Volkswagen Tayron

Napravite mjesta

Volkswagen je popunio prostor između Tiguana i Touarega - i to kako! Uz opciju do sedam sjedala, više od 2000 litara prtljažnog prostora te plug-in hibridom s dosegom oko 100 km, svestrani SUV VW Tayron zadovoljit će sve koji imaju visoka očekivanja od svog automobila.

Između 4,54 metra dugog Tiguana i 4,90 metara dugog Touarega ima točno 36 cm razlike, prostor koji odnedavno ispunjava novi SUV u Volkswagenovoj ponudi.

Sa 4,79 metara dužine Volkswagen Tayron je pritom dovoljno prostran da čak i sa sedam sjedala u funkciji zadrži dovoljno velik prtljažnik za vikend prtljagu.

Gotovo 4,8 m dug Tayron drugi je po veličini SUV u ponudi Volkswagena. Atraktivna metalik boja Ultraviolet još više ističe njegovu impozantnu pojavu

Potonje je moguće jer je u konačnici 25 cm duži od Tiguana, dok 11 cm duži međuosovinski razmak (279 cm) otvara prostor za treći red sjedala.

Novi Volkswagen Tayron istovremeno dolazi kao zamjena za Volkswagen Tiguan Allspace, no za razliku od njega, dizajniran je, razvijen te se proizvodi u Wolfsburgu.

Iako na prvu izgleda vrlo blisko Tiguanu, pažljiviji pogled otkriva značajne razlike, od drukčije maske sprijeda do sasvim novog stražnjeg dijela.

Čak i s trećim redom u funkciji prtljažnik nudi više nego solidnih 345 litara

Voluminozan i robustan dizajn dodatno naglašavaju zaštićeni blatobrani pravokutnog oblika ispod kojih se nalaze 17- do 20-colni kotači.

Posebno impresivni su svjetlosni potpisi od osvijetljenog loga i opcionalnih dvostrukih LED-farova (IQ.Light HD Matrix) do svjetlosne trake s logom u sredini koja se proteže cijelom dužinom straga.

Izvedba 4Motion s pogonom na sve kotače povući će i do 2,5 t tešku prikolicu

Luksuz visoke klase

Da novi Volkswagen Tayron nastoji impresionirati atributima iz luksuzne klase, vidljivo je i kada uđete u kabinu.

Već početna oprema Life Plus ima LED Plus glavna svjetla, trozonsku klimu, adaptivni tempomat, keyless ulazak bez ključa, zatamnjena stakla, Park Assist Pro, 10-inčne digitalne instrumente ili 12,9-inčnu multimediju, samo da spomenemo dio.

Nesumnjiv znak prepoznavanja novog Volkswagen Tayrona je svjetlosni potpis sprijeda i straga s dekorativnom trakom i logom

Stvari postaju još luksuznije u višim varijantama opreme ili s dodatnim opcijama poput prednjih sjedala s funkcijom masaže zahvaljujući deset zračnih jastuka, odnosno zasebnim grijanjem/ventilacijom sjedeće površine i naslona.

Komfor značajno podižu akustično zaštićena stakla koja smanjuju razinu buke do pet dB, dok sigurnost dodatno podižu spomenuta Matrix HD-svjetla. Jedna od dojmljivijih funkcija je projiciranje tzv. svjetlosnog tepiha ispred i u širini vozila čime se olakšava manevriranje u mraku na uskim prostorima.

Visoka razina dinamike u vožnji što dodatno naglašavaju opcije poput 4MOTION pogona ili druge generacije aktivne kontrole ovjesa - DCC Pro

Pravu tehničku poslasticu predstavlja i adaptivna kontrola ovjesa DCC Pro koja se - zahvaljujući elektronici što reagira u tisućinkama sekunde i dvoventilskoj tehnologiji - savršeno prilagođava podlozi po kojoj se vozi.

Što se prostora tiče, pet putnika vozit će se u maksimalnom komforu te uz golem prtljažnik obujma 885 litara (705 litara plug-in).

U odnosu na Tiguan, međuosovinski je razmak produžen za 11 cm što donosi iznimnu razinu komfora za putnike straga

Kako smo napomenuli, čak i uz opcijski treći red sjedala ostaje 345 litara na raspolaganju, što je na razini gradskog Volkswagen Pola. S druge strane, maksimalni utovarni volumen penje s i do 2090 litara.

Snaga učinkovitosti

Izbor pogona za novi Volkswagen Tayron uistinu je širok i svatko će vrlo brzo pronaći pravu mjeru za sebe.

Benzin, dizel, hibrid ili plug-in hibrid – opcije pogona zadovoljit će sve potrebe ili želje. U svim varijantama za maksimalni komfor u vožnji brine automatski DSG-mjenjač

Ponudu otvara učinkoviti dvolitreni TDI-turbodizel koji je dostupan sa 150 i 193 KS dok će kultivirani benzinski TSI EA888 istog obujma s izvedbama snage od 204 i 265 KS nešto kasnije proširiti ponudu na našem tržištu.

Snažniji turbodizel, kao i oba 2.0 TSI, nudit će se u varijanti 4MOTION s pogonom na sve kotače gdje Haldex-spojka, koja u standardnoj vožnji pušta samo pet posto momenta na stražnje kotače, kod eventualnog gubitka trakcije dodatno raspodjeljuje moment između prednje i stražnje osovine.

Digitalni instrumenti (10,25“) i blago zakrenuta multimedija (12,9 ili 15“) pružaju sve potrebne informacije, a pritom ne zaklanjaju veličanstven pogled prema van

Također, za razliku od izvedbi s prednjim pogonom koje mogu povući do dvije tone, izvedbe 4MOTION mogu povući prikolicu mase do 2.500 kilograma.

Tu je i nova generacija plug-in hibrida koja kombinira 1,5-litarski TSI motor snage 110 kW (150 KS) i 250 Nm okretnog momenta te elektromotor snage 85 kW (116 KS) i čak 330 Nm okretnog momenta. Ukupna sistemska snaga je 150 kW (204 KS) uz 350 Nm ukupnog okretnog momenta koji se na prednje kotače prenosi preko šeststupanjskog DSG-mjenjača.

Litij-ionska baterija kapaciteta 19,7 kWh omogućuje potpuno električni doseg do čak 126 km (WLTP), a uz uobičajeno AC punjenje (11 kW), može se puniti i na brzim DC punjačima (50 kW).

Osim velikog električnog dosega, posebno je impresivan i podatak da kombinirani benzinsko-električni pogon omogućuje ukupni doseg oko 900 km.

Uz sve navedeno, jasno je zašto novi Volkswagen Tayron nije tek Tiguan XL već iznimno dobro zaokružen te svestran model, spreman ugoditi svojim vlasnicima na više razina.

Novi Tayron savršeno popunjava prostor između Tiguana i Touarega, objedinjujući sve kvalitete Volkswagena – svestranost, inovativnost te kvalitetu izrade