Izbornik
Pretraži
Golf 1
Ein grüner VW Golf 1 von vorne

Golf 1

Prva generacija Golfa na tržište je stigla 1974. Zahvaljujući modernom dizajnu i inovativnom konceptu pogona Golf 1 ostvario je izniman uspjeh.

Slike: VW AG

1974. – 1983.

Golf I

Volkswagen je od ranih 1970-ih tražio nasljednika Bube za nastavak svoje priče o uspjehu. U to vrijeme, Buba je bila najprodavaniji automobil s oko 21,5 milijuna proizvedenih jedinica.

Novo doba započelo je s Golfom 1: pogon na prednje kotače umjesto pogona na stražnje kotače, hlađenje vodom umjesto hlađenja zrakom, uglasti dizajn umjesto oblina. I novi je koncept oduševio.

Milijunti Golf proizveden je već u jesen 1976. Diljem svijeta prodano je 6,9 milijuna Golfa prve generacije.

Der VW Golf 1 in gelb schräg von vorne
Der VW Golf 1 in gelb von der Seite
Der VW Golf 1 in gelb schräg von hinten
Innenraum des VW Golf 1

Verzije Golfa I

Ovdje ćete pronaći kratki pregled varijanti Golfa jedinice

1976.

Golf 1 GTI

Golf I GTI prvi je put predstavljen na sajmu IAA 1975. S 80 kW (110 KS), tehnikom ubrizgavanja i masom praznog vozila od samo 810 kilograma, redefinirao je sportski duh. Golf I GTI dosezao je maksimalnu brzinu od 182 km/h i ubrzavao od 0 do 100 km/h za 9,0 sekundi. Prve su boje bile Diamant srebrna metalik i Mars crvena, a rešetku hladnjaka krasili su tipičan natpis GTI i crveni obrub. Sportska sjedala bila su presvučena poznatim škotskim kariranim uzorkom.

Der Golf 1 GTI in weiß schräg von vorne
1976.

Golf 1 D

Uz sportski Golf GTI, predstavljena je i dizelska verzija Golfa I: Golf D. Inovativni dizelski koncept sastojao se od 1,5 l motora sa samopaljenjem s 50 KS. U to vrijeme najštedljiviji dizelski motor na svijetu. Potražnja je bila velika i Volkswagen postaje najveći svjetski proizvođač dizelskih motora.

Fotografija prikazuje Golf D u visokokvalitetnoj GLD verziji.

Der Golf 1 GLD in grün schräg von hinten
1976.

Golf 1 CityStromer

Sredinom 70-ih godina tvrtka Volkswagen počela je razvijati električne automobile. Električni Golf – opremljen elektromotorom snage 20 kW – proizveden je samo 20 puta i nije pušten u prodaju: do 1986. služio je između ostalog kao testno vozilo za ispitivanje baterija i motora.

vw volkswagen golf 1976 city stromer grün historie
1979.

Golf 1 Cabrio

Nekoliko godina kasnije, Golf 1 Cabrio doživio je svoju premijeru i brzo nastavio uspjeh Bube Cabrio. Golf 1 Cabrio bio je prvo otvoreno vozilo sa zaštitom kod prevrtanja. Golf I Cabrio postao je jedan od najuspješnijih kabrioleta na svijetu i oličenje životnog stila. Nadimak ovog Cabrio modela koji se proizvodio u tvornici tvrtke Karmann u Osnabrücku: Erdbeerkörbchen, odnosno u prijevodu „košarica jagoda“.

Das Golf 1 Cabrio in rot schräg von vorne

Ostale generacije Golfa