e-mobility | Elektroauto | Plug-in hibridi Budućnost je tu.

Novi e-Golf S dosegom od čak 300 km³⁾

e-pogon

Dinamika današnjice: motor e-Golfa.

Vožnja s e-motorom zabavnija je nego što možda mislite. Naime, motor već od prvog okretaja ostvaruje svoj najveći okretni moment i ubrzava bez prekida zahvaljujući svojem 1-stupanjskom mjenjaču.

Doseg

Razmišljajte ekološki i osjetite napredak.

Novi e-Golf odvest će vas čak 300 km³⁾ daleko. Kod posebno štedljivog stila vožnje podršku vam može pružiti namještanje profila vožnje - ili poboljšati namještanja za vozilo u pogledu sportskog karaktera i udobnosti.

Mogućnost punjenja

Punjenje vašeg e-Golfa tako je jednostavno.

S različitim mogućnostima punjenja sami ćete odlučiti gdje ćete i na koji način e-Golf opskrbiti energijom.

Oduševljava trajno: e-up! Bez emisija do čak 160 km.

Jednostavno električan: e-up!

S novim modelom e-up! marka Volkswagen pretvara futurističke tehnologije u stvarnost. Na taj će način kupci današnjice dobiti električno vozilo koje je tehnološki visokorazvijeno, sigurno i prije svega prikladno za svakodnevicu uz uobičajene standarde kvalitete i udobnosti. Kao što smo rekli - pravi Volkswagen. Novi e-up! na 100 kilometara troši 11,7 kWh - dakle svega 2,40 € (kod aktualne cijene struje od 0,20 € po kWh; izvor: pregled cijena austrijskog e-Controla). Time se novi e-up! ubraja u najučinkovitije predstavnike svoje vrste čak i među električnim vozilima.

Elektrizira iz dana u dan: u skladu sa sloganom "Mali automobil, veliki napredak" model e-up! svojim brojnim inovacijama, snažnim elektromotorom i dosegom od čak 160 kilometara ne očarava samo vozača već i okoliš.

 

Od A do B s „e“.

Kako bi novi e-up! uvijek bio neograničeno mobilan, Volkswagen nudi različite mogućnosti punjenja kako bi se ugrađeni litij-ionski akumulator uvijek opskrbljivao dovoljnom količinom struje - i to na vrlo jednostavan način: jednu mogućnost nudi vam punjenje novog modela e-up! kabelom za punjenje za utičnice u kućanstvu ili pak na javnim mjestima pomoću kabela za stanice za punjenje na izmjeničnu struju. Vrijeme za kompletno punjenje pritom iznosi između šest i deset sati. Također se možete odlučiti za instalaciju wall boxa kod kuće. On je u ponudi austrijskih nacionalnih dobavljača energije. Pritom će vam na raspolaganju stajati maksimalni komfor i maksimalni učinak punjenja koji je moguć na kućnom priključku. Na taj se način vrijeme punjenja i kod kuće može smanjiti na čak šest sati. Najbržu mogućnost punjenja nudi vam punjenje istosmjernom strujom. U tu vam svrhu na raspolaganju stoji sve više javnih stanica za punjenje kojima se model e-up! može koristiti. Sa sustavom brzog punjenja CCS potrebno je tek 30 minuta kako bi se akumulator napunio do razine od 80 %.

Atraktivne povoljnije cijene zahvaljujući bonusu za e-mobilnost i državnim poticajima

Novi e-up!
Novi e-Golf

Cijena povoljnija za čak 4300,- €¹⁾

Prijeći na e-mobilnost? Nikad lakše! To će vam omogućiti novi e-up!. Njegov snažni elektromotor jamči pregršt zabave tijekom vožnje - i to potpuno električki.

Cijena povoljnija za čak 4300,- €¹⁾

E-volucija automobila se nastavlja! Novi e-Golf simbol je futurističke i inovativne tehnike. Učinkovit, dinamičan, ekološki prihvatljiv i moderan.

