Susret na Wörtherseeu 2016: Volkswagen slavi 40. rođendan Golfa GTI

2016-04-28
  • Kultno sportsko vozilo kao najnoviji posebni model "Golf GTI Clubsport S" probija prag od 300 KS

Wolfsburg, 26. travnja 2016. godine - Odbrojavanje je započelo: 4. svibnja započinje 35. susret na Wörtherseeu. Desetci tisuća GTI ljubitelja pritom će u pitoresknom Reifnitzu na južnoj obali jezera Wörthersee slaviti gigantsku zabavu povodom 40. rođendana ovoga kultnog sportskog vozila. Volkswagen će sa sobom na festival povesti svih sedam generacija Golfa GTI, kao i najnoviji Golf GTI Clubsport1. No to još nije sve: u  okviru legendarnog GTI susreta, Volkswagen će predstaviti još markantniju varijantu modela "Clubsport". Najjači serijski model Golfa do sada već će ujesen juriti cestama kao limitirano posebno izdanje.

"GTI" - ova kratica već 40 godina slovi kao mjerilo stvari kompaktnoga sportskog vozila. Golf GTI. Na tržište je lansiran 1976. godine, čime je sportska vožnja dobila svoju demokratiziranu inačicu. Opremljen je onim značajkama GTI-ja koje ga čine jedinstvenim originalom: agilnim motorom, izravnim upravljačem, markantnim voznim postrojem, malom težinom, jedinstvenim dizajnom, mjenjačem s ručicom u obliku loptice za golf, crvenom trakom u rešetki hladnjaka, sportskim sjