S e-vozilima potpuno električno na putu: učinkovito i ekonomično.
S potpuno električnim pogonom ostvaruju se mnoge želje. Električna vozila voze se mirno i bez emisija - u isto vrijeme, a pri tome impresioniraju svojom učinkovitošću. E-motori kao inovativna pogonska tehnologija su tihi, slabih vibracija i impresioniraju svojim snažnim okretnim momentom. To znači zadovoljstvo u vožnji od samog početka. Učinkovitost električnih automobila također ćete osjetiti i u novčaniku, jer su u usporedbi s konvencionalnim pogonima operativni troškovi električnog vozila znatno niži. Na 100 kilometara, e-Golf sa standardnom opremom troši 13,2 kWh (prema WLTP-u). Predrasudu da električna vozila nisu sposobna za visoke performanse, e-Golf sa svojom maksimalnom snagom od 100 kW i okretnim momentom od 290 Nm lako može pobiti.
e-Golf
S dosegom od čak 231 km (WLTP)
Oduševljava trajno: e-up!
Do 160 km bez emisija.
Jednostavno električan: e-up!
S novim modelom e-up! marka Volkswagen pretvara futurističke tehnologije u
stvarnost. Na taj će način kupci današnjice dobiti električno vozilo koje je
tehnološki visokorazvijeno, sigurno i prije svega prikladno za svakodnevicu uz
uobičajene standarde kvalitete i udobnosti. Kao što smo rekli - pravi
Volkswagen. Novi e-Up! na 100 km troši 11,7 kWh - odnosno 6,15 kn (izvor:
cjenik HEP-a). Time se novi e-up! ubraja u najučinkovitije predstavnike svoje vrste
čak i među električnim vozilima.
Elektrizira iz dana u dan: u skladu sa sloganom "Mali automobil, veliki napredak"
model e-up! svojim brojnim inovacijama, snažnim elektromotorom i dosegom od čak 160
kilometara ne očarava samo vozača već i okoliš.
Od A do B s "e".
Kako bi novi e-up! uvijek bio neograničeno mobilan, Volkswagen nudi različite mogućnosti punjenja kako bi se ugrađeni litij-ionski akumulator uvijek opskrbljivao dovoljnom količinom struje - i to na vrlo jednostavan način: jednu mogućnost nudi vam punjenje novog modela e-up! kabelom za punjenje za utičnice u kućanstvu ili na javnim mjestima pomoću kabela za stanice za punjenje na izmjeničnu struju. Vrijeme za kompletno punjenje pritom iznosi između šest i deset sati. Wall box možete instalirati i kod kuće. Pritom će vam na raspolaganju stajati maksimalni komfor i maksimalni učinak punjenja koji je moguć na kućnom priključku. Na taj se način vrijeme punjenja i kod kuće može smanjiti na čak šest sati. Najbržu mogućnost punjenja nudi vam punjenje istosmjernom strujom. U tu vam svrhu na raspolaganju stoji sve više javnih stanica za punjenje kojima se model e-up! može koristiti. Sa sustavom brzog punjenja CCS potrebno je tek 30 minuta kako bi se akumulator napunio do razine od 80 %.
Kako puniti električni automobil?
Punjenje električnog automobila gotovo je jednako jednostavno kao što je "tankanje" dizela ili benzina u konvencionalne automobile. Stoji vam nekoliko mogućnosti na raspolaganju, a svaka ima svoje prednosti.
Svoje električno vozilo možete puniti na putu - na javnim punionicama - ili kod kuće - jednostavno pute montirane visokoučinkovite utičnice, tj. wallboxu. Pritom je svejedno pada li kiša ili snijeg: baterija i elektronika su zaštićene i voda neće prodrijeti u njih.
Također: Kabel za punjenje Vašeg Volkswagena na kućnoj utičnici besplatno se isporučuje uz svako elektično vozilo. To vam omogućuje punjenje vozila u bilo koju tehnički besprijekornu i profesionalno ugrađenu utičnicu.
Potpuno punjenje: Volkswagen koristi provjerenu litij-ionsku tehnologiju. Visokokvalitetne komponente osiguravaju izvanrednu funkcionalnost i najniže moguće znakove habanja. Stoga Volkswagen daje posebno jamstvo na akumulator vašeg električnog vozila, čije detalje možete vidjeti u jamstvenim uvjetima.
Punionica u vlastitom domu: Električne automobile možete puniti u potpuno normalnim, tehnički ispravnim i profesionalno ugrađenim utičnicama. Kao i kod pametnog telefona, kabel za punjenje ukopčajte u utičnici, a utikač na drugom kraju u utičnicu za punjenje automobila. Zaključajte automobil ključem - i punjenje može početi.
Punjenje na utičnicu (2.3 kW):
- e-up!: 10 h
- e-Golf: 17 h
- Golf GTE: 3 h 45 min
- Passat GTE: 4 h 20 min
Utičnica visokog učinka za dom: Uz zidnu kutiju na raspolaganju je najveća moguća
snaga punjenja vozila. Pored toga, postupak punjenja posebno je ugodan: uklonite
utikač, priključite ga, zaključajte automobil - i to je to. Zeleno svjetlo koje
treperi u gornjem lijevom dijelu signalizira postupak punjenja.
Punjenje na Wallbox (11 kW):
- e-up!: 6 h 12 min*
- e-Golf: 5 h 20 min*
- Golf GTE: 2 h 25 min*
- Passat GTE: 2 h 45 min*
* Trajanje punjenja s AC-Wallbox (11 kW) od 0% do 100% SoC (State of Charge)
Vaš električni automobil možete puniti na sve većem broju javnih postaja za punjenje. Za javne stanice za punjenje AC postoji poseban kabel za punjenje koji možete naručiti na svoj električni automobil. Opet, kad je vozilo zaključano, kabel je također zaključan, tako da nitko ne može prekinuti punjenje.
- e-up!: 6 h 12 min
- e-Golf: 5 h 20 min
- Golf GTE: 2 h 25 min
- Passat GTE: 2 h 45 min
Na takozvanim stanicama za punjenje CCS (skraćeno za kombinirani sustav punjenja) možete puniti s istosmjernom strujom. Kako se kod istosmjernog napona postižu veće snage tijekom punjenja, baterija se puno brže puni. Za upotrebu ovih stanica za punjenje e-up! a e-Golf je opcijski dostupan s posebnom utičnicom za punjenje CCS.
- e-up!: 40 min (80%)
- e-Golf: 45 min (80%)
Leksikon e-mobilnosti
Najvažniji pojmovi iz svijeta električne mobilnosti.
Battery Electric Vehicle - vozilo koje se kreće isključivo pomoću struje akumulatora.
Oznaka proizvoda koja je rezervirana za najštedljiviji model određene serije marke Volkswagen.
Vozilo s električnim pogonom, kod kojeg se potrebna električna energija iz vodika dobiva pomoću gorive ćelije. Pritom kao emisija lokalno nastaje samo vodena para. Stoga je goriva ćelija za marku Volkswagen jedan od mogućih pogonskih koncepata za budućnost.
Izravna razmjena podataka i informacija među motornim vozilima koja će u budućnosti služiti sigurnosti u cestovnom prometu te poboljšanju prometnog toka.
Komunikacija vozila s njihovom okolinom koja će ubuduće moći služiti sprječavanju sudara i zastoja.
Ugljikov dioksid (razg. ugljik-dioksid) - plin bez boje i mirisa koji nastaje tijekom postupka izgaranja. CO2 se smatra glavnim uzročnikom stakleničkog efekta i globalnog zatopljenja. Udio CO2 u emisijama stakleničkih plinova 2007. godine iznosio je samo 88 posto.
