Pregled svih vrsta pogona Volkswagen modela

Razumijevanje različitih vrsta pogona modela marke Volkswagen te njihovih prednosti i mana može biti izazovno. Trenutačno u Volkswagenu nudimo šest različitih pogona. Tehnologija koja se iza toga krije stalno se usavršava. Ovaj pregled pomoći će vam u pronalasku optimalne vrste pogona za vaše potrebe.

Čisti užitak u vožnji i visoka razina komfora u vožnji

Električni pogon (BEV)

Električni automobili iz obitelji ID. modela marke Volkswagen kreću se na struju koja se skladišti u litij-ionskoj bateriji. Posebna učinska elektronika uspostavlja vezu između motora i baterije. Slijedi pretvorba električne energije u mehaničku. To se odvija uz pomoć fiksnog statora i pomičnog rotora koji se ovisno o motoru pokreće na različite načine. Ako netko primjerice vozi ID. marke Volkswagen, to se odvija uz pomoć takozvanog stalno pobuđenog sinkronog motora. Ovdje struja protječe kroz bakrene žičane namotaje statora, čime se generira okolno magnetsko polje. Sam rotor ima stalno magnetsko polje. To ga tjera da sinkronizirano prati polja statora i da se vrti. Drukčiji je proces u automobilima s vanjski pobuđenim sinkronim motorima. U tim električnim vozilima magnetsko polje rotora nije stalno, već se ono generira vremenski ograničeno preko elektromagneta. Električni pogon na sve kotače kombinira obje vrste motora.

vw Elektroautos
Ansicht des Cockpit im VW Golf Variant

Značajke naših modela s električnim pogonom (BEV)

  • Visok stupanj učinkovitosti, maksimalan okretni moment postiže se već na malim brojevima okretaja
  • Nema emisija štetnih tvari
  • 30-40 % manje troškova održavanja u odnosu na motor na izgaranje
  • Jednostavna konstrukcija i visoka razina komfora u vožnji (nema mijenjanja stupnjeva prijenosa)
  • Čisti užitak u vožnji direktnim primanjem gasa
  • Nema PPMV-a ni oporezivnog dodatka za poduzetnike
  • Atraktivne cijene zahvaljujući poticajima
  • Jamstvo na bateriju od osam godina ili 160.000 km

Plug-in hibrid (PHEV)

U plug-in hibridu motor na izgaranje i električni pogon dijele posao. U gradu ili općenito na kratkim dionicama moguća je vožnja isključivo na električni pogon, dok se na dugim dionicama upotrebljava motor na izgaranje. Tako u svakodnevici možete koristiti prednosti učinkovite električne mobilnosti, a da se pritom ne morate odreći snažnog TSI benzinskog motora u slučaju potrebe. Baterija hibridnog pogona može se puniti i preko motora na izgaranje i preko utikača.

Značajke naših plug-in hibridnih modela (PHEV)

  • Kombinacija električnog pogona i motora na izgaranje
  • Moguća vožnja bez emisija u gradu i na kratkim dionicama
  • Baterija se može puniti rekuperacijom
  • Ušteda goriva zahvaljujući elektromotoru
Ubrzanje bez velike potrošnje goriva

Djelomični hibrid (MHEV)

Osnovna ideja djelomičnog hibrida glasi: višak snage motora na izgaranje pretvara se u električnu energiju te se pohranjuje u bateriju (rekuperacija). Tako elektromotor može posegnuti za tom pohranjenom energijom i iskoristiti je za pogon. U automobilu s djelomično hibridnim pogonom on prvenstveno pohranjuje struju tijekom kotrljanja i kočenja. Ona se u pravilu priključuje samo kao podrška benzinskom motoru. Primjerice tijekom ubrzanja, pretjecanja ili pokretanja vozila. No baterija nikad ne radi sama i ne može se napuniti preko utikača.

Heck vom VW Golf8 mit eTSI

Značajke naših djelomično hibridnih modela (MHEV)

  • Elektromotor kao podrška tijekom pokretanja, ubrzanja i pretjecanja
  • Ušteda goriva zahvaljujući dodatnom električnom okretnom momentu
Veća učinkovitost i manje emisija

Benzinski motor s izravnim ubrizgavanjem (TSI)

Volkswagen TSI motori – turbobenzinski motori s izravnim ubrizgavanjem – rade izrazito učinkovito. Gorivo se u ovim motorima „izravno“ „ubrizgava“ u komoru za izgaranje uz maksimalan tlak veći od 100 bara. Ušteda goriva zahvaljujući izravnom ubrizgavanju benzina u odnosu na motore jednake snage i s neizravnom tehnologijom ubrizgavanja preko usisne cijevi (MPI) može iznositi do 15 posto. Jedan od najmodernijih motora s izravnim ubrizgavanjem benzina je novi 1,5 TSI ACT BlueMotion (96 kW / 130 KS) marke Volkswagen. On se odlikuje iznimno učinkovitim Millerovim postupkom izgaranja, varijabilnom geometrijom turbine (VTG), aktivnim menadžmentom cilindara (ACT / isključivanju dvaju cilindara) i privremenim potpunim isključivanjem motora.

TSI Schriftzug

Značajke naših modela s izravnim ubrizgavanjem benzina (TSI)

  • Mala težina po jedinici snage
  • Veći iskoristiv raspon snage
  • Izraženije sportska vožnja
  • Miran rad
  • U pravilu povoljniji od primjerice dizelskih motora
Štedljiv, pouzdan i dugovječan

Dizelski motor s izravnim ubrizgavanjem (TDI)

Gorivo dizelskih motora s izravnim ubrizgavanjem „izravno“ se „ubrizgava“ u komoru za izgaranje tlakom od čak preko 2.000 bara, tamo se samostalno pali i zbog toga se također naziva motor sa samopaljenjem. Za razliku od benzinskih motora, u postupku sagorijevanja dizela ne dovodi se smjesa zraka i goriva, nego samo zrak. TDI motore odlikuje iznimno visok stupanj učinkovitosti i maksimalna štedljivost. Pod nazivom EA288 evo marka Volkswagen razvila je novu generaciju dizelskih motora s četiri cilindara (TDI) koji su ispunjavali normu EU6d (od rujna 2019. za nove tipove) još prije uvođenja zakonske obveze.

TDI Dieselmotor von Volkswagen

Značajke naših modela s izravnim ubrizgavanjem dizela (TDI)

  • Povoljniji stupanj učinkovitosti od benzinskog motora
  • Veći okretni moment i stoga veća vučna sila
  • Štedljiv, pouzdan i dugovječan
  • Odlična vozna svojstva zahvaljujući turbopunjenju i izravnom ubrizgavanju goriva

Pogon na sve kotače 4MOTION

Pogon na sve kotače idealna je veza između automobila i ceste. S pogonom na sve kotače (eng. four wheel drive, 4wd) vaše vozilo dobiva siguran kontakt s kolnikom na gotovo svakoj podlozi te vam tako nudi još veću sigurnost i užitak u vožnji. Volkswagen nudi pogon na sve kotače za osobna vozila od SUV modela do karavana i limuzine. U modelima Passat Alltrack, T-Roc R i Touareg serijski je integrirana 4MOTION tehnologija. Opcijski pogon na sve kotače pronaći ćete u brojnim drugim modelima marke Volkswagen.

VW T-Roc 4MOTION Allrad

Automatski mjenjač

U automatskim mjenjačima promjene stupnjeva prijenosa ne provodi manualno vozač, nego sam mjenjač. To jamči komforan i opušten osjećaj u vožnji.

Radio Composition VW Golf Variant

Ovo bi vas također moglo zanimati