Leksikon e-mobilnosti Najvažniji pojmovi iz svijeta električne mobilnosti

BEV

Battery Electric Vehicle - vozilo koje se kreće isključivo pomoću struje akumulatora.

Blue Motion

Oznaka proizvoda koja je rezervirana za najštedljiviji model određene serije marke Volkswagen.

Vozilo na gorive ćelije

Vozilo s električnim pogonom, kod kojeg se potrebna električna energija iz vodika dobiva pomoću gorive ćelije. Pritom kao emisija lokalno nastaje samo vodena para. Stoga je goriva ćelija za marku Volkswagen jedan od mogućih pogonskih koncepata za budućnost.

Car-to-Car komunikacija

Izravna razmjena podataka i informacija među motornim vozilima koja će u budućnosti služiti sigurnosti u cestovnom prometu te poboljšanju prometnog toka.

Car-to-X komunikacija

Komunikacija vozila s njihovom okolinom koja će ubuduće moći služiti sprječavanju sudara i zastoja.

CO2

Ugljikov dioksid (razg. ugljik-dioksid) - plin bez boje i mirisa koji nastaje tijekom postupka izgaranja. CO2 se smatra glavnim uzročnikom stakleničkog efekta i globalnog zatopljenja. Udio CO2 u emisijama stakleničkih plinova iznosio je samo 2007. godine 88 posto.

Automatizirani mjenjač s dvije spojke (DSG)

Automatizirani ručni mjenjač koji pomoću dvaju djelomičnih sklopova mjenjača omogućuje potpuno automatsku promjenu stupnjeva prijenosa bez osjetnog prekida vučne sile.

Downsizing

Smanjenje obujma motora uz istovremeno povećanje specifične snage odnosno gustoće okretnog momenta primjerice putem punjenja. Pomoću downsizinga smanjuju se potrošnja i emisije ispušnih plinova.

Elektrifikacija pogonskog sklopa

Sukcesivni uvod u korištenje elektromotora kao alternativnog izvora pogona u budućnosti. Počevši s optimizacijom konvencionalnih motora na izgaranje pomoću » rekuperacije (» mikrohibrid) razvoj se nastavlja s različitim hibridnim sustavima (» potpuni hibrid, » plug-in hibrid) sve do » BEV-a kao konačnog cilja.

Električni automobil/e-automobil/e-vozilo

Automobil koji se ne pogoni pomoću goriva već pomoću struje. Ako ćemo biti precizniji, ovaj pojam predstavlja nadređeni naziv kako za vozilo koje se pogoni pomoću akumulatora tako i za » vozilo na gorive ćelije, ovisno o dotičnom spremniku energije. U općoj jezičnoj uporabi "električni automobil" gotovo se uvijek odnosi na vozilo koje se pogoni pomoću akumulatora (» BEV) i vozi isključivo na struju.

Emisije

Ispuštanje tvari ili oblika energije u okoliš. Glavne emisije cestovnog prometa čine ugljikov monoksid (CO), dušikovi oksidi (NOx), sumporov dioksid (SO2), ugljikovodici (HC) i » CO2. Kod dizelskih motora također imamo čestice (čađa, prašina). One se pomoću modernih sustava filtriranja smanjuju na minimalnu razinu.

Hibridna vozila (HEV)

Hybrid Electric Vehicle - vozila koja kombiniraju najmanje dva pogonska koncepta, pogon na motor na izgaranje i pogon na elektromotor. Pojam hibrid višeznačan je jer se hibridna vozila mogu kategorizirati prema stupnju elektrifikacije (» mikrohibrid, » djelomični hibrid, » potpuni hibrid i » plug-in hibrid). Međutim, u općoj jezičnoj uporabi naziv hibridno vozilo najčešće se odnosi na » potpuni hibrid.

