, montaže i faze korištenja pa sve do rastavljanja u svrhu recikliranja korištenih materijala.

Ekobilancama se analiziraju različite kategorije utjecaja. Jedna od njih je potencijal globalnog zatopljenja, gdje se učinci na okoliš preračunavaju u takozvane ekvivalente CO₂ (CO₂e) te se na temelju te mjerne jedinice omogućava usporedba njihova učinka na klimu.

Održivost treba učiniti mjerljivom

Učinci na okoliš utvrđuju se posebnim softverom koji sadrži bazu podataka s prosječnim informacijama o uzvodnom opskrbnom lancu. Tako izračunate vrijednosti nisu potpuno pouzdane te se mogu promijeniti zbog redovitih aktualiziranja metode izračuna. Za proizvodne faze koje iziskuju iznimno velike količine energije, primjerice proizvodnja baterijskih ćelija, marka Volkswagen za ID. modele koristi konkretne podatke pojedinih dobavljača umjesto prosječnih vrijednosti. Taj se postupak također naziva specifična ekobilanca. Tako sažeto možemo vidjeti kako djeluju mjere uz pomoć kojih smanjujemo emisije CO₂ - i koliko je stvarno velika količina CO₂e koju treba kompenzirati.

Za CO₂ otisak naših ID. modela u obzir se uzimaju ekvivalenti CO₂ opskrbnog lanca te proizvodnje i logistike.

 

Dio izračuna su i transport vozila do trgovaca u cijeloj Europi, prvo punjenje baterije prije primopredaje kupcima i rastavljanje električnih automobila u svrhu recikliranja (bez visokonaponske baterije). Jedino što nije uključeno su ekvivalenti CO₂ koji nastaju tijekom daljnjeg korištenja i održavanja. Rezultate ekobilance neovisno provjerava i certificira TÜV NORD Cert.

1 opskrbni lanac / 2 proizvodnja / 3 logistika / 4 prvo punjenje VN baterije
Sve to Volkswagen uzima u obzir pri utvrđivanju ugljičnog otiska električnih automobila iz obitelji ID. modela.

Emisije CO₂ će se - ako je moguće - izbjeći i smanjiti neposredno kod tvrtke Volkswagen. Poduzeća koja će provoditi predisporuku bit će obvezna poštovati mjere izbjegavanja i smanjenja. Emisije CO₂ koje se neće moći izbjeći i smanjiti ni kod tvrtke Volkswagen ni odgovarajućim obvezama u dobavljačkom lancu bit će kompenzirane u jednakom iznosu certificiranim projektima za zaštitu klime.

Izjava o odricanju odgovornosti društva Volkswagen AG

Ovdje prikazana vozila mogu u nekim detaljima odstupati od aktualnog austrijskog programa isporuke. Djelomično je prikazana dodatna oprema uz nadoplatu. Sve cijene su neobvezujuće, preporučene cijene koje nisu monopolne i uključuju namete na normiranu potrošnju (austr. NoVA), 20 % PDV-a te troškove otpreme uzimajući u obzir dodatak i odbitak na namete na normiranu potrošnju u skladu s čl. 6. austrijskog Zakona o nametima na normiranu potrošnju (austr. NoVAG). Radi bolje čitljivosti tekstova nismo koristili ni muški ni ženski rod za riječi koje se odnose na osobe. To ni u kojem slučaju ne implicira diskriminaciju drugog spola. Zahvaljujemo na razumijevanju.

Navedene vrijednosti potrošnje i emisija prikupljene su prema zakonskim postupcima mjerenja (Uredba (EZ) br. 715/2007 u trenutačno važećoj verziji) u okviru tipskog odobrenja vozila na temelju WLTP postupka ispitivanja. Podaci se ne odnose na točno određeno vozilo i nisu sastavni dio ponude, već služe isključivo za usporedbu različitih tipova vozila. Potrošnja i emisije CO₂ nekog vozila ne ovise samo o učinkovitom iskorištavanju goriva/struje nego i o stilu vožnje, dionici te drugim netehničkim čimbenicima. Drugačije vrijednosti potrošnje, emisija CO₂ i dosega moguće su zbog dodatne opreme i pribora (npr. gume, kuka za vuču, krovni nosač itd.) te zbog načina vožnje, brzine, upotrebe komfornih/sporednih trošila, vanjske temperature, broja suputnika, opterećenja, odabira profila vožnje, topografije itd. Ti čimbenici utječu na relevantne parametre vozila kao što su masa vozila, otpor kotrljanja guma i aerodinamika. Nameti na normiranu potrošnju (austr. NoVA) i oporezivi dodatak izračunavaju se prema emisijama CO₂ u g/km.

ID.7: potrošnja struje: 13,6 - 20,3 kWh/100 km. Emisije CO₂: 0 g/km. Slika je simbolična. 07./2024.

Zatvori
Izbornik
Zatvoriti izbornik
Zatvoriti

Potpuno električni ID.5

Odsada je vrijeme isporuke opet kraće za narudžbe novih vozila, a u ponudi su brojni odmah raspoloživi modeli ID.5

Ups!
Čini se da vaš preglednik nije ažuriran. Možda naša web stranica ne radi optimalno. Većina preglednika (ali ne i MS Internet Explorer 11 i stariji) i dalje radi dobro.

Preporučujemo vam da ažurirate svoj web preglednik!
Najnovija inačica može osigurati dobro iskustvo bilo gdje na Internetu.

Hvala vam na posjeti i dobro se zabavite.
Vaš Volkswagen tim