Ansicht eines Kreisverkehrs von oben - WLTP-Verfahren
Ansicht eines Kreisverkehrs von oben - WLTP-Verfahren

WLTP: najvažnije informacije na jednom mjestu

Bolja preglednost zahvaljujući WLTP-u

Koliko troši neko vozilo? Volkswagen sada može puno preciznije odgovoriti na ovo pitanje zahvaljujući standardiziranom WLTP ciklusu vožnje. Naime, novi postupak mjerenja potrošnje goriva i emisija CO₂ više je prilagođen svakodnevnom stilu vožnje, a od rujna 2017. zamijenio je zastarjeli NEFZ/NEDC standard.

wltp

WLTP je kratica za „Worldwide Harmonised Light-Duty Vehicles Test Procedure”. To je postupak za ispitivanje lakih gospodarskih vozila ujednačen u cijelom svijetu i novi ispitni postupak za određivanje potrošnje nekog vozila. Na osnovi podataka o realnoj vožnji, prikupljenih diljem svijeta, taj postupak i u laboratorijskim uvjetima omogućava približno realnu simulaciju vožnje automobila. Tako WLTP više ne uzima u obzir samo različite situacije i brzine vožnje u cestovnom prometu nego i različite varijante opreme i različite razrede težine nekog automobila.

Dobri razlozi za WLTP

Potrošnja goriva nekog vozila može se razlikovati od podataka proizvođača automobila. Stoga je valjanost rezultata mjerenih na temelju Novog europskog ciklusa vožnje (NEFZ/NEDC) oduvijek bila na meti kritika. Razlog tomu je što stvarna potrošnja uvelike ovisi o individualnom stilu vožnje i opremi vozila. Primjerice, koristi li se vozilo puno u gradskom prometu, na lokalnim cestama ili na autoputu. Kako bi se te razlike uzele u obzir, teorijski uvjeti NEFZ/NEDC ciklusa pretvaraju se u dinamičniji profil vožnje, koji se temelji na statističkim istraživanjima i procjeni prosječnih korisničkih profila. Pritom se u obzir uzimaju veće ubrzanje te veća prosječna i maksimalna brzina. Umjesto simulacije kombinirane vožnje u gradskom i izvangradskom prometu, vozilo se sada testira u četiri faze različitih raspona brzine.

Vrijednosti emisije ispušnih plinova i potrošnje utvrđene prema WLTP postupku od 1. rujna 2017. obvezno se navode za sve nove modele osobnih vozila i motora. To vrijedi u Europi i u mnogim drugim zemljama diljem svijeta.

Provjera kolačića ...

Od rujna 2017. godine na snazi su nove vrijednosti potrošnje za nova osobna vozila na tržištu, koje se određuju prema novom WLTP standardu. WLTP je kratica za „Worldwide Harmonised Light-Duty Vehicles Test Procedure” i inicira novi, globalno standardizirani postupak ispitivanja u svrhu određivanja potrošnje goriva i emisija ispušnih plinova. Što to znači za vas i vaš Volkswagen možete saznati ovdje.

NEFZ/NEDC i WLTP

Novo ispitivanje predviđa modificirani ciklus vožnje i strože specifikacije ispitivanja, uključujući produljenje razdoblja mjerenja i povećanje najveće brzine. Pregled noviteta:

Nakon pokretanja hladnog motora, na valjcima za ispitivanje kočnica mjere se četiri raspona brzina: do 60, do 80, do 100 i preko 130 km/h. Tijekom tih faza dolazi do konstantnog ubrzanja i kočenja. Najveća brzina tako je za 10 km/h veća od brzine u NEFZ/NEDC ciklusu vožnje. Osim toga, prosječna brzina također je znatno viša i iznosi oko 47 km/h (prije oko 33 km/h). U ispitnoj komori zadana je temperatura od 23 °C, dok je u NEFZ/NEDC ciklusu vožnje ona iznosila 20 do 30 °C. Cijeli WLTP ciklus vožnje traje otprilike 30 minuta, dok je NEFZ/NEDC ciklus vožnje predviđao svega 20 minuta. Duljina dionice također se više nego udvostručila, s 11 kilometara na 23 kilometra. Za razliku od NEFZ/NEDC ciklusa vožnje, kod WLTP ciklusa u obzir se uzima i individualna dodatna oprema koja utječe na masu vozila, aerodinamiku i potrebe strujne mreže (struja mirovanja). Dodatna oprema koja troši struju, kao što je klima-uređaj ili grijanje sjedala, ostaje isključena tijekom postupka ispitivanja kao i do sada.