Koncepti intermodalnog prometa

Koncepti transporta i prometa na razini raznih prometnih sredstava koji omogućuju jednostavnu promjenu prijevoznih sredstava kao što su zrakoplov, autobus i vlak, električna vozila, ponude carsharinga odnosno dijeljenja vozila te bicikli.

Lagana konstrukcija

Konstrukcijska tehnika čiji je cilj maksimalna ušteda težine. Uz pogonski sustav, lagana konstrukcija predstavlja najučinkovitiju mogućnost uštede goriva i smanjenja emisija.

Litij-ionski akumulator

Akumulator s vrlo visokom gustoćom energije koji je termički stabilan i gotovo bez tzv. » memory efekta. Volkswagen ulaže u ovu tehnologiju zbog navedenih pozitivnih karakteristika.

Memory efekt

Gubitak kapaciteta kod nekih vrsta akumulatora koji prije nedavnog punjenja nisu bili u potpunosti ispražnjeni. Polazi se od pretpostavke da akumulator "pamti" potrebu za energijom te da s vremenom na raspolaganje stavlja samo količinu energije potrebnu kod dosadašnjih postupaka pražnjenja umjesto prvobitne količine energije.

Mikrohibridi (TDI BlueMotion)

Ne predstavljaju hibridna vozila u užem smislu već samo doradu motora na izgaranje. Mikrohibridi štede gorivo pomoću » start-stop automatike ili obnavljaju energiju koja nastaje tijekom kočenja (» rekuperacija) te je pohranjuju u akumulator automobila, čime se rasterećuje generator. Međutim, ova se vozila zbog spomenute djelomične elektrifikacije u širem smislu mogu svrstati u » hibridna vozila. No mikrohibrid ne posjeduje e-motor.

Djelomični hibridi

Vozila, čija električna komponenta čini tek manji udio u pogonskom konceptu. Ovdje je međutim riječ o većoj elektrifikaciji u odnosu na » mikrohibride jer postoje vlastiti akumulator i e-motor. Za razliku od »potpunog hibrida, potpuno električno kretanje s djelomičnim hibridom ipak još nije moguće već se samo provodi potpora motora na izgaranje. Volkswagen će stoga ulagati u tehnologiju potpunog hibrida.

MQB

Modularna poprečna platforma - koncept razvoja proizvoda i proizvodnje marke Volkswagen za poprečno ugrađene motore i mjenjače. Kod ove vrste ugradnje koljenasto vratilo motora pozicionirano je poprečno u odnosu na smjer vožnje te time paralelno u odnosu na osovine. Danas se većina vozila s prednjim pogonom konstruira na ovaj način. U proizvodnji se modeli sastavljaju od niza modula koji se ovisno o modelu kombiniraju na različite načine. Princip platforme rezultira velikim manevarskim prostorom u području dizajna vozila, primjerice pomoću varijabilnih međuosovinskih razmaka i širina traga. Novorazvijene obitelji motora dosljedno su optimizirane za smanjenje emisija CO2. Zahvaljujući inteligentnoj kombinaciji materijala novorazvijenih čelika visoke čvrstoće i najmodernijih konstrukcijskih principa, s modularnim se komponentama može realizirati veća razina udobnosti i sigurnosti uz jednaku težinu. MQB k tomu za sve modele omogućuje otprilike 20 inovacija u području sigurnosti, sustava potpore i infotainmenta koje su dosad bile rezervirane za više segmente vozila. Zbog efekta sinergije moguća je ušteda brojnih troškova u razvoju i nabavi.

Vozilo s nultom stopom emisije

Vozilo također poznato pod imenom Zero-Emission-Vehicle (ZEV) koje tijekom rada ne ispušta nikakve štetne ispušne plinove i koje se pridržava takozvanih graničnih vrijednosti nulte stope emisije. Međutim, kako bi se određeno vozilo i u ukupnoj bilanci energije moglo smatrati vozilom s nultom stopom emisije, električna energija pomoću koje se vozilo pogoni mora potjecati iz regenerativnih izvora.

