Izbornik
Pretraži
Mann öffnet Kofferraum eines VW ID.4 GTX auf einer Bergstraße
Mann öffnet Kofferraum eines VW ID.4 GTX auf einer Bergstraße

Savjeti za punjenje: optimizacija snage punjenja zimi

Bilo da je riječ o električnom automobilu ili vozilu s motorom na izgaranje, o akumulatoru za pokretanje motora ili visokonaponskoj bateriji: u električnim automobilima niske temperature, pa čak i mraz zimi mogu ograničiti snagu punjenja i pražnjenja. Zašto je to tako i na što bi vozači i vozačice ID. modela trebali paziti kada je temperatura ispod nule, možete saznati ovdje.

Više o električnim automobilima na hladnoći saznat ćete ovdje:

  • Hladnoća utječe na performanse baterija i može utjecati na vrijeme punjenja.
  • Osim toga, snaga punjenja i snaga pražnjenja e-automobila ovise o temperaturi baterije, njezinom stanju napunjenosti i drugim čimbenicima.
  • Uz nekoliko jednostavnih savjeta, možete optimizirati performanse i doseg električnog vozila zimi.

Snaga punjenja i snaga pražnjenja – što to znači?

Prije nego što se osvrnemo na to kako možete zimi postići što bolje performanse svoje visokonaponske baterije, želimo definirati pojmove snage punjenja i snage pražnjenja:

Što je veća snaga punjenja baterije, to će se brže napuniti. Što je veća snaga pražnjenja, to više struje može isporučiti u određenom vremenskom razdoblju.

Uvjeti za optimalne performanse

Ako visokonaponska baterija ID. modela ne dosegne svoje maksimalne performanse punjenja/pražnjenja zimi, to još nije razlog za zabrinutost..

Naime, potpuna učinkovitost baterije podložna je nizu fizikalnih čimbenika.

Navedena maksimalna snaga punjenja utvrđuje se prema WLTP uvjetima¹ pri temperaturi od oko 23 °C i uz stanje napunjenosti od deset posto. Ako se te varijable promijene, snaga punjenja može također odstupati od normiranih podataka.

Illustration: Eine Frau nähert sich bei Kälte einem VW ID.3 an einer Ladestation.

Zimi hladne temperature mogu smanjiti snagu punjenja električnog automobila.

Utjecaj  temperature baterije

Kako hladnoća ili čak mraz utječu na kapacitet odnosno performanse baterije? Hladnoća uzrokuje da elektrolitska tekućina unutar litij-ionskih baterija postane viskoznija. Stoga se elektrokemijski proces znatno usporava, a unutrašnji otpor raste. Naime, litij-ioni puno se teže kreću između katode i anode.

Ugodna temperatura baterije pri punjenju je iznad 20 °C.

Zbog svoje visoke učinkovitosti u usporedbi s vozilima s motorom na izgaranje i dodatnog hlađenja koje osigurava vjetar u vožnji, tehnologija električnog pogona gotovo se ne zagrijava – ili se uopće ne zagrijava. Zato smo ID. modele marke Volkswagen opremili upravljanjem toplinom.

Ovako možete poboljšati snagu punjenja i snagu pražnjenja:

Predgrijavanje električnog automobila i baterije

Posebno prije dužih vožnji preporučuje se unaprijed zagrijati vozilo pomoću pretklimatizacije i namještanjem timera punjenja prije polaska. Ako je vozilo još priključeno na stanicu za punjenje, baterija se ne opterećuje. Dakle, vožnju možete započeti s potpuno napunjenim baterijama jer je energetski zahtjevno zagrijavanje već završeno. Vrijeme punjenja možete skratiti pretkondicioniranjem baterije. Pretkondicioniranje baterije može se aktivirati automatski tijekom navigirane rute ili manualno.

Odabir prikladnog parkirnog mjesta

Načelno biste trebali izbjegavati prekomjerno hlađenje baterije električnog automobila zimi, odnosno na niskim temperaturama ispod nule. Za optimalno predzagrijavanje automobila navečer ili tijekom noći, parkirajte ga i punite na odgovarajućem mjestu. Tijekom hladnih dana svoj ID. po mogućnosti parkirajte na mjestu koje je zaštićeno od vremenskih prilika – primjerice u nadzemnoj ili podzemnoj garaži.

Ovako ćete povećati doseg zimi

Hladnoća može zimi utjecati ne samo na snagu punjenja, već i na potrošnju električnih automobila. Povećana upotreba grijanja posebno opterećuje bateriju e-automobila. Razlog je jednostavan: za razliku od motora na izgaranje, elektromotor ne proizvodi otpadnu toplinu. U automobilu s e-pogonom, toplina se mora najprije generirati kako bi se zagrijala unutrašnjost, ali i baterija e-automobila. To može utjecati na doseg e-automobila. Ovisno o tipu automobila i temperaturi, doseg se može smanjiti do 30 %.

Illustration: Eine schematische Zeichnung zeigt die Wärmepumpe unter der Motorhaube eines VW ID.3.

ID. modeli s opcijskom toplinskom pumpom

Vozačice i vozači e-automobila koji često voze po hladnoći trebali bi već tijekom kupnje vozila obratiti pažnju na opremu. Tako, primjerice, postoje potpuno električni ID. modeli marke Volkswagen s toplinskom pumpom koja će se pobrinuti za učinkovitije hlađenje unutrašnjosti. Uz ovu prednost, baterija troši manje energije, što znači da ćete uživati u većem dosegu i tijekom hladnijih mjeseci.

Toplinske pumpe ugrađene u moderne električne automobile komprimiraju tekuće sredstvo za hlađenje pod visokim tlakom i koriste nastalu toplinu za zagrijavanje hladnog zraka koji struji kroz vozilo. Omogućuju učinkovito razvijanje topline uz manju potrošnju energije, jer koriste toplinu odnosno energiju iz okolnog zraka i dodatno je zagrijavaju uz relativno mali utrošak energije.

Više o toplinskoj pumpi

Zaključak o baterijama zimi

S ID. modelom, zahvaljujući dosegu za svakodnevnu upotrebu i učinkovitom upravljanju temperaturom, možete uživati u udobnoj vožnji i zimi. Ne morate se brinuti čak ni ako zastanete u prometu na hladnim temperaturama. Naravno, električna vozila, poput dizelskih i benzinskih, također trebaju biti pripremljena za duže vožnje na hladnoći, što podrazumijeva dovoljno napunjenu bateriju. Ako unaprijed zagrijete automobil tijekom postupka punjenja i vozite energetski učinkovito, možete povećati doseg tijekom zime.

Naši ID. modeli

Želite li probnu vožnju ili želite početi s konfiguracijom? Ovdje su dostupni naši ID. modeli

ID.3, ID.4, ID.5 und ID.7 aufgereiht nebeneinander

Želite li bolje upoznati naše potpuno električne ID. modele? Onda dogovorite probnu vožnju kod trgovca u svojoj blizini. Ili iskoristite naš online konfigurator i sastavite svoj ID. iz snova.

Ovo bi vas također moglo zanimati