Euro 6d-TEMP-EVAP-ISC

Aktualne norme za emisije na valjcima za ispitivanje kočnica i na cesti.

Dok NEFZ/NEDC, WLTP i RDE opisuju vrstu ispitivanja emisija, norme za emisije određuju granične vrijednosti za štetne tvari, čestice i CO2. Od 1. rujna 2018. godine WLTP ispitivanja obvezna su za sva novoregistrirana osobna vozila u Europi.

Sva osobna vozila s motorima na izgaranje registrirana nakon 1. rujna 2019. godine moraju ispunjavati najmanje normu za emisije Euro 6d-TEMP-EVAP-ISC.

WLTP II: novi zahtjevi za postupak ispitivanja

Od rujna 2019. sva novoregistrirana vozila moraju biti u skladu s normom za emisije Euro 6d-TEMP-EVAP-ISC. Što znače te kratice i što se krije iza njih? Ovdje ćemo vam predstaviti nove uvjete ispitivanja.

Provjera kolačića ...

NEFZ/NEDC, WLTP i RDE: usporedba

Dulje dionice, kraće vrijeme stajanja: s WLTP-om se iznova definira postupak ispitivanja namijenjen mjerenju potrošnje goriva i vrijednosti CO₂ u vozilu. U nastavku donosimo razlike među pojedinim ciklusima vožnje.

Pregled NEFZ/NEDC ciklusa vožnje

Standardizirani NEFZ/NEDC ciklus vožnje primjenjuje se na sva osobna i laka gospodarska vozila. Uvela ga je Europska unija 1992. godine kako bi se odredile potrošnja goriva i emisije specifične za određeno vozilo i kako bi se na raspolaganje stavile usporedive vrijednosti. Ovdje možete na jednom mjestu vidjeti okvirne uvjete na kojima se temelje njegova mjerenja.

vergleich nefz

Pregled WLTP postupka ispitivanja

Worldwide Harmonised Light-Duty Vehicles Test Procedure, ili skraćeno WLTP, predstavlja postupak za ispitivanje osobnih i lakih gospodarskih vozila ujednačen u cijelom svijetu. Od 1. rujna 2017. godine trebao bi znatno dinamičnijim ispitnim parametrima omogućiti realnije podatke o potrošnji. O kojim se parametrima radi možete vidjeti u nastavku.

vergleich wltp

Ispitni parametri:

  • Temperatura u ispitnoj komori iznosi 23 °C.
  • Duljina dionice iznosi 23 km.
  • Ciklus traje 30 minuta.
  • Sastoji se od četiri faze (niska, srednja, visoka, vrlo visoka).
  • Prosječna brzina iznosi 47 km/h.
  • Udio vremena stajanja iznosi 13 %.
  • Najveća brzina je iznad 130 km/h.
  • Točke promjene stupnjeva prijenosa unaprijed se izračunavaju za svako vozilo pojedinačno.
  • Kod procjene se uzimaju u obzir masa vozila i dodatna oprema.
  • Mjere se sve moguće kombinacije motora i mjenjača.

Pregled RDE postupka ispitivanja

Dodatno uz WLTP u Europi se od rujna 2017. mjerenja provode i prema RDE postupku ispitivanja. RDE je kratica za „Real Driving Emissions” (stvarne emisije ispušnih plinova u vožnji). Za razliku od NEFZ/NEDC i WLTP postupka ispitivanja, kod ovog se postupka emisije ne mjere na valjcima za ispitivanje kočnica, nego u cestovnom prometu. Emisije štetnih tvari (NOx i čestice / fina prašina) utvrđene tijekom vožnje u cestovnom prometu nazivaju se stvarne emisije.