Struja dobivena iz obnovljivih izvora energije

Poznata i pod nazivom zelena struja - struja koja se dobiva iz obnovljivih izvora energije ili ekološki prihvatljivog spoja snage i topline; fizikalno se ne može razlikovati od tzv. "sive" struje nepoznatog porijekla.

Peak-Oil

Točka u kojoj je postignut globalni maksimum eksploatacije ulja i nakon čijeg se postizanja proizvodnja svake godine smanjuje. Međunarodna agencija za energiju (IEA) procjenjuje da će se ova točka dosegnuti 2020. godine. Što je ulja manje to će benzin i dizelsko gorivo postati skuplji. To je također razlog zašto su potrebne alternativne pogonske tehnologije.

Plug-in hibridi (TwinDrive BlueMotion)

Plug-In Hybrid Electric Vehicle - vozilo koje kombinira motor na izgaranje i elektromotor. Akumulator se može puniti pomoću utikača (za razliku od » potpunog hibrida, čiji se akumulator puni samo putem » rekuperacije). Plug-in hibridi mogu se voziti znatno duže u potpuno električnom modusu. Plug-in hibridi prelaze otprilike 50 kilometara potpuno električki, dok se kod većih udaljenosti uključuje motor na izgaranje. Idealni su za osobe koje putuju kako gradom tako i dužim dionicama.

Post-litij-ionski akumulator

Tehnologije koje će biti nasljednici današnjih » litij-ionskih akumulatora. Otvoreni sustavi, primjerice cink-zračni akumulatori, sa znatno većom gustoćom energije (> 500 kWh) koji bi jednoga dana mogli omogućiti i električnu mobilnost na dužim dionicama.

Rekuperacija

Povrat kinetičke energije oslobođene tijekom kočenja ili gibanja uslijed inercije. Ovaj se postupak u e-vozilima većinom provodi putem prebacivanja pogonskog motora u generatorski način rada uz napajanje akumulatora vozila strujom koja nastaje i koja se ovdje pohranjuje za kasnije korištenje. Pritom se iz fizikalnih razloga mogu povratiti samo dijelovi energije kočenja.

Brzo punjenje CCS-om

Za razliku od standardnog punjenja izmjeničnom strujom (osnovni kabel ili wall box), brzo punjenje moguće je već u roku od 20-30 minuta na stanicama za punjenje CCS istosmjernom strujom koje su opremljene posebno u te svrhe. Tako se trenutačno može ponovno uspostaviti oko 80 posto kapaciteta. "Combined Charging System" (CCS) potvrđen je kao standard na međunarodnoj razini. Dugoročno gledano dodatnu opciju predstavlja bežično punjenje e-vozila putem indukcije.

Smart Grid

"Inteligentna" električna mreža koja upotrebljava modernu informacijsku i komunikacijsku tehniku, primjerice za integraciju decentralno proizvedene energije, za optimizaciju menadžmenta opterećenja i za menadžment energije kojim upravlja kupac. Cilj je osiguranje opskrbe energijom na osnovi učinkovitog i pouzdanog rada sustava.

Start-stop automatika

Sustav za smanjenje potrošnje goriva automobila. Motor na izgaranje zaustavlja se putem opterećenja kočnice generatora i isključivanja dovoda goriva kada se automobil kotrlja ili stoji u zastoju. Motor se ponovno pokreće potpuno automatski kada vozač pritisne papučicu gasa odnosno makne nogu s kočnice. Potencijal uštede goriva ostvaruje se prvenstveno u gradskom prometu koji je karakterističan po brojnim fazama mirovanja.

Tank-to-Wheel

Vidi Well-to-Wheel.

TDI

TDI u Volkswagenu označava dizelska vozila s izravnim ubrizgavanjem i turbopunjenjem. Obilježja TDI motora su štedljivost, niske emisije, visoke performanse (okretni moment) i vrlo dobra iskorištenost snage. TDI je u brojnim zemljama registrirana marka tvrtke Volkswagen AG.