Automatizirani ručni mjenjač koji pomoću dvaju djelomičnih sklopova mjenjača omogućuje potpuno automatsku promjenu stupnjeva prijenosa bez osjetnog prekida vučne sile.
Smanjenje obujma motora uz istovremeno povećanje specifične snage odnosno gustoće okretnog momenta primjerice putem punjenja. Pomoću downsizinga smanjuju se potrošnja i emisije ispušnih plinova.
Sukcesivni uvod u korištenje elektromotora kao alternativnog izvora pogona u budućnosti. Počevši s optimizacijom konvencionalnih motora na izgaranje pomoću » rekuperacije (» mikrohibrid) razvoj se nastavlja s različitim hibridnim sustavima (» potpuni hibrid, » plug-in hibrid) sve do » BEV-a kao konačnog cilja.
Automobil koji se ne pogoni pomoću goriva već pomoću struje. Ako ćemo biti precizniji, ovaj pojam predstavlja nadređeni naziv kako za vozilo koje se pogoni pomoću akumulatora tako i za » vozilo na gorive ćelije, ovisno o dotičnom spremniku energije. U općoj jezičnoj uporabi "električni automobil" gotovo se uvijek odnosi na vozilo koje se pogoni pomoću akumulatora (» BEV) i vozi isključivo na struju.
Ispuštanje tvari ili oblika energije u okoliš. Glavne emisije cestovnog prometa čine ugljikov monoksid (CO), dušikovi oksidi (NOx), sumporov dioksid (SO2), ugljikovodici (HC) i » CO2. Kod dizelskih motora također imamo čestice (čađa, prašina). One se pomoću modernih sustava filtriranja smanjuju na minimalnu razinu.
Hybrid Electric Vehicle - vozila koja kombiniraju najmanje dva pogonska koncepta, pogon na motor na izgaranje i pogon na elektromotor. Pojam hibrid ima više značenja je jer se hibridna vozila mogu kategorizirati prema stupnju elektrifikacije (» mikrohibrid, » djelomični hibrid, » potpuni hibrid i » plug-in hibrid). Međutim, u općoj jezičnoj uporabi naziv hibridno vozilo najčešće se odnosi na » potpuni hibrid.
Koncepti transporta i prometa na razini raznih prometnih sredstava koji omogućuju jednostavnu promjenu prijevoznih sredstava kao što su zrakoplov, autobus i vlak, električna vozila, ponude carsharinga odnosno dijeljenja vozila te bicikli.
Konstrukcijska tehnika čiji je cilj maksimalna ušteda težine. Uz pogonski sustav, lagana konstrukcija predstavlja najučinkovitiju mogućnost uštede goriva i smanjenja emisija.
Akumulator s vrlo visokom gustoćom energije koji je termički stabilan i gotovo bez tzv. » memory efekta. Volkswagen ulaže u ovu tehnologiju zbog navedenih pozitivnih karakteristika.
Gubitak kapaciteta kod nekih vrsta akumulatora koji prije nedavnog punjenja nisu bili u potpunosti ispražnjeni. Polazi se od pretpostavke da akumulator "pamti" potrebu za energijom te da s vremenom na raspolaganje stavlja samo količinu energije potrebnu kod dosadašnjih postupaka pražnjenja umjesto prvobitne količine energije.
Ne predstavljaju hibridna vozila u užem smislu već samo doradu motora na izgaranje. Mikrohibridi štede gorivo pomoću » start-stop automatike ili obnavljaju energiju koja nastaje tijekom kočenja (» rekuperacija) te je pohranjuju u akumulator automobila, čime se rasterećuje generator. Međutim, ova se vozila zbog spomenute djelomične elektrifikacije u širem smislu mogu svrstati u » hibridna vozila. No mikrohibrid ne posjeduje e-motor.
