Novi rekord: Volkswagen s I.D. R Pikes Peakom piše povijest

2018-06-26
  • 7.57,148 minuta - Volkswagenovo električno vozilo za utrke s novim ukupnim rekordom
  • Romain Dumas poboljšao je rekord Sébastiena Loeba za 16 sekundi
  • I.D. R Pikes Peak kao sportski predvodnik I.D. obitelji automobila na isključivi električni pogon

Wolfsburg (D) - Svojim modelom I.D. R Pikes Peak Volkswagen je ispisao povijest na "Pikes Peak International Hill Climb" utrci. Vozeći model I.D. R Pikes Peak snage 500 kW (680 KS) Romain Dumas (F) za sobom je ostavio konkurenciju u vozilima s konvencionalnim pogonom. Pritom nije poboljšao samo dotadašnje najbolje vrijeme za električna vozila nego i ukupni rekord Sébastiena Loeba (F) iz 2013. godine - i to odmah za 16 sekundi. Dumasov novi najbolji rezultat od 7.57,148 minuta sada je na vrhu popisa pobjednika Pikes Peaka, među kojima su poznati vozači kao što su Loeb, Walter Röhrl (D), Michèle Mouton (F), Stig Blomqvist (S), Nobuhiro Tajima (J) kao i Rod Millen i njegov sin Rhys (oba NZ).

I.D. R Pikes Peak sportski je prethodnik Volkswagenove I.D. obitelji vozila. "Danas smo pokazali što se sve krije u toj tehnologiji", rekao je Dr. Frank Welsch, član Upravnog odbora marke Volkswagen osobna vozila, zadužen za poslovni segment "Tehnički razvoj". "Na današnji dan i na ovaj rezultat svaki Volkswagenov djelatnik može biti iznimno ponosan. Čestitam timu iz sveg srca. Izvanrednim inženjerskim umijećem i strastvenim angažmanom tim je za svega osam mjeseci proizveo fantastičan automobil za utrke. Sada je Volkswagen I.D. R Pikes Peak postigao najbolje vrijeme u povijesti ove brdske utrke koja traje već više od 100 godina - veliko dostignuće za električnu mobilnost."

19,99 kilometara, 156 zavoja, samo jedan pokušaj - i to uspješan: Romain Dumas na legendarnoj Pikes Peak International Hill Climb utrci, koja je od 1916. godine organizirana po 96. puta, slavio je svoju ukupno četvrtu pobjedu. S I.D. R Pikes Peakom Volkswagen je konstruirao neobičan automobil za utrke - specijalno prilagođen zahtjevima čuvene brdske utrke: minimalna masa, maksimalni pritisak nalijeganja na tlo i maksimalna snaga omogućili su izvrsne performanse.

 

 Zajedno s akumulatorima ukupna masa I.D. R Pikes Peaka ne prelazi 1.100 kilograma. Kod određivanja potrebne snage Volkswagen se oslonio na softverske simulacije, kako bi odredio optimalnu energiju i snagu za pokušaj obaranja rekorda na Pikes Peaku. Što se tiče aerodinamike, trebalo je kompenzirati manji pritisak nalijeganja na tlo uslijed manje gustoće zraka na Pikes Peaku - rezultat je vidljiv na prvi pogled: uska i niska karoserija u kombinaciji s velikim spojlerom na stražnjem dijelu vozila.

I što se tiče tehnologije punjenja Volkswagen se odlučio za novo rješenje - s ciljem što bržeg i istovremeno ekološki prihvatljivog punjenja. Pritom je vrijeme punjenja bilo zadano pravilima utrke. U slučaju prekida utrke kompletno punjenje trebalo je obaviti za manje od 20 minuta. Potrebna struja pritom se proizvodila generatorima na podnožju Pikes Peaka - pri čemu je kao gorivo odabran glicerin, koji po kemijskoj strukturi predstavlja šećerni alkohol. To gorivo - koje nastaje primjerice u proizvodnji biodizela - izgara gotovo u potpunosti bez štetnih ispušnih plinova ili ostataka. Sam glicerin je neotrovan i koristi se kao dodatak čak i u prehrambenoj i kozmetičkoj industriji. 

Od objave početka projekta Pikes-Peak 18. listopada 2017. do rekordne vožnje na Pikes Peaku 24. lipnja 2018. prošlo je svega 250 dana. Razvoj ovog rasnog prototipa, uključujući i inovativnu pogonsku tehnologiju na isključivi električni pogon, kao i specijalni zahtjevi u odnosu na akumulatore, aerodinamiku i vozni postroj predstavljali su iznimno zahtjevan zadatak. Novi rekord na Pikes Peaku predstavlja nagradu za sve napore i neumoran rad Volkswagenovih mehaničara, inženjera i mnogih drugih suradnika u Wolfsburgu, u pogonu za automobilistički sport u Hanoveru i za sve koji su sudjelovali na pripremama tima u Colorado Springsu koje su trajale tjednima.

S tvrtkama Volkswagen R, ANSYS, Michelin, Integral e-drive kao i OMP Volkswagen je kod pokušaja obaranja rekorda na Pikes Peaku uz sebe imao jake partnere. Tvrtka Volkswagen R I.D. R Pikes Peaku od početka je pružila sportski štih, koji je potvrđen najkasnije rekordnom vožnjom. 

ANSYS je svojom podrškom kod softverskih simulacija ovom uspjehu dao odlučujući doprinos. Isto kao i proizvođač guma Michelin, koji je zahvaljujući dugogodišnjem iskustvu na Pikes Peaku na raspolaganje stavio savršeno prilagođene gume. E-motori I.D. R Pikes Peaka snage 500 kW (680 ks) nastali su u suradnji s tvrtkom Integral e-drive. OMP se pobrinuo za točku na i - među ostalim iznimno laganim odijelom za utrke za Romaina Dumasa, koje se savršeno uklopilo u filozofiju lagane gradnje I.D. R Pikes Peaka.

 

Osvrti na utrku „Pikes Peak International Hill Climb“

 Romain Dumas (F), Volkswagen I.D. R Pikes Peak #94

"Ludilo! Ovim rezultatom još smo nadmašili naša velika očekivanja. Najkasnije nakon testnih vožnji ovog tjedna znali smo da je moguće oboriti rekord. Kako bismo to ostvarili, sve je moralo savršeno funkcionirati - od tehnike do vozača. I vremenski uvjeti su morali biti na našoj strani. Izvanredan je osjećaj što se sve tako savršeno uklopilo, a novi rekord na Pikes Peaku predstavlja točku na i. Još uvijek ne mogu vjerovati da iza tog nevjerojatnog vremena sada stoje Volkswagen i moje ime. I.D. R Pikes Peak je najdojmljiviji automobil koji sam ikada vozio u nekoj utrci. Zbog električnog pogona mnogo je toga drugačije i puno sam toga naučio u ovom projektu. Tim je obavio neopisivo temeljit i istovremeno entuzijastičan posao - nije samo rezultat bio uspješan, nego i zajedništvo u timu. Iznimno sam ponosan što sam dio toga."

Sven Smeets, direktor Volkswagenovog odjela za automobilizam

"Ovo je izvrstan dan za Volkswagen, na koji smo vrlo ponosni. I.D. R Pikes Peak je najinovativniji i najkompleksniji automobil razvijen u Volkswagenovom odjelu za automobilizam. Za projekt Pikes-Peak svaki je djelatnik stalno u sebi morao pronalaziti novu pokretačku energiju i posvetiti se poslu u potpunosti i uz iznimnu motivaciju. Samo je tako bilo moguće prevladati brojne nove izazove i pronaći nova rješenja. Zapravo je nemoguće da se sve to realizira za tako kratko vrijeme i na kraju postavi još i novi rekord. Našem je to timu uspjelo zahvaljujući strastvenom zalaganju u svim područjima. Hvala svima koji su tako intenzivno sudjelovali u ovom projektu i dokazali izvanredan timski duh."