Think Blue.

Volkswagenova inicijativa za ekološki prihvatljivu mobilnost i održivost. Naziv potječe od slogana "Think small" koji je 1960-ih godina pratio pobjednički pohod Volkswagenove Bube. Dok je tada bilo važno što većem broju ljudi omogućiti pristup individualnoj mobilnosti, Think Blue trebao bi ubrzati prijelaz na ekološki prihvatljiviju mobilnost i način življenja. Više o temi Think Blue

TSI

Oznaka za tip motora koja se odnosi na sve benzinske motore vozila marke Volkswagen s jednostrukim i dvostrukim punjenjem te izravnim ubrizgavanjem. Pojam obuhvaća različite varijante punjenja i obujme te brojeve i rasporede cilindara. S TSI tehnologijom Volkswagen je uspio stvoriti motore koji nude prednosti putem smanjene potrošnje goriva te istovremeno očaravaju suverenim razvojem snage.

Vehicle-to-Grid

Koncepti koji se akumulatorima e-vozila koriste kao privremenim mrežnim spremnicima. Energija iz flota električnih vozila po potrebi se povratno dovodi u mrežu. To može biti korisno u smislu učinkovitog menadžmenta opterećenja i pohranjivanja kako bi se primjerice izjednačile oscilacije kod obnovljivih izvora energija. Međutim, današnji akumulatori još nisu u potpunosti konstruirani za ovaj koncept. E-vozilu bi k tomu bio potreban skuplji, dvosmjerni uređaj za punjenje koji bi mogao izvršiti povratno napajanje strujom. Također bi se morali smanjiti gubitci uslijed transformacije istosmjerne struje (akumulator) u izmjeničnu struju (mreža). Stoga u obzir dolazi najprije "light varijanta" koja funkcionira bez povratnog napajanja, ali sa sobom donosi veliku korist za okoliš.

Motor na izgaranje

Pogonski motor koji svoju snaga razvija pretvorbom kemijske energije u gorivu u toplinu te pretvorbom ove topline u mehanički rad. Pretvorba u toplinu provodi se izgaranjem goriva koja se većinom sastoje od ugljikovodika.

Potpuni hibridi

Odlikuju se činjenicom da se mogu kretati sa svakom od dviju vrsta pogona. Motor na izgaranje i elektromotor mogu u pravilu i zajedno osigurati pogon prema naprijed.

Vodik

Vidi Vozilo na gorive ćelije

Well-to-Tank

Vidi Well-to-Wheel

Well-to-Wheel

Ukupna potrošnja energije i emisije stakleničkih plinova goriva, čiji su uzrok proizvodnja, stavljanje na raspolaganje i korištenje. Počevši s naftom, od bušotine preko rafinerije, mreže benzinskih postaja i spremnika vozila sve do faze u kojoj može služiti kao gotova energetska usluga u vozilu. Ovaj se proces može podijeliti na dvije faze: faza » Well-to-Tank opisuje stavljanje goriva na raspolaganje, dok se faza » Tank-to-Wheel odnosi na korištenje goriva u vozilu i emisije u vožnji.

Otpornost na cikluse punjenja i pražnjenja

Broj ciklusa punjenja i pražnjenja koje akumulator može podnijeti prije nego što njegov kapacitet padne ispod određenog postotka početnog kapaciteta. Volkswagen upotrebljava » litij-ionske akumulatore koji nemaju » memory efekt, koji se ne oštećuju svakodnevnim punjenjem i koji se tek neznatno samostalno prazne. Vrlo kvalitetne komponente jamče da će akumulatori ostati potpuno funkcionalni tijekom čitavog životnog ciklusa automobila. Volkswagen stoga za svoje visokonaponske akumulatore daje osam godina jamstva. Tijekom toga razdoblja moguće je nekoliko tisuća punjenja.