Vozila, čija električna komponenta čini tek manji udio u pogonskom konceptu. Ovdje je međutim riječ o većoj elektrifikaciji u odnosu na » mikrohibride jer postoje vlastiti akumulator i e-motor. Za razliku od »potpunog hibrida, potpuno električno kretanje s djelomičnim hibridom ipak još nije moguće već se samo provodi potpora motora na izgaranje. Volkswagen će stoga ulagati u tehnologiju potpunog hibrida.
Modularna poprečna platforma - koncept razvoja proizvoda i proizvodnje marke Volkswagen za poprečno ugrađene motore i mjenjače. Kod ove vrste ugradnje koljenasto vratilo motora pozicionirano je poprečno u odnosu na smjer vožnje te time paralelno u odnosu na osovine. Danas se većina vozila s prednjim pogonom konstruira na ovaj način. U proizvodnji se modeli sastavljaju od niza modula koji se ovisno o modelu kombiniraju na različite načine. Princip platforme rezultira velikim manevarskim prostorom u području dizajna vozila, primjerice pomoću varijabilnih međuosovinskih razmaka i širina traga. Novorazvijene obitelji motora dosljedno su optimizirane za smanjenje emisija CO2. Zahvaljujući inteligentnoj kombinaciji materijala novorazvijenih čelika visoke čvrstoće i najmodernijih konstrukcijskih principa, s modularnim se komponentama može realizirati veća razina udobnosti i sigurnosti uz jednaku težinu. MQB k tomu za sve modele omogućuje otprilike 20 inovacija u području sigurnosti, sustava potpore i infotainmenta koje su dosad bile rezervirane za više segmente vozila. Zbog efekta sinergije moguća je ušteda brojnih troškova u razvoju i nabavi.
Vozilo također poznato pod imenom Zero-Emission-Vehicle (ZEV) koje tijekom rada ne ispušta nikakve štetne ispušne plinove i koje se pridržava takozvanih graničnih vrijednosti nulte stope emisije. Međutim, kako bi se određeno vozilo i u ukupnoj bilanci energije moglo smatrati vozilom s nultom stopom emisije, električna energija pomoću koje se vozilo pogoni mora potjecati iz regenerativnih izvora.
Poznata i pod nazivom zelena struja - struja koja se dobiva iz obnovljivih izvora energije ili ekološki prihvatljivog spoja snage i topline; fizikalno se ne može razlikovati od tzv. "sive" struje nepoznatog porijekla.
Točka u kojoj je postignut globalni maksimum eksploatacije ulja i nakon čijeg se postizanja proizvodnja svake godine smanjuje. Međunarodna agencija za energiju (IEA) procjenjuje da će se ova točka dosegnuti 2020. godine. Što je ulja manje to će benzin i dizelsko gorivo postati skuplji. To je također razlog zašto su potrebne alternativne pogonske tehnologije.
Plug-In Hybrid Electric Vehicle - vozilo koje kombinira motor na izgaranje i elektromotor. Akumulator se može puniti pomoću utikača (za razliku od » potpunog hibrida, čiji se akumulator puni samo putem » rekuperacije). Plug-in hibridi mogu se voziti znatno duže u potpuno električnom modusu. Plug-in hibridi prelaze otprilike 50 kilometara potpuno električki, dok se kod većih udaljenosti uključuje motor na izgaranje. Idealni su za osobe koje putuju kako gradom tako i dužim dionicama.
Tehnologije koje će biti nasljednici današnjih » litij-ionskih akumulatora. Otvoreni sustavi, primjerice cink-zračni akumulatori, sa znatno većom gustoćom energije (> 500 kWh) koji bi jednoga dana mogli omogućiti i električnu mobilnost na dužim dionicama.
Povrat kinetičke energije oslobođene tijekom kočenja ili gibanja uslijed inercije. Ovaj se postupak u e-vozilima većinom provodi putem prebacivanja pogonskog motora u generatorski način rada uz napajanje akumulatora vozila strujom koja nastaje i koja se ovdje pohranjuje za kasnije korištenje. Pritom se iz fizikalnih razloga mogu povratiti samo dijelovi energije kočenja.