Tijekom mjerenja prema RDE postupku dionica jednom trećinom prolazi kroz grad, jednom trećinom lokalnim cestama i jednom trećinom autoputom, i to uz nasumično ubrzanje i kočenje i uz stalno pridržavanje prometnih propisa. Prosječna brzina u gradu iznosi između 15 i 40 km/h, a maksimalna do 60 km/h, dok na lokalnim cestama iznosi između 60 i 90 km/h. Na autoputu je dozvoljena brzina do 145 km/h, a nakratko i do 160 km/h.

Vozilo je opremljeno mjernim uređajem PEMS (Portable Emission Measurement System, mobilni sustav za mjerenje emisija). Taj uređaj mjeri emisiju štetnih tvari (dušikove okside i ugljični monoksid). Vožnja traje između 90 i 120 minuta. Vanjska temperatura pritom mora biti između -7 i +35 °C. Može se uključiti klima-uređaj.

Provjera kolačića ...

Ciljevi novog postupka mjerenja

WLTP ciklus vožnje redefinira ispitne parametre za određivanje potrošnje goriva i emisija ispušnih plinova. Pregled prednosti:

Stvarna svakodnevna potrošnja vozila može se bolje procijeniti. WLTP uzima u obzir profil vožnje sličniji realnim uvjetima u odnosu na prethodni NEFZ/NEDC standard. NEFZ/NEDC nalikuje umjetnom laboratorijskom testu i služi prvenstveno za usporedivost različitih vozila, bez realnog odražavanja stvarne potrošnje. Dok su se vrijednosti potrošnje do sada mjerile u apstraktnim laboratorijskim uvjetima, novi postupak omogućuje točniju prognozu stvarne potrošnje vozila zahvaljujući poboljšanim ispitnim parametrima. WLTP simulira realan stil vožnje i tako daje znatno realniji rezultat.

WLTP standard osigurava usporedive rezultate ispitivanja na cijelom svijetu. Jedan od glavnih ciljeva WLTP postupka je standardizirano određivanje emisija ispušnih plinova i potrošnje energije za različite vrste pogona kao što su benzin, dizel, CNG ili čak električna energija. Vozilo istog tipa mora imati isti rezultat ispitivanja u svakom trenutku u svim dijelovima svijeta ako se ispravno slijedi postupak mjerenja WLTP ciklusa. Upravo je zbog te nužne usporedivosti neizbježno laboratorijsko mjerenje. Stoga se potrošnja goriva i emisije mjere pouzdano i reprezentativno na valjcima za ispitivanje kočnica na temelju dinamičkog profila vožnje.

Realniji podaci o potrošnji pridonose postizanju međunarodnih ciljeva vezanih uz zaštitu klime kao i manjem opterećenju okoliša. Niže emisije CO₂ glavna su tema u razvoju vozila. Zahvaljujući WLTP standardu, moguća je transparentna provjera pridržavanja međunarodnih standarda vezanih uz granične vrijednosti emisija CO₂. U 2010. godini samo je u Europskoj uniji emisija CO₂ iznosila 4,72 milijarde tona, od čega se 19 % odnosilo na cestovni promet.¹ Stoga Europska Unija do 2020. godine želi smanjiti te emisije za 20 %.² Taj cilj želi ostvariti s pomoću WLTP standarda. Emisije CO₂ nekog vozila ovise o modelu, isto kao i potrošnja goriva. WLTP omogućuje transparentniju usporedbu potrošnje energije i emisija CO₂ različitih vozila. Mjerne vrijednosti tako ne ovise o proizvođaču i tipu vozila i u pravilu su više nego kod NEFZ/NEDC ciklusa. Stoga je za očekivati da će u svrhu zaštite klime doći do optimiziranja pojedinih modela vozila i njihovih motora.

Želite dodatne informacije ili dogovoriti termin?

Pronađite sada ovlašteni Volkswagen servis

Pronađite ovlašteni Volkswagen servis u svojoj blizini i rezervirajte svoj sljedeći termin servisa jednostavno telefonom ili online uz samo nekoliko klikova.