MEB − modularna električna platforma Platforma za e-mobilnost

Fleksibilna i učinkovita


S modularnom električnom platformom (MEB) Volkswagen stvara temelj za mobilnost budućnosti. Međutim, kako točno funkcionira MEB i zašto nam je potreban? Odgovorit ćemo na deset najvažnijih pitanja.

1.) Što je MEB?

Modularna električna platforma (MEB) jest sustav platforme za proizvodnju električnih automobila koji Volkswagen trenutačno razvija. Već je i uvođenje modularne poprečne platforme (MQB) u arhitekturu automobila 2012. godine predstavljalo temeljitu tehnološku promjenu sustava: umjesto principa platforme implementirala se fleksibilna platforma, zahvaljujući kojoj je proizvodnja vozila postala još učinkovitijom. MEB će sada biti sljedeći veliki korak: proizvodi se od 2015. godine s ciljem dodatne optimizacije prednosti MQB-a - u pogledu električne mobilnosti.

2.) Koja je razlika između MEB-a i MQB-a?

Kada je MQB koncipiran, vizija o e-vozilima prikladnima za širu masu još nije imala središnju ulogu koju danas ima. MEB se sada razvija točno u smjeru ove ideje: kako moraju izgledati osovine, pogoni, međuosovinski razmaci i odnosi masa kako bi automobil bio optimalno opremljen za zahtjeve e-mobilnosti? Prije svega: kako izgledaju najbolji dizajn i pozicija akumulatora? E-automobili marke Volkswagen koji su trenutačno dostupni proizvode se na osnovi MQB-a. To funkcionira izvrsno - no MEB će i dalje optimizirati koncepciju i proizvodnju e-automobila.

3.) Zašto nam je uopće potrebna nova platforma?

Zato što posebno razvijena platforma poput MEB-a čini proizvodnju e-automobila dugoročno učinkovitijom, a time i povoljnijom - i na taj način Volkswagenu omogućuje da svoju proizvodnju dosljednije usmjeri prema e-mobilnosti kako bi odgovorio na sve veću potražnju za električnim vozilima. Međutim, na buduću prodajnu cijenu e-automobila utječu i drugi čimbenici - posebice brzi napredak u području tehnike akumulatora.

4.) Postoje li već danas automobili koji se temelje na MEB platformi?

Volkswagen je do sada predstavio tri konceptualna e-vozila koja se temelje na MEB platformi: električni mikrobus BUDD-e predstavljen 2016. godine, I.D. koji je na Salonu automobila u Parizu 2016. godine plijenio pažnju i model I.D. predstavljen u siječnju 2017. godine na sajmu automobila Detroit Auto Show. BUZZ koji utjelovljuje futurističku viziju modela Bulli. Prema planu bi 2020. godine u serijsku proizvodnju trebalo ući kompaktno vozilo na osnovi MEB platforme.

5.) Hoće li vozači automobila primijetiti razliku?

Vozači Volkswagenovih e-automobila već danas mogu profitirati od prednosti e-mobilnosti. Međutim, ove su prednosti dodatno naglašene kod generacija vozila koja se temelje na MEB platformi: puni okretni moment iz stanja mirovanja, stražnji pogon i njegove prednosti kod trakcije i ubrzanja te optimizirani balans u vožnji zahvaljujući niže pozicioniranom akumulatoru i bolje digitalne funkcije. Brojne vizije koje su se do prije nekoliko godina činile nevažnima uvažene su kod koncepta MEB-a.

6.) Ima li MEB ikakvih posljedica za oblikovanje unutrašnjosti vozila?

Glavni element MEB platforme jest visokonaponski pogonski akumulator. Njegov oblik i položaj imaju važnu ulogu: na prvi pogled izgleda poput stilizirane pločice čokolade, plosnat je i sastavljen od podmodula. Dijelovi ugrađeni u podnici stvaraju neslućeni prostor u unutrašnjosti. I.D. je primjerice sličan Golfu u pogledu vanjske dužine, međutim iznutra nudi prostor slične veličine kao Passat. Dodatno je smanjena instrumentna ploča, dok se središnja konzola ("Physical App") može varijabilno pozicionirati - prostor je važan aspekt za buduće koncepte putovanja: automobili koji se u velikoj mjeri automatski kreću i u kojima možete odrađivati uredski posao ili provoditi svoje slobodno vrijeme.

