Više o toplinskim pumpama saznat ćete ovdje:
- Toplinska pumpa komprimira tekuće sredstvo za hlađenje i tako zagrijava zrak koji struji pumpom.
- Tako se za grijanje električnog automobila zimi upotrebljava manje energije iz visokonaponske baterije,
- što rezultira povećanjem dosega. Koliko će doseg biti velik, ovisi o individualnom načinu vožnje.
- Toplinske pumpe koje se opcijski koriste u ID. modelima koriste ekološki prihvatljivije sredstvo za hlađenje – ugljični dioksid.
Ušteda energije zahvaljujući toplinskoj pumpi
Električni automobili ne mogu koristiti otpadnu toplinu motora na izgaranje za grijanje. Zato moraju trošiti dodatnu energiju za grijanje unutrašnjosti, što zimi u određenim uvjetima može smanjiti količinu raspoložive struje i doseg.
Rješenje može biti toplinska pumpa: ona može omogućiti učinkovito grijanje unutrašnjosti, pri čemu je potrebno manje energije iz baterije za grijanje. To rezultira povećanjem dosega u odnosu na električna vozila bez toplinske pumpe.
Ovako radi toplinska pumpa
Visokoučinkovite toplinske pumpe koje se mogu opcijski naručiti za ID. modele marke Volkswagen, komprimiraju tekuće sredstvo za hlađenje pod visokim tlakom. Toplina koja pritom nastaje zagrijava hladni zrak koji struji kroz vozilo. Fizikalno načelo koja se krije iza toga:
- kod pretvaranja tekućina u plinovito stanje (isparavanje) potrebno je utrošiti energiju.
- Suprotno tome, pri prelasku iz plinovitog u tekuće stanje (kondenzacija) oslobađa se energija.
Baterija e-automobila mora dakle napajati samo kompresor toplinske pumpe, a ne električno grijanje. Tako se smanjuje potreba za energijom za grijanje unutrašnjosti električnih automobila.
Toplinske pumpe u ID. modelima omogućuju učinkovito razvijanje topline uz manju potrošnju energije jer koriste toplinu odnosno energiju iz okolnog zraka i dodatno je zagrijavaju uz relativno mali utrošak energije.
Toplinska pumpa također koristi energiju iz okolnog zraka.
Bolje za okoliš, bolje za vas
Toplinska pumpa u ID. modelima nudi nekoliko prednosti:
Korišteno sredstvo za hlađenje R744 (ugljični dioksid) je plin koji znatno manje opterećuje klimu u odnosu na fluorirano sredstvo za hlađenje.
Za grijanje unutrašnjeg prostora pri vanjskim temperaturama nižim od 0 °C, potrebna je manja snaga u usporedbi s vozilima koja nemaju toplinsku pumpu.
Snaga koja se pritom štedi smanjuje potrošnju struje i rasterećuje kapacitete baterije što pozitivno utječe na doseg vozila.
Koliko se točno može povećati doseg vašeg vozila, ovisi, među ostalim, o individualnom stilu vožnje.
Općenito vrijedi: što je niža prosječna brzina, to je veći utjecaj grijanja i veći pozitivan utjecaj toplinske pumpe na ukupni doseg.
Veća učinkovitost u svakodnevici
Osobito u gradskom prometu, toplinska pumpa može povećati doseg vašeg vozila. Učinkovita tehnologija istodobno daje pozitivan doprinos održivoj budućnosti. I to obično tijekom cijelog životnog vijeka automobila.