Naši hibridni modeli: najbolje iz dvaju svjetova
Volkswagen Hrvatska donosi vam fascinantan svijet ekološki prihvatljive mobilnosti. Uronite u našu široku paletu hibridnih automobila koji objedinjuju inovativnu tehnologiju i održivost. Bilo plug-in hibrid, djelomični hibrid ili GTE – zahvaljujući našem izboru različitih pogona svatko će pronaći odgovarajući hibridni automobil za svoje potrebe. Saznajte sada više o različitim VW hibridnim modelima i o prednostima koje oni donose!
Učinkoviti u mnogim aspektima: pregled hibridnih pogona
Vi odlučujete koja vrsta pogona odgovara vašim potrebama u vožnji. S našim hibridnim automobilima nudimo pogonske tehnologije koje odlikuje veća snaga i manja potrošnja. A to za vas znači svakodnevni užitak u ekološki osviještenoj električnoj mobilnosti, a da se pritom ne morate odreći snažnog motora na izgaranje u slučaju potrebe. Bilo plug-in hibrid ili djelomični hibrid – VW hibridni modeli najbolji su dokaz za to koliko električna mobilnost može biti svestrana. Saznajte više o različitim hibridnim pogonima.
Plug-in hibrid (eHybrid)
Plug-in hibridni automobil kombinira konvencionalni motor na izgaranje s električnim pogonskim sustavom koji se može puniti preko vanjskog izvora struje. U Volkswagen plug-in hibridnim automobilima kriju se učinkovit TSI motor (benzinski), 6-stupanjski automatizirani mjenjač s dvije spojke (DSG) i litij-ionska baterija.
Ako je baterija dovoljno napunjena, mogu se prijeći kraće dionice u električnom modusu bez emisija CO₂. Pri većim brzinama dodatno se uključuje TSI motor. Nakon pražnjenja baterije vozilo se automatski prebacuje na motor na izgaranje.
GTE
GTE predstavlja sportsku inačicu u paleti plug-in hibrida marke Volkswagen. U ovom trenutku dostupan je novi Golf GTE. U prošlosti je u ponudi bio i Passat u varijanti GTE. Golf GTE usmjeren je na snagu te se vizualno oslanja na dizajn legendarnog modela GTI. Osim ekološki prihvatljive električne komponente on donosi i dinamično iskustvo vožnje koje podsjeća na GTI modele, uključujući sportske elemente dizajna i krući modus voznog postroja.
Djelomični hibrid (eTSI)
U našim djelomično hibridnim modelima elektromotor pruža podršku motoru na izgaranje. Ovaj hibridni automobil ne mora se puniti na vanjskom izvoru jer generira struju za bateriju samostalno tijekom vožnje. To znači: manja potrošnja, veće performanse i veći komfor u vožnji. Pregled prednosti djelomično hibridnih modela:
- Manja potrošnja goriva: u našim djelomično hibridnim pogonima krije se učinkovit 1,5 l TSI motor koji je povezan s 48-V sustavom i 7-stupanjskim automatiziranim mjenjačem s dvije spojke (DSG). To čini eTSI znatno štedljivijim u odnosu na konvencionalni TSI motor.
- Užitak u vožnji: kombinacija motora na izgaranje i električnog pogona jamči uredno pojačanje snage.
- Jednostavnost za rukovanje: nešto manja baterija djelomičnog hibrida ne mora se puniti na vanjskom izvoru. Struja za bateriju generira se povratom energije kod kočenja (rekuperacijom) tijekom vožnje.
- Komfor u vožnji: jednostavnim isključivanjem TSI motora tijekom vožnje eTSI aktivira svoju funkciju jedrenja. Tako ćete tiho kliziti cestom.
Detaljan pregled hibridnih modela
Novi Golf eHybrid
Novi je Golf u varijanti opreme Style dostupan kao plug-in hibrid. Ako je baterija novog Golfa Style eHybrid napunjena, on će se automatski pokrenuti u e-modusu bez lokalnih emisija CO₂. U električnom modusu on će prijeći čak 143 km isključivo na električni pogon (kombinirano prema WLTP-u). TSI motor može se po želji dodatno uključiti. Pri većim brzinama TSI benzinski motor automatski će se uključiti.
Novi Golf GTE
Novi Golf GTE standardno raspolaže velikom snagom i sportskim izgledom: sistemskom snagom od 200 kW (272 KS) on će se pobrinuti za standardni užitak u vožnji. Osim toga, njegova oprema neće ostati neprimijećena: u serijsku se opremu ubrajaju sportska sjedala, sportsko višenamjensko kolo upravljača, IQ.LIGHT matrix LED glavna svjetla, potpora za vožnju „Travel Assist“ itd. Novi Golf GTE omogućuje DC brzo punjenje s čak do 50 kW te nudi doseg od čak 131 km prema WLTP-u.