7.) Koji su najveći izazovi kod razvoja MEB platforme?

Kao prvo: čimbenik vizije. Kod MEB platforme u obzir treba uzeti razna područja koja će se tehnološki konkretizirati tek u narednim godinama - digitalizaciju, Connectivity, potpuno automatsku vožnju. Kako mora izgledati arhitektura vozila kako bi u svim ovim poljima omogućila što više aplikacija i sučelja? Naknadna integracija hardvera u već postojeće arhitekture uvijek sa sobom donosi nedostatke - stoga digitalni sustavi zaključavanja za carsharing odnosno dijeljenje vozila ili senzori za autopilot trebaju biti integrirani u MEB-u od samoga početka. Kao drugo: učinkovitost i troškovi. Ovdje se provode sve moguće prilagodbe kako bi e-mobilnost postala još atraktivnijom.

8.) Što se još mora dogoditi kako bi automobili izrađeni na temelju MEB platforme mogli ući u serijsku proizvodnju?

Otkako je 2015. godine započeo rad na MEB platformi, već su ostvareni veliki napretci - završetak takozvane Rane faze razvoja predstoji u proljeće 2017. godine, dok 2020. godine u serijsku proizvodnju treba ući prvi e-automobil u stilu modela I.D. Brzina kojom će se e-mobilnost razvijati u budućnosti međutim ovisi i o drugim, prvenstveno infrastrukturnim čimbenicima - primjerice o stanju javne mreže stanica za punjenje. Situacija ovdje i dalje jako varira od zemlje do zemlje, no izgradnja trenutačno neometano napreduje.

9.) Hoće li MEB u potpunosti zamijeniti MQB platformu?

Ne. U slučaju da uloga električnog pogona u narednom desetljeću dobije na važnosti, Volkswagen će unatoč tome nastaviti proizvoditi automobile s motorima na izgaranje, za što će mu biti potrebna MQB platforma kao osnovna arhitektura. Naime, iako se e-automobili itekako mogu proizvoditi na temelju MQB platforme - obrnuto to nije moguće: motor na izgaranje nije prikladan za MEB arhitekturu.

10.) Što uvođenje MEB platforme znači za marku Volkswagen?

Prema strategiji "Transform2025+" Volkswagen želi 2025. godine prodati milijun e-automobila godišnje, raspoređeno na otprilike 30 različitih modela marki koncerna. Ovaj cilj povezan je s MEB platformom: proizvodnja e-automobila u velikim serijama moguća je samo na temelju nove platforme. Riječ je dakle o puno više toga od inženjersko-tehničkih detalja: modularna električna platforma predstavlja investiciju u budućnost mobilnosti. Prekretnica za viziju marke Volkswagen.

Potpuno električna vožnja

Potpuno električni pogoni ispunjavaju brojne želje. Električni automobili kreću se bez zvukova i emisija te istovremeno impresioniraju svojom učinkovitošću. E-motori se kao inovativna pogonska tehnologija odlikuju tihim radom i imaju izrazito nisku razinu vibracija te očaravaju svojim snažnim okretnim momentom. To podrazumijeva užitak u vožnji od samoga pokretanja. Brojne mjere osiguravaju im visok stupanj učinkovitosti: sa strujom iz visokonaponskog akumulatora postupaju posebno štedljivo. Kako bi usporili automobil, rade kao kočnica: zatim postaju generator te ponovno pune akumulatore. Ovom se rekuperacijom u visokonaponskom akumulatoru pohranjuje energija vraćena tijekom kočenja.

