Izbornik
Pretraži
Automatski mjenjač
Eine Frauenhand bedient Wahlhebel der Kupplung des VW Golf GTE
Eine Frauenhand bedient Wahlhebel der Kupplung des VW Golf GTE

Automatski mjenjač

Volkswagen tehničke značajke

Automatski mjenjači u VW modelima

Automatski mjenjač dostupan je za sve nove modele marke Volkswagen opcijski ili u sklopu serijske opreme. Svi električni automobili i plug-in hibridni modeli marke VW imaju automatski mjenjač u sklopu serijske opreme.

Vožnja s automatskim mjenjačem: ovo morate znati

  • U automatskim mjenjačima promjene stupnjeva prijenosa ne provodi manualno vozač, nego sam mjenjač.
  • Automatski mjenjači jamče komforan i opušten osjećaj u vožnji.
  • Nabava i održavanje automatskog mjenjača skuplji su nego kod manualnog ručnog mjenjača.

Kako radi automatski mjenjač?

Automatski mjenjač po svojoj konstrukciji sliči konvencionalnom ručnom mjenjaču. Razlika je u tome što kod automatskog mjenjača stupnjeve prijenosa ne mijenja vozač, nego se to provodi automatski. Za to su u mjenjaču dodatno ugrađeni izvršni motori i hidraulični cilindri.

Stupnjevi prijenosa u pravilu se mijenjaju automatski preko pohranjenog programa za prebacivanje stupnjeva prijenosa. Vozaču se pruža i dodatna mogućnost da samostalno prebacuje u viši ili niži stupanj prijenosa pomoću tipki na kolu upravljača ili ručice na središnjoj konzoli.

Koje vrste automatskih mjenjača postoje?

ASG – automatski ručni mjenjač

Automatizirani ručni mjenjač po svojoj konstrukciji sliči manualnom ručnom mjenjaču. Razlika je u tome što se stupnjevi prijenosa ne mijenjaju preko polužja ili potezne užadi, nego automatski preko računalno upravljanih hidrauličnih ili mehaničkih elemenata.

DKG – automatizirani mjenjač s dvije spojke

Danas vrlo popularni automatizirani mjenjač s dvije spojke sastoji se od dvaju neovisnih djelomičnih sklopova mjenjača koji su ugrađeni u jednom kućištu. Jedan je djelomični sklop mjenjača zadužen za parne stupnjeve prijenosa (2, 4, 6 itd.), a drugi za neparne stupnjeva (1, 3, 7 itd.). Tako pri ubrzanju mjenjač može već pripremiti idući stupanj prijenosa prije no što dođe do stvarne promjene stupnja prijenosa. Čim postane potrebno, otvara se spojka trenutačno korištenog djelomičnog sklopa mjenjača, dok se spojka drugog djelomičnog sklopa zatvara. Taj je postupak toliko brz da se ne može osjetiti nikakav gubitak vučne sile.

Automatski mjenjač s pretvaračem

Kod automatskog mjenjača s pretvaračem hidraulična spojka kao pretvarač okretnog momenta spaja motor sa sklopom planetnih zupčanika mjenjača. Kada vozač pritisne papučicu gasa, najprije se motor vrti brže od mjenjača. Ovdje pretvarač okretnog momenta radi kao bezstupanjski mjenjač i prilagođava broj okretaja mjenjača broju okretaja motora. Kada se okretni momenti motora i mjenjača podudaraju, pretvarač okretnog momenta radi kao standardna spojka.

CVT – bezstupanjski automatski mjenjač

Continuously Variable Transmission

Bezstupanjski mjenjač je automatski mjenjač bez stupnjeva prijenosa, u kojem se prijenos odvija – kao i što sam naziv govori – nestupnjevano i stalno varira: CVT mjenjač kontinuirano prebacuje između različitih – gotovo beskonačno puno – postavki te je stoga iznimno učinkovit i štedljiv po pitanju goriva jer uvijek traži optimalan raspon u prijenosu. Tuljenje motora tijekom prijenosa se može čuti glasnije nego kod drugih automatskih mjenjača. CVT mjenjači poznati su i kao bezstupanjski ili jednostupanjski mjenjači.

Koje su prednosti automatskog mjenjača?

  • Automatsko mijenjanje stupnjeva prijenosa jamči veći komfor u vožnji osobito tijekom zastoja i u gradu.
  • Automatska promjena stupnjeva prijenosa olakšava vožnju prije svega početnicima jer se tako oni mogu bolje koncentrirati na cestovni promet i vožnju uopće.
  • Kretanje na usponu funkcionira lakše.
  • Gušenje motora na semaforima nije moguće.
Nahaufnahme des Multifunktionslenkrads im ID.5 und des Schalters zum Einstellen des Fahrmodus.

Koji su nedostaci automatskog mjenjača?

  • Popravak i održavanje su kompliciraniji i stoga uzrokuju veće troškove.
  • K tomu je kod starih automatskih mjenjača potrebna redovita zamjena ulja.
  • Zamjena ulja u automatskim mjenjačima važan je aspekt redovitog održavanja kako bi se osigurala optimalna snaga vašeg vozila.
Interieur eines VW Golf in der Ausstattungslinie Style

Automatski mjenjač: Što znači P, R, N, D, S i B?

P — položaj parkiranja

R — stupanj za vožnju unatrag

N — neutralan položaj (prazan hod)

D — položaj za vožnju (drive)

S — sport (veće performanse)

B — kočnica (brake, za vožnju nizbrdo)

Eine Frauenhand bedient Wahlhebel der Kupplung des VW Golf GTE

Jednostavno pojašnjenje

Volkswagen tehničke značajke

Kako radi pogon na sve kotače? Što znači DCC? I zbog čega postoje različite vrste kuke za vuču? Ako trebate brzo rješenje, pomoći ćete vam Tehnički leksikon marke Volkswagen. Ovdje ćete pronaći tehničke pojmove iz automobilskog sektora s kratkim i jasnim objašnjenjem.