Ova stranica koristi kolačiće (eng. Cookies) da bi stranicu mogli prilagoditi vašim potrebama. Daljnjim korištenjem stranica potvrđujete svoju suglasnost sa korištenjem kolačića.
Prihvati i nastavi

VISIONS OF NOW: časopis Viertel Vor

Između seoskog zraka i ljubavi prema velegradu.

"Mir koji ovdje vlada uistinu nas potpuno opušta. Zato rado boravimo vani." Posjetili smo Annu i Marcusa na selu kako bismo s njima porazgovarali o njihovom životu na selu, održivom načinu razmišljanja i njihovom odnosu prema mobilnosti. Njih dvoje posjeduju imanje u Brandenburgu. S pet ovaca i mačkom koja se zove Mačka. Došli su ovamo kako bi gledali voće i povrće kako rastu. Ovdje to možete gotovo čuti, toliko je tiho u odnosu na skoro 100 km udaljeni Berlin i njihov drugi stan u Neuköllnu.


Anna i Marcus zapravo su ljubitelji velegradskog života i naviknuti su na glasne gostionice, multikulturalne restorane i hrpu ljudi. To otkrivaju i njihove bijele tenisice koje se nikako ne uklapaju u seosko eko imanje. "Htjeli smo se maknuti od tih prekomjernih dojmova i stvari", kaže Anna. Manje kuća, manje ljudi, manje stvari. Minimalizam u stanu u Neuköllnu obilježen je ogromnim bijelim zidom. "Gotovo poput muzejskog prostora - pruža osjećaj slobode", Marcus kima glavom. Sada gleda kroz prozor u svoj vrt veličine jednog hektara koji je okružen brojnim poljima. Čista sloboda. Više prirode, više obitelji, više opuštanja. "Ovdje ste u blizini promjena i procesa - neovisno o tome je li riječ o godišnjim dobima ili životinjama koje mijenjaju svoje ljetno u zimsko krzno… Ovdje vidite koliko dugo to zapravo traje."

Start Video

To poštovanje podupire njihov kredo "manje je više" i ono nije prisutno samo u Anninom i Marcusovom privatnom životu, već ima važnu ulogu i u njihovom online časopisu. Časopis Viertel Vor obrađuje sva područja održivosti. I ne, ovdje se na razmjenjuju upute za heklanje. Umjesto toga kritiziraju se rasipničko društvo i brza moda te se predstavljaju nove, inovativne marke i inicijative. Anna i Marcus pritom su svjesni da se održivost u našem društvu neće dogoditi jednostavno od danas do sutra.


Dizajn, kvaliteta i održivost.


"Ljudi više ne kupuju stvari kako bi ih zadržali. Ljudi jednostavno kupuju stvari kako bi im kratkoročno bile dobre i to je to. A to je zapravo glupost", kaže Anna ispijajući svoju kavu. Umjesto da nastave pretrpavati planet smećem, njih dvoje radije žele dugovječne proizvode koji i vizualno ostavljaju dojam. "Većina ljudi kupuje stvari jer su lijepe - zbog toga je dizajn tako važan", objašnjava Marcus. Kada je proizvod uistinu dobro dizajniran, tada će se svidjeti ljudima i duže opstati. A kada se proizvod može pohvaliti i dobrom kvalitetom, tada je zapravo automatski već održiv, smatra Marcus. Iako im se njihov idilični seoski život sviđa, nedostaje im blizina njihovih prijatelja. Kako bi mogli dobiti najbolje od oba svijeta, moraju se puno voziti. Sloboda za njih znači sloboda kretanja.


Danas Berlin, sutra Brandenburg.


Oni su, naravno, svjesni svog ekološkog otiska te su uvijek u potrazi za novim mogućnostima smanjenja istoga. "Prvo što naš automobil zapravo mora imati su što niže emisije CO2", smatra Marcus. Dakle električni automobil. U idealnom slučaju s velikim dosegom. Za vrijeme našeg intervjua sjedi i osmjehuje se dok nam priča o svojoj viziji budućnosti. Viziji u kojoj su motori na izgaranje besramno glasni, a električno vozilo dolazi iza ugla tiho i elegantno. Neovisno o tome lebdi li nad kolnikom popločanim kamenim kockama u Neuköllnu ili parkira li se neposredno pored ovaca. Ono što Marcus osim toga priželjkuje jest e-mobilnost koja nije rezervirana samo za one koji bolje zarađuju: "Ako društvo treba promijeniti način razmišljanja, onda automobil mora biti financijski dostupan." Anna se upravo vraća u prostoriju, kimajući glavom na spomen vozila niskih emisija za sve. Naime, oboje smatraju da održivost ne bi trebala predstavljati luksuz.



Električna učinkovitost.


"Prvenstveno smatram da automobil mora biti financijski dostupan ako društvo treba promijeniti način razmišljanja. Naime, ja sam odnosno mi smo načelno mišljenja da održivost ne smije predstavljati luksuz."


Anna i Marcus prvobitno su radili u komunikacijskoj branši, ona kao novinarka, a on kao fotograf / video režiser. Godine 2016. odlučili su se krenuti vlastitim putem. Taj novi put zove se Viertel Vor, online časopis u kojem predstavljaju inovacije, ljude i proizvode koji za njih utjelovljuju ideju o onome "što je uistinu važno". Naziv Viertel Vor odnosi se na simboličnih 15 minuta koje nama kao čovječanstvu preostaju za promjenu načina razmišljanja o tome kako želimo postupati s našim planetom.
@viertelvormag