Ova stranica koristi kolačiće (eng. Cookies) da bi stranicu mogli prilagoditi vašim potrebama. Daljnjim korištenjem stranica potvrđujete svoju suglasnost sa korištenjem kolačića.
Prihvati i nastavi

Ususret budućnosti.

ID. Vizzion


Zamislite da vaš automobil razumije vaš jezik i prepoznaje vaše geste. Rukovanje njime bilo bi sasvim prirodno i intuitivno. Zamislite da automobil čak vozi umjesto vas. Potpuno električno. Imali biste više vremena za stvari koje volite. S obitelji ID. vozila marke Volkswagen ova će budućnost uskoro postati stvarnošću. Perjanica nove generacije električnih automobila jest studija ID. Vizzion.

Volkswagen modularnom električnom platformom (MEB) od 2015. godine razvija platformu na kojoj će se ubuduće graditi sva električna vozila. A tijekom svjetske premijere studije ID. Vizzion na Salonu automobila u Ženevi ta je budućnost izgledala sjajno: "ID. Vizzion već na prvi pogled daje do znanja da nam modularna električna platforma (MEB) pruža potpuno novu slobodu pri oblikovanju unutrašnjosti i vanjskog dizajna vozila", kaže dr. Herbert Diess, predsjednik uprave marke Volkswagen.

VIDJETI. I BITI VIĐEN.

ID. Vizzion oličenje je vrhunskog dizajna. I svojim putnicima nudi neometan pogled na sve. Za to su se pobrinuli dizajneri - od izostanka B stupa i velikih površina prozora sve do panoramskog krova. Karakterističan DNK dizajna modela ID. vozila dodatno se naglašava elegantno oblikovanom siluetom limuzine. To je istaknuta značajka koja se od rešetke hladnjaka preko bočnog dijela vozila i ručki vrata te sve do stražnjeg branika osvjetljava nizom LED svjetlosnih traka. Dodatna značajka: ovi svjetlosni izvori reagiraju pulsiranjem kada se u blizini vozila nalaze njemu poznati putnici. To funkcionira putem sustava prepoznavanja lica - primjerice kada vas ID. Vizzion na cesti "vidi" kako mu prilazite.

Dodatna novost: unutrašnjost koja nalikuje loungeu. Naime, vizija dizajnera oduvijek je bila automobil koji se sastoji samo od slobode. Toliko udoban da stvarno vozilo nestaje u odnosu na doživljaj automobila. I toliko prostran da osjećaj u njegovoj unutrašnjosti premašuje uobičajene dimenzije vozila iz vrhunskog segmenta vozila ove veličine. K tomu će vas, kada otvorite vrata, dočekati armaturna ploča bez kola upravljača i instrumenata prekrasnog oblika. Umjesto da pritisnete ovaj ili onaj gumb, s vozilom ćete komunicirati sasvim intuitivno. Primjerice kretnjom ruke. Sasvim jednostavno. I prilično futuristički. Baš kao i virtualni elementi za rukovanje i zasloni koji se u unutrašnjosti projiciraju putem proširene stvarnosti (AR). A njima ćete rukovati već poznatim gestama. I moći ćete ih vidjeti pomoću naočala za mješovitu stvarnost (HoloLens*).

ID. Vizzion nije samo vizija, već i nacrt za serijsko vozilo. Ovaj bi se model trebao pojaviti 2020. godine. I to najprije sa standardnim rukovanjem, dakle s kolom upravljača i papučicama. Tek će u kasnijoj fazi razvoja autonomni modus vožnje preuzeti upravljanje vozilom.

Godine 2022. ID. Vizzion trebao bi prvi put dospjeti u serijsku proizvodnju s konvencionalnim rukovanjem. No marka Volkswagen već s aktualnom studijom želi pokazati što bi 2030. godine moglo biti moguće. Primjerice potpuno automatizirana vožnja. Stoga je ID. Vizzion prvo vozilo marke Volkswagen bez kola upravljača i papučica. No zato sadrži "digitalnog vozača". On može navigirati i preuzima upravljanje vozilom. A on prepoznaje vas i vaše preferencije. To je praktično jer će se tako osvjetljenje ili temperatura u automobilu precizno prilagoditi vašim željama. To je moguće zahvaljujući brojnim senzorima: laserskim skenerima, ultrazvučnim senzorima, prednjim i stražnjim radarskim senzorima te kamerama s prikazom neposredne okoline u perspektivi od 360 stupnjeva.

I u unutrašnjosti limuzine kriju se neke od najnaprednijih tehnologija koje je marka Volkswagen ikad razvila. Među njih se ubrajaju umjetna inteligencija centralnog računala vozila, koja kreira sliku cjelokupnog okruženja vozila u stvarnom vremenu. Sustav može reagirati na opasnosti zahvaljujući ovim podatcima. Ili komunicirati s drugim sudionicima u prometu. Zahvaljujući 8000 HD Matrix LED žaruljica u glavnim svjetlima s mogućnošću pojedinačnog navođenja k tomu se mogu projicirati grafike ispred modela ID. Vizzion. Primjerice pješački prijelaz, koji pješacima signalizira mogućnost sigurnog prelaska ceste.

VOZITI. I BITI VOŽEN.

Pomoću upravljanja gestama i govornih naredbi sasvim ćete intuitivno rukovati sustavom zabavnih sadržaja. Tako se samo jednim pokretom ruke mogu koordinirati vaša odredišta putovanja ili temperatura unutrašnjosti. A zahvaljujući autopilotu imat ćete još više vremena za sebe. Ili svoj posao.

DOBRO DOŠLI U NOVI SVIJET.

S dva motora na prednjoj i stražnjoj osovini sistemska snaga modela ID. Vizzion iznosi 225 kW. Zahvaljujući bateriji sa 111 kW osiguran vam je doseg do čak 665 kilometara. A zahvaljujući pogonu na sve kotače odvest će vas kamo god poželite. No platforma MEB također osigurava varijabilnost brojnih tehničkih svojstava i specifikacija, objašnjava dr. Frank Welsch. On je predsjednik uprave marke Volkswagen i nadležan za poslovno područje tehničkog razvoja. "Tehničko načelo naše obitelji ID. vozila zaista je impresivno: dimenzije, akumulator i pogon mogu se prilagođavati. Tako možemo prodrijeti u brojne segmente i ispunjavati želje kupaca - sve do velike limuzine za putovanja."
Iako zvuči gotovo poput znanstvene fantastike, to bi uskoro trebalo postati stvarnošću. Naime, gotovo sve tehnologije u modelu ID. Vizzion ili već postoje - ili marka Volkswagen upravo radi na njihovu razvoju. "Već 2025. godine planiramo proizvoditi milijun potpuno električnih vozila godišnje. Kompaktni ID. i SUV ID. Crozz obilježit će početak toga procesa 2020. godine. Za njima će 2022. godine uslijediti prostrana limuzina ID. Buzz i, prema planovima, ID. Vizzion, koji je u Ženevi predstavljen kao studija", kaže dr. Diess. Budućnost, dakle, već kuca na vrata marke Volkswagen.

Ovo bi vas moglo zanimati:

*HoloLens (naočale za miješanu stvarnost) omogućuje prikaz 3D projekcija u stvarnom okruženju zahvaljujući integriranim senzorima i računalnoj jedinici.