Električni automobili: učinkoviti i ekonomični

Učinkovitost električnih automobila odražava se naravno i na novčaniku jer su troškovi korištenja električnog vozila u usporedbi s konvencionalnim pogonima znatno niži. Na 100 kilometara e-Golf troši primjerice 12,7 kWh, dakle svega 2,54 € (kod cijene struje od 0,20 € po kWh). Predrasudu da električna vozila nisu sposobna ostvariti vrhunske performanse novi e-Golf može srušiti bez poteškoća, i to zahvaljujući svojoj maksimalnoj snazi od 100 kW i okretnom momentu od 290 Nm od prvog okretaja.

Vaši sljedeći koraci

1) Neobvezujuća preporučena povoljnija cijena koja nije monopolna i uključuje namete na normiranu potrošnju (austr. NoVA - Normverbrauchsabgabe) i PDV sastoji se od bonusa za e-mobilnost: bonus za e-mobilnost u iznosu od 1800,00 € kod kupnje i registracije novog e-modela do 29.12.2017. godine (datum kupoprodajnog ugovora). Za privatne i poslovne kupce. Državna premija/poticaj austrijskog Saveznog ministarstva poljoprivrede, šumarstva, okoliša i vodnog gospodarstva te austrijskog Saveznog ministarstva prometa, inovacija i tehnologije za sve e-modele u iznosu do 2500,00 €. Detalji na stranici www.umweltfoerderung.at.

2) Neobvezujuća preporučena povoljnija cijena koja nije monopolna i uključuje namete na normiranu potrošnju (austr. NoVA - Normverbrauchsabgabe) i PDV sastoji se od bonusa za e-mobilnost u iznosu od 900,00 € kod kupnje i registracije novog GTE modela do 29. 12. 2017. godine (datum kupoprodajnog ugovora). Za privatne i poslovne kupce. Državna premija/poticaj austrijskog Saveznog ministarstva poljoprivrede, šumarstva, okoliša i vodnog gospodarstva te austrijskog Saveznog ministarstva prometa, inovacija i tehnologije za sve GTE modele u iznosu do 750,00 €. Detalji na stranici www.umweltfoerderung.at. Bonus za GTE vozila (Golf GTE 2300,00 € i Passat GTE / Passat GTE Variant 1700,00 €) vrijedi kod kupnje (datum kupoprodajnog ugovora) i registracije novog Volkswagen GTE modela do 29. 12. 2017. godine.

3) Navedeni doseg odnosi se na doseg nakon prolaska ciklusa prema Novom europskom ciklusu vožnje na ispitnom postolju s valjcima. Stvarni doseg odstupa od toga u praksi. Uz način vožnje koji je uobičajen u praksi on u godišnjem prosjeku iznosi otprilike 200 km te ovisi o načinu vožnje, brzini, odabiru guma, korištenju komfornih i dodatnih trošila, vanjskoj temperaturi, broju suputnika/opterećenju, odabiru profila vožnje (Normal, ECO, ECO+) i topografiji.

4) Ponuda vrijedi do 31. 12. 2017. godine za privatne i poslovne kupce. Volkswagen tijekom prve godine snosi troškove za punjenje struje na stanicama za punjenje Smatrics poštujući pritom princip poštene uporabe tj. uporabe u količinama primjerenima za kućanstvo. Ugovor se realizira između krajnjeg kupca i partnera te automatski završava nakon isteka godine. Troškovi nastali uslijed roaminga obračunavaju se ovisno o korištenju.

Potrošnja struje e-Golfa (privremene vrijednosti): 12,7 kWh/100 km, emisije CO2: 0 g/km (odnosi se na emisije CO2 tijekom vožnje, ukupne emisije CO2 ovise o podrijetlu struje. Volkswagen stoga preporučuje korištenje struje dobivene iz obnovljivih izvora energije).  
Novi Golf GTE: Potrošnja goriva: 1,6−1,8 l/100 km, potrošnja struje: 11,4−12,0 kWh/100 km, emisije CO2: 36−40 g/km.

Simbolične fotografije.