Obiteljski album
Golf je s više od 33 milijuna prodanih primjeraka bestseler marke Volkswagen. Sada su on i neki od njegovih derivata dobili suvremen update. Donosimo vam pregled istaknutih dragulja iz modelske povijesti ovog kompaktnog vozila.
1974. Golf I
Markantni elementi prve generacije – poput siluete s uspravnim, masivnim C stupom – donijeli su promjenu paradigme u dizajnu. Kupci su cijenili novu, kompaktnu konstrukciju i bolju ponudu prostora, što je duža putovanja činilo udobnijima. U razdoblju proizvodnje između 1974. i 1983. godine Golf I isporučen je više od 6,99 milijuna puta.
1976. gradsko električno vozilo
Sredinom 70-ih godina tvrtka Volkswagen počela je razvijati e-vozila. Prvi model – opremljen elektromotorom snage 20 kW – proizveden je samo 20 puta i nije pušten u prodaju: do 1986. služio je između ostaloga kao testno vozilo za ispitivanje baterija i motora.
1976.: Golf I GTI
Sa svojih 80 kW (110 KS) GTI je od samog početka postao vrlo popularna ikona: sportsko vozilo za sve. Prve su boje bile Diamant srebrna metalik i Mars crvena, a rešetku hladnjaka krasili su tipičan natpis GTI i crveni obrub. Sportska sjedala bila su presvučena poznatim škotskim kariranim uzorkom.
1979.: Golf Cabrio
Prvi otvoreni automobil s fiksnom zaštitom kod prevrtanja brzo se nadovezao na uspjeh Bube Cabrio. Nadimak ovog Cabrio modela koji se proizvodio u tvornici tvrtke Karmann u Osnabrücku: Erdbeerkörbchen, odnosno u prijevodu „košarica jagoda“.
1982.: Golf I GTD
Sportska oprema, turbomotor i kruti vozni postroj – ovako je predstavljen ovaj sportski model. Zbog svog dizelskog motora s turbopunjačem na ispušne plinove smatrao se iznimno štedljivim.
1990.: Golf II Country
Izazivao je čuđenje zbog svog dizajna: povišeni Golf Country u avanturističkom dizajnu. Posebno obilježje prethodnika današnjih SUV i cross modela: provjereni syncro pogon na sve kotače i posebne boje poput Bright plave metalik.
1991.: Golf III VR6
Novost treće generacije ovog kompaktnog klasika bila je poprečna ugradnja motora sa šest cilindara. VR6 sa svojim kutom cilindara od 15 stupnjeva bio je hibrid V-motora i rednog motora – smatrao se najsnažnijim motorom Golfa III.
1992.: Golf III Ecomatic
Inovativna srž ovog vozila snage 47 kW bila je takozvana automatika gibanja uslijed inercije. Ona isključuje motor uvijek onda kada nije potreban. Ovaj model s četvorim vratima smatrao se štedljivim: trošio je manje od pet litara goriva na sto kilometara.
2002.: Golf IV R32
„R“ je kratica za „Racing“, dok brojka 32 otkriva podatke o obujmu motora. Ovaj 3,2 l motor sa šest cilindara dovodio je dotad najsnažniji Golf do najviših performansi. U unutrašnjosti: sportska sjedala i elegantan četkani aluminij.
2009.: Golf VI BiFuel
U varijanti opreme Trendline i Comfortline model Golf VI dostupan je s 1,6 l BiFuel motorom. On može raditi na autoplin ili benzin te donosi znatno veći doseg od usporedivog benzinca.
2014.: Golf VII e-Golf
U serijsku opremu prvog serijski proizvedenog e-Golfa ubrajala su se LED glavna svjetla i infotainment sustav „Discover Pro“. Pokreće ga elektromotor snage 85 kW. Maksimalan doseg: 190 kilometara.
2014.: Golf VII GTE
Golf GTE s plug-in hibridnim pogonom kao prvi model svoje klase spajao je najmodernije motore na izgaranje i elektromotore u jednom vozilu. Osim toga, Golf VII bio je prvi Volkswagen baziran na modularnoj poprečnoj platformi (MQB).
2016.: Golf VII update modela
Inteligentniji, sigurniji i umreženiji: s updateom modela u Golf ulaze novi sustavi potpora i tehnologije motora. Prvi put u kompaktnoj klasi na svjetskoj razini bilo je moguće rukovati opcijskim vrhunskim infotainment sustavom „Discover Pro“ upravljanjem gestama.
2022.: Golf VIII R „20 Years“
Od 2002. godine Golf R ubraja se u paletu modela marke Volkswagen. 20-godišnja obljetnica proslavljena je ekskluzivnim posebnim modelom koji je postavio novi rekord snage zahvaljujući svojim performansama: 245 kW (333 KS).