Savjeti za njegu

Savjeti za njegu

Automatske praonice.

Boja vozila je toliko otporna da se u normalnom slučaju može prati bez problema u automatskim praonicama. Suvremene praonice pružaju optimalnu njegu za Vaše vozilo i ekološki su daleko prihvatljivije u odnosu na ručno pranje. Ako boja nakon pranja izgubi sjaj ili primijetite ogrebotine to su pokazatelji da je praonica u neispravnom stanju!

Savjeti za njegu:

Isperite najgrublju prljavštinu s puno vode prije nego što pođete u praonicu. Kako biste boju dugotrajno zaštitili odaberite kod svakog pranja program s vrućim voskom.

Ručno pranje.

Najvažnije kod ručnog pranja je da se prljavština omekša s puno vode te da se ispere bez uporabe spužve. U suprotnom preostale čestice prljavštine na površini boje imaju isti učinak kao najfiniji brusni papir. Nakon toga vozilo možete očistiti mekom spužvom ili četkom za pranje s niskim tlakom i to odozgo prema dolje. Najprljavije dijelove, poput kotača, trebali biste očistiti na kraju, po mogućnosti s drugom spužvom. Na kraju vozilo temeljito isperite vodom i posušite krpom od jelenje kože.

Savjeti za njegu:

Kod šamponiranja ne koristite sredstva za čišćenje kućanstva. Ta sredstva sadrže komponente koje otapaju masnoću i koje otapaju naneseni zaštitni sloj i nagrizaju boju. Iz tog razloga također ne biste trebali koristiti krpe ili spužve koje koristite u kućanstvu.

Pranje s visokotlačnim uređajima za čišćenje.

Obvezno pratite Upute za uporabu uređaja za visokotlačno čišćenje - osobito glede tlaka i glede minimalnog razmaka (veći od 15 cm!). Također pazite na dovoljan razmak u odnosu na meke materijale poput gume ili izolacijskog materijala. Osobiti oprez potreban je kod korištenja sredstava za čišćenje. Nikad ih ne nanosite na vrući lak - općenito ne perite Vaše vozilo na suncu!

Poliranje laka.

Poliranje je potrebno samo onda kada boja izgubi sjaj i sa sredstvima za konzerviranje ne možete postići sjaj. Ako sredstvo za poliranje ne sadrži konzervirajuće elemente, preporučujemo naknadno konzerviranje. Imajte na umu, da mat dijelove i plastične dijelove ne smijete obrađivati sredstvima za poliranje i tvrdim voskom.

Savjeti za njegu:

Najbolje rezultate poliranja ostvarit ćete ako polirate u suprotnom smjeru. Nanesite sredstvo za poliranje primjerice u smjeru kazaljke na satu i polirajte onda u smjeru suprotnom od kazaljke na satu. Mali savjet: koristite obje ruke: nanesite sredstvo lijevom, a desnom polirajte.

Mala oštećenja boje.

Kako biste izbjegli pojavu hrđe trebali biste mala oštećenja boje (udarci kamena itd.) odmah prekriti stikom s bojom ili lakom u spreju. Ako se već pojavila hrđa, trebate je temeljito odstraniti. Prije pokrivnog laka potrebno je nanijeti temeljni lak za zaštitu od korozije. Ako Vam ponekad ipak zatreba pomoć Vaš Volkswagen servis® rado će Vam pomoći.

Plastični dijelovi i krom.

Vanjske plastične dijelove čistite normalnim pranjem. Ako to nije dostatno, koristite sredstvo za čišćenje plastike i očistite zaprljanu površinu mekom krpom ili spužvom. Za kromirane dijelove postoje posebna sredstva za čišćenje kroma koja će vratiti sjaj zahrđalim kromiranim dijelovima ili ako su izgubili sjaj.

Lakometalni naplatci.

Ovdje se talože najveća zaprljanja: strugotine od kočenja, prljavština od ceste itd. čine tvrdokorni sloj. Kako ne bi nagrizli laki metal, strugotine od kočenja i sol za posipavanje cesta trebalo bi oprati svaka dva tjedna. Nakon pranja naplatke premažite najbolje sredstvom za čišćenje bez kiselina koje je posebno predviđeno za lakometalne naplatke. Otprilike svaka tri mjeseca naplatke bi trebalo dodatno natrljati tvrdim voskom. Eventualna oštećenja zaštitnog laka potrebno je odmah popraviti.

Savjeti za njegu:

Nakon početka vožnje pritisnite više puta papučicu kočnice kako biste osušili diskove i obloge kočnica.

Cabrio krovovi.

Krovove od plastike ili tkanine ne smijete čistiti kao površine od laka. Stoga u automatskim praonicama ne birajte program pranja s vrućim voskom, jer će na taj način tkanina postati porozna i može doći do kidanja. Ako je Vaše vozilo opremljeno stražnjim staklom s folijom najbolje da uopće ne idete u automatske praonice. Kao vlasnik cabrioleta trebali biste Vaše vozilo isključivo ručno prati.

Njega cockpita.

Instrumentnu ploču, središnju konzolu i bočne pretince za odlaganje očistit ćete najbolje vlažnom krpom od prašine i druge prljavštine. Dublju prljavštinu na izbrazdanoj plastici odstranit ćete originalnim sredstvom za čišćenje plastike.