Za razliku od standardnog punjenja izmjeničnom strujom (osnovni kabel ili wall box), brzo punjenje moguće je već u roku od 20-30 minuta na stanicama za punjenje CCS istosmjernom strujom koje su opremljene posebno u te svrhe. Tako se trenutačno može ponovno uspostaviti oko 80 posto kapaciteta. "Combined Charging System" (CCS) potvrđen je kao standard na međunarodnoj razini. Dugoročno gledano dodatnu opciju predstavlja bežično punjenje e-vozila putem indukcije.
"Inteligentna" električna mreža koja upotrebljava modernu informacijsku i komunikacijsku tehniku, primjerice za integraciju decentralno proizvedene energije, za optimizaciju menadžmenta opterećenja i za menadžment energije kojim upravlja kupac. Cilj je osiguranje opskrbe energijom na osnovi učinkovitog i pouzdanog rada sustava.
Sustav za smanjenje potrošnje goriva automobila. Motor na izgaranje zaustavlja se putem opterećenja kočnice generatora i isključivanja dovoda goriva kada se automobil kotrlja ili stoji u zastoju. Motor se ponovno pokreće potpuno automatski kada vozač pritisne papučicu gasa odnosno makne nogu s kočnice. Potencijal uštede goriva ostvaruje se prvenstveno u gradskom prometu koji je karakterističan po brojnim fazama mirovanja.
Vidi Well-to-Wheel.
TDI u Volkswagenu označava dizelska vozila s izravnim ubrizgavanjem i turbopunjenjem. Obilježja TDI motora su štedljivost, niske emisije, visoke performanse (okretni moment) i vrlo dobra iskorištenost snage. TDI je u brojnim zemljama registrirana marka tvrtke Volkswagen AG.
Volkswagenova inicijativa za ekološki prihvatljivu mobilnost i održivost. Naziv potječe od slogana "Think small" koji je 1960-ih godina pratio pobjednički pohod Volkswagenove Bube. Dok je tada bilo važno što većem broju ljudi omogućiti pristup individualnoj mobilnosti, Think Blue trebao bi ubrzati prijelaz na ekološki prihvatljiviju mobilnost i način življenja. Više o temi Think Blue
Oznaka za tip motora koja se odnosi na sve benzinske motore vozila marke Volkswagen s jednostrukim i dvostrukim punjenjem te izravnim ubrizgavanjem. Pojam obuhvaća različite varijante punjenja i obujme te brojeve i rasporede cilindara. S TSI tehnologijom Volkswagen je uspio stvoriti motore koji nude prednosti putem smanjene potrošnje goriva te istovremeno očaravaju suverenim razvojem snage.
Koncepti koji se akumulatorima e-vozila koriste kao privremenim mrežnim spremnicima. Energija iz flota električnih vozila po potrebi se povratno dovodi u mrežu. To može biti korisno u smislu učinkovitog menadžmenta opterećenja i pohranjivanja kako bi se primjerice izjednačile oscilacije kod obnovljivih izvora energija. Međutim, današnji akumulatori još nisu u potpunosti konstruirani za ovaj koncept. E-vozilu bi k tomu bio potreban skuplji, dvosmjerni uređaj za punjenje koji bi mogao izvršiti povratno napajanje strujom. Također bi se morali smanjiti gubitci uslijed transformacije istosmjerne struje (akumulator) u izmjeničnu struju (mreža). Stoga u obzir dolazi najprije "light varijanta" koja funkcionira bez povratnog napajanja, ali sa sobom donosi veliku korist za okoliš.
Pogonski motor koji svoju snaga razvija pretvorbom kemijske energije u gorivu u toplinu te pretvorbom ove topline u mehanički rad. Pretvorba u toplinu provodi se izgaranjem goriva koja se većinom sastoje od ugljikovodika.