Novi Tiguan eHybrid
Novi Tiguan je ovisno o liniji opreme dostupan s dva različita plug-in hibridna motora. Obje varijante imaju funkciju brzog punjenja i maksimalni doseg isključivo u električnom pogonu koji u varijanti R-Line, ovisno o kombinaciji motora i mjenjača, iznosi 119 km kombinirano (WLTP). S novom funkcijom DC brzog punjenja možete značajno napuniti bateriju u samo nekoliko minuta pri optimalnim uvjetima na odgovarajućem agregatu za punjenje.
Novi Passat eHybrid
Jednako kao i novi Tiguan eHybrid, novi Passat je ovisno o liniji opreme dostupan s dva različita plug-in hibridna motora. Passat eHybrid donosi vam veliku kombiniranu sistemsku snagu i maksimalan doseg isključivo u električnom pogonu od čak 124 km (WLTP) kombinirano. Nova funkcija DC brzog punjenja omogućuje vam da u optimalnim uvjetima u nekoliko minuta napunite bateriju skoro do kraja.
Touareg eHybrid i Touareg R eHybrid
Touareg dolazi u dvije različite hibridne izvedbe: u liniji opreme Elegance eHybrid on dolazi sa sistemskom snagom od 280 kW (381 KS), dok u najjačoj sportskoj liniji R eHybrid on donosi sistemsku snagu od 340 kW (462 KS). Tako je Touareg R eHybrid s tom snagom najsnažniji Volkswagen model svih vremena. Touareg eHybrid je simbioza visokih performansi i električne učinkovitosti. Kombinirani doseg u električnom pogonu prema WLTP-u kod Touareg eHybrid modela iznosi između 45 i 51 km.
Multivan eHybrid
Uz tehnologiju plug-in hibridnog pogona u Multivanu vožnja gradom u električnom modusu bit će neutralna u pogledu lokalnih emisija CO₂. Usto je zahvaljujući litij-ionskoj bateriji od 10,4 kWh (neto kapaciteta) doseg koncipiran tako da možete prijeći do 49 kilometara (WLTP) isključivo na električni pogon. Ako na putu ne pronađete slobodni agregat za punjenje, ni to neće biti nikakav problem. Na dužim dionicama motor na izgaranje automatski preuzima funkciju generatora.
eTSI modeli (djelomični hibridi)
Novi Golf, Golf Variant, Tiguan i Passat dostupni su s djelomično hibridnom tehnologijom. Kod marke Volkswagen ta se tehnologija također zove eTSI. Kod djelomično hibridne tehnologije starter generator pružit će podršku motoru tijekom kretanja i pri malim brzinama. Litij-ionska baterija puni se tijekom kočenja i kotrljanja vozila. Tako se smanjuju potrošnja benzina i emisije CO₂. Baterija djelomičnog hibrida ne mora se puniti kao kod plug-in hibrida.
Oporezivi dodatak hibridnih automobila
Hibridni automobili kao službena vozila predstavljaju atraktivnu opciju jer se u pravilu za njih plaća niži oporezivi dodatak zahvaljujući njihovim niskim emisijama CO₂. A to donosi porezne pogodnosti za korisnike. K tomu hibridna vozila nude fleksibilnost da kratke dionice možete prelaziti u električnom modusu bez ikakvih emisija, što je posebno korisno u gradskom prometu. Kod dužih vožnji koje su uobičajene za službene automobile, benzinski motor omogućuje veći doseg. Ta kombinacija elektromotora i benzinskog motora pretvara hibridne automobile u idealan izbor za službena vozila.
Probna vožnja bolja je od konfiguriranja vozila
Dogovorite sada probnu vožnju
Helena svakodnevno putuje između Villacha i Klagenfurta. Vožnja bi trebala postati opuštenija, ali i povoljnija – zbog toga želi prijeći na plug-in hibrid. Za nju je važno da joj na raspolaganju stoji dovoljno velik doseg u električnom pogonu za put na posao tijekom kojega će se također puniti baterija. Sada se ona veseli što će moći usporediti modele. I to ne samo s kauča nego i uživo na cesti.
Obiteljski prijatelj
Simone živi sa svojom obitelji u predgrađu Linza. Kako bi s djecom putovala učinkovitije do bake i djeda u Salzburg, obitelj je prešla na Tiguan eHybrid koji puni Volkswagen prirodnom strujom. Tako putuje na električni pogon do čak 50 km bez lokalnih emisija CO₂. Osim toga, Tiguan ne donosi samo pregršt prostora za igračke, nego i osigurava dobro raspoloženje na stražnjoj klupi zahvaljujući GTE modusu. A na dužim putovanjima na godišnji odmor Simone se može i dalje pouzdati u TSI benzinski motor.
Inteligentan koncept punjenja, veća fleksibilnost
Početak dana u potpuno električnom pogonu, sportske aktivnosti prije posla i navečer kući bez stajanja zbog točenja goriva – s plug-in hibridom to nije nikakav problem. Njegova litij-ionska baterija može se puniti na punjaču ID. Charger¹ i preko utičnice pred kućnim vratima. To jamči veću fleksibilnost u svakodnevici.
Često postavljana pitanja o hibridnim automobilima
Što je hibridni automobil?
Hibridni automobil kombinira konvencionalni motor na izgaranje s elektromotornom pogonskom jedinicom. Ova napredna hibridna tehnologija omogućuje učinkovitije korištenje goriva i niže emisije.
