Izbornik
Pretraži
Grafische Darstellung der DCC Adaptive Fahrwerksregelung
Grafische Darstellung der DCC Adaptive Fahrwerksregelung

Vozni postroj automobila

Volkswagen tehničke značajke

Vrste voznog postroja: od opružnog voznog postroja do sportskog voznog postroja

Postoje različite vrste voznog postroja, među kojima opružni, pneumatski i sportski vozni postroji. Svaka vrsta ima svoje specifične karakteristike koje utječu na komfor, rukovanje i izgled. Odabir odgovarajuće vrste voznog postroja ovisi o individualnim preferencijama i zahtjevima naših Volkswagen modela u vožnji.

  • Sve komponente koje pridonose prijenosu snage od ceste do karoserije ubrajaju se u vozni postroj.
  • Postoje različite izvedbe voznog postroja, primjerice sportski, pneumatski i opružni vozni postroj.
  • Vozni je postroj ključan za dinamiku vožnje, sigurnost i komfor u vožnji.
  • Oštećenje na voznom postroju može biti vrlo opasno jer se automobil može zanijeti u zavojima.

Sastavni dijelovi voznog postroja

Sastavni dijelovi voznog postroja su ležajevi kotača, spojna šipka, pojedinačni ovjes kotača, opruge voznog postroja i druge komponente. Vozni postroj automobila ima kvalitetne materijale i napredne tehnologije kako bi omogućio precizno usklađenje tih elemenata i maksimizirao performanse.

Često postavljana pitanja o voznom postroju

Što je vozni postroj automobila?

Vozni postroj je karika koja spaja kolnik i karoseriju. Sve komponente koje služe za prijenos snage od ceste do karoserije ubrajaju se u vozni postroj. Primjeri su kotači i gume, ležajevi kotača, ovjes kotača, amortizeri, zglobovi, gumeni ležajevi, kočnice, stabilizatori i opruge voznog postroja.

Koji su zadaci voznog postroja?

Zadaci voznog postroja su brojni jer se mnogi sastavni dijelovi ubrajaju u vozni postroj. S jedne strane on mora amortizirati ili prigušiti različite sile koje nastaju između automobila i kolnika. S druge strane mora optimizirati primljenu energiju koja nastaje uslijed kontakta s kolnikom. Vozni postroj čini osnovu za dinamiku vožnje, sigurnost i komfor u vožnji.

Koji vozni postroji postoje?

Postoji nekoliko izvedbi voznog postroja, primjerice sportski, pneumatski i opružni vozni postroj.

  • Sportski vozni postroj: u sportskom vozilu opruge se postavljaju niže, pa se vozilo kreće bliže cesti. Konstanta opruge se povećava kako bi se udarna energija ceste bolje primila i mogla ponovno predati. Osim toga, amortizeri su bolje međusobno usklađeni. Jednako kao opruge, i amortizeri su skraćeni, što pozitivno utječe na ponašanje vozila u vožnji osobito tijekom brzih vožnji zavojima.
  • Važno: sportski vozni postroj zahtijeva poseban upis u ispravama vozila odnosno Opću uporabnu dozvolu!
  • Pneumatski vozni postroj: pneumatski vozni postroj sastoji se od posebno prilagođenih amortizera i zračnog mijeha. Standardna čelična opruga zamijenjena je zračnim mijehom. Kod većeg tlaka zračni se mjehovi napuhuju i podižu vozilo. Kada se tlak zraka smanji, zračni mjehovi spuštaju vozilo. Ugradnja pneumatskog voznog postroja je skuplja i zahtjevnija zbog dodatnog kompresora, zračnog spremnika i pneumatskih vodova.
  • Opružni vozni postroj: opružni vozni postroji dolaze iz svijeta motocrossa te su vrlo popularni kod provođenja mjera tuninga. Razmak od tla može se jednostavno pomicati koliko god brzo želite. Svaka osovina može se pomicati pojedinačno, pa se spušteniji položaj savršeno prilagođava promjeru guma. Zahvaljujući tvrđem voznom postroju vozilo može brže prelaziti zavoje.

Što podrazumijeva pojam „trag“?

Trag je položaj između desnog i lijevog kotača. Nagib kotača je odstupanje u nagibu kotača u odnosu na vertikalu. Postavke traga i nagiba mjere se precizno u milimetar uz pomoć digitalnih sustava. Pogrešna postavka traga uzrokuje veću potrošnju goriva. Osim toga, dovodi do većeg trošenja guma te oštećenja opruga i amortizera.

Kada biste trebali provjeriti vozni postroj?

Kada na svom vozilu primijetite zvukove cviljenja ili klepetanja, trebali biste dati vozilo na provjeru u servisnu radionicu. Ako se iza toga krije oštećenje voznog postroja, to može postati vrlo opasno. Različito istrošene gume također upućuju na neispravnost voznog postroja. Rizik da će se automobil zanijeti u zavojima iznimno je visok. Oštećenje voznog postroja u najgorem slučaju možete izazvati već pri prelasku preko ruba pločnika.

Jednostavno pojašnjenje

Volkswagen tehničke značajke

Kako radi pogon na sve kotače? Što znači DCC? I zbog čega postoje različite vrste kuke za vuču? Ako trebate brzo rješenje, pomoći ćete vam Tehnički leksikon marke Volkswagen. Ovdje ćete pronaći tehničke pojmove iz automobilskog sektora s kratkim i jasnim objašnjenjem.