Odlikuju se činjenicom da se mogu kretati sa svakom od dviju vrsta pogona. Motor na izgaranje i elektromotor mogu u pravilu i zajedno osigurati pogon prema naprijed.
Vidi Vozilo na gorive ćelije
Vidi Well-to-Wheel
Ukupna potrošnja energije i emisije stakleničkih plinova goriva, čiji su uzrok proizvodnja, stavljanje na raspolaganje i korištenje. Počevši s naftom, od bušotine preko rafinerije, mreže benzinskih postaja i spremnika vozila sve do faze u kojoj može služiti kao gotova energetska usluga u vozilu. Ovaj se proces može podijeliti na dvije faze: faza » Well-to-Tank opisuje stavljanje goriva na raspolaganje, dok se faza » Tank-to-Wheel odnosi na korištenje goriva u vozilu i emisije u vožnji.
Broj ciklusa punjenja i pražnjenja koje akumulator može podnijeti prije nego što njegov kapacitet padne ispod određenog postotka početnog kapaciteta. Volkswagen upotrebljava » litij-ionske akumulatore koji nemaju » memory efekt, koji se ne oštećuju svakodnevnim punjenjem i koji se tek neznatno samostalno prazne. Vrlo kvalitetne komponente jamče da će akumulatori ostati potpuno funkcionalni tijekom čitavog životnog ciklusa automobila. Volkswagen stoga za svoje visokonaponske akumulatore daje osam godina jamstva. Tijekom toga razdoblja moguće je nekoliko tisuća punjenja.
MEB − modularna električna platforma
Platforma za e-mobilnost
Fleksibilna i učinkovita
S modularnom električnom platformom (MEB) Volkswagen stvara temelj za mobilnost budućnosti. Međutim, kako točno funkcionira MEB i zašto nam je potreban? Odgovorit ćemo na deset najvažnijih pitanja.
Modularna električna platforma (MEB) jest sustav platforme za proizvodnju električnih automobila koji Volkswagen trenutačno razvija. Već je i uvođenje modularne poprečne platforme (MQB) u arhitekturu automobila 2012. godine predstavljalo temeljitu tehnološku promjenu sustava: umjesto principa platforme implementirala se fleksibilna platforma, zahvaljujući kojoj je proizvodnja vozila postala još učinkovitijom. MEB će sada biti sljedeći veliki korak: proizvodi se od 2015. godine s ciljem dodatne optimizacije prednosti MQB-a - u pogledu električne mobilnosti.
Kada je MQB koncipiran, vizija o e-vozilima prikladnima za širu masu još nije imala središnju ulogu koju danas ima. MEB se sada razvija točno u smjeru ove ideje: kako moraju izgledati osovine, pogoni, međuosovinski razmaci i odnosi masa kako bi automobil bio optimalno opremljen za zahtjeve e-mobilnosti? Prije svega: kako izgledaju najbolji dizajn i pozicija akumulatora? E-automobili marke Volkswagen koji su trenutačno dostupni proizvode se na osnovi MQB-a. To funkcionira izvrsno - no MEB će i dalje optimizirati koncepciju i proizvodnju e-automobila.
Zato što posebno razvijena platforma poput MEB-a čini proizvodnju e-automobila dugoročno učinkovitijom, a time i povoljnijom - i na taj način Volkswagenu omogućuje da svoju proizvodnju dosljednije usmjeri prema e-mobilnosti kako bi odgovorio na sve veću potražnju za električnim vozilima. Međutim, na buduću prodajnu cijenu e-automobila utječu i drugi čimbenici - posebice brzi napredak u području tehnike akumulatora.
Volkswagen je do sada predstavio tri konceptualna e-vozila koja se temelje na MEB platformi: električni mikrobus BUDD-e predstavljen 2016. godine, I.D. koji je na Salonu automobila u Parizu 2016. godine plijenio pažnju i model I.D. predstavljen u siječnju 2017. godine na sajmu automobila Detroit Auto Show. BUZZ koji utjelovljuje futurističku viziju modela Bulli. Prema planu bi 2020. godine u serijsku proizvodnju trebalo ući kompaktno vozilo na osnovi MEB platforme.
Vozači Volkswagenovih e-automobila već danas mogu profitirati od prednosti e-mobilnosti. Međutim, ove su prednosti dodatno naglašene kod generacija vozila koja se temelje na MEB platformi: puni okretni moment iz stanja mirovanja, stražnji pogon i njegove prednosti kod trakcije i ubrzanja te optimizirani balans u vožnji zahvaljujući niže pozicioniranom akumulatoru i bolje digitalne funkcije. Brojne vizije koje su se do prije nekoliko godina činile nevažnima uvažene su kod koncepta MEB-a.
Glavni element MEB platforme jest visokonaponski pogonski akumulator. Njegov oblik i položaj imaju važnu ulogu: na prvi pogled izgleda poput stilizirane pločice čokolade, plosnat je i sastavljen od podmodula. Dijelovi ugrađeni u podnici stvaraju neslućeni prostor u unutrašnjosti. I.D. je primjerice sličan Golfu u pogledu vanjske dužine, međutim iznutra nudi prostor slične veličine kao Passat. Dodatno je smanjena instrumentna ploča, dok se središnja konzola ("Physical App") može varijabilno pozicionirati - prostor je važan aspekt za buduće koncepte putovanja: automobili koji se u velikoj mjeri automatski kreću i u kojima možete odrađivati uredski posao ili provoditi svoje slobodno vrijeme.
Kao prvo: čimbenik vizije. Kod MEB platforme u obzir treba uzeti razna područja koja će se tehnološki konkretizirati tek u narednim godinama - digitalizaciju, Connectivity, potpuno automatsku vožnju. Kako mora izgledati arhitektura vozila kako bi u svim ovim poljima omogućila što više aplikacija i sučelja? Naknadna integracija hardvera u već postojeće arhitekture uvijek sa sobom donosi nedostatke - stoga digitalni sustavi zaključavanja za carsharing odnosno dijeljenje vozila ili senzori za autopilot trebaju biti integrirani u MEB-u od samoga početka. Kao drugo: učinkovitost i troškovi. Ovdje se provode sve moguće prilagodbe kako bi e-mobilnost postala još atraktivnijom.
Otkako je 2015. godine započeo rad na MEB platformi, već su ostvareni veliki napretci - završetak takozvane Rane faze razvoja predstoji u proljeće 2017. godine, dok 2020. godine u serijsku proizvodnju treba ući prvi e-automobil u stilu modela I.D. Brzina kojom će se e-mobilnost razvijati u budućnosti međutim ovisi i o drugim, prvenstveno infrastrukturnim čimbenicima - primjerice o stanju javne mreže stanica za punjenje. Situacija ovdje i dalje jako varira od zemlje do zemlje, no izgradnja trenutačno neometano napreduje.
Ne. U slučaju da uloga električnog pogona u narednom desetljeću dobije na važnosti, Volkswagen će unatoč tome nastaviti proizvoditi automobile s motorima na izgaranje, za što će mu biti potrebna MQB platforma kao osnovna arhitektura. Naime, iako se e-automobili itekako mogu proizvoditi na temelju MQB platforme - obrnuto to nije moguće: motor na izgaranje nije prikladan za MEB arhitekturu.
Prema strategiji "Transform2025+" Volkswagen želi 2025. godine prodati milijun e-automobila godišnje, raspoređeno na otprilike 30 različitih modela marki koncerna. Ovaj cilj povezan je s MEB platformom: proizvodnja e-automobila u velikim serijama moguća je samo na temelju nove platforme. Riječ je dakle o puno više toga od inženjersko-tehničkih detalja: modularna električna platforma predstavlja investiciju u budućnost mobilnosti. Prekretnica za viziju marke Volkswagen.