Kako radi hibridni automobil?
Hibridni automobili – kako je gore navedeno – imaju dva ugrađena motora. Jedan motor hibridnog automobila ide na električni pogon, dok je drugi motor pogonjen fosilnim gorivom, najčešće dizelskim ili benzinskim. Tako se vozilo može kretati na dva različita načina. Ili rade oba motora paralelno koji pokreću različite dijelove motora. Ili oba motora rade serijski, pa samo jedan motor osigurava pogon, dok drugi miruje te se uključuje samo u slučaju potrebe. Kod miješanih hibrida radi se o hibridnim automobilima s oba načina funkcioniranja.
Za koga je isplativ hibridni automobil?
Hibridni automobil isplati se prvenstveno vozačima koji putuju kako gradskim tako i dužim dionicama. Hibridna tehnologija maksimizira učinkovitost time što elektromotor koristi u gradu, a motor na izgaranje na autoputu. Ako su vam važne uštede goriva, smanjene emisije i doprinos električnoj mobilnosti, VW hibrid je izbor koji će vam se isplatiti.
Koja je prednost hibridnog automobila?
Zahvaljujući kombinaciji motora na izgaranje i elektromotora maksimizira se učinkovitost potrošnje goriva, što vodi do nižih troškova korištenja vozila. Smanjuju se i potrošnja goriva i emisije, što ide u prilog zaštiti okoliša.
K tomu se tijekom kočenja u hibridnom automobilu čuvaju kočione obloge jer tijekom samog kočenja dolazi do puno manjih gubitaka energije. Usto električni pogon pohranjuje energiju potisnutu tijekom kočenja te je tako djelomično može napuniti, odnosno osloboditi pohranjenu energiju u slučaju potrebe. To je vrlo praktično i učinkovito osobito u gradskom prometu tijekom vožnji s čestim zaustavljanjima i kretanjima. Ovdje hibridno vozilo troši u prosjeku 25 posto manje energije od usporedivog vozila s motorom na izgaranje.
Postoje li različiti hibridni pogoni?
Kod hibridnih automobila razlikujemo tri važna tipa: djelomično hibridna vozila, potpuno hibridna vozila i plug-in hibridne automobile.
Koja je razlika između električnog i hibridnog automobila?
Električni je automobil pogonjen isključivo elektromotorom. Hibridni je automobil pogonjen elektromotorom i motorom na izgaranje.
Što čini vožnju hibridnog automobila drukčijom?
Kod hibridnog pogona elektromotor radi i za optimizaciju motora na izgaranje, što poboljšava doživljaj vožnje i dinamiku. Tijekom ubrzanja elektromotor povećava okretni moment na kotačima i jamči trenutno ubrzanje. Tijekom kočenja dolazi do blažeg, učinkovitijeg zaustavljanja.
Koja je razlika između djelomičnog i potpunog hibrida?
U djelomičnom hibridu motor na izgaranje je dodatno podržan električnim pogonom, osobito tijekom kretanja i na kraćim dionicama. Veće udaljenosti ne mogu se svladati bez motora na izgaranje. Za razliku od toga, potpuni hibrid može se kretati s energijom električnog pogona, primjerice u gradskom prometu kod stalnih vožnji s čestim zaustavljanjima i kretanjima.
Što je plug-in hibrid?
Plug-in hibrid može se puniti kako preko motora na izgaranje tako i preko strujnog kabela. Za punjenje je potreban kabel s utikačem koji odgovara vozilu. Plug-in hibridni automobil je potpuni hibrid kod kojeg je kapacitet baterije dodatno povećan. Kratke udaljenosti mogu se prelaziti isključivo na električni pogon bez ispuštanja emisija CO₂. Čim se potroši energija baterije, motor na izgaranje preuzet će pogon.
Koji je doseg plug-in hibrida u električnom pogonu?
Doseg plug-in hibrida varira ovisno o modelu vozila i kapacitetu baterije. Sadašnji modeli marke VW postižu doseg isključivo u električnom pogonu od maksimalno 64 kilometra.
Kako se puni baterija hibridnog automobila?
Djelomični i potpuni hibrid pune svoju bateriju rekuperacijom ili pretvorbom kinetičke energije iz motora na izgaranje u električnu energiju. U plug-in hibridnom automobilu motor na izgaranje treba gorivo, dok se e-motor puni preko utičnice.
Moraju li se hibridni automobili puniti?
Kod djelomičnih i potpunih hibrida ne morate se brinuti za punjenje. Motor na izgaranje automatski puni bateriju vozila. Kod plug-in hibrida punjenje baterije se ne odvija preko motora na izgaranje, već se ona mora manualno napuniti.
Želite li odmah uroniti u svijet električnih automobila?
Ako ne želite nikakve kompromise, onda su naši potpuno električni ID. modeli možda pravo rješenje za vaš ulazak u svijet električne mobilnosti. Tako ćete moći prelaziti sve svoje vožnje bez emisija i tiho putovati lokalnim cestama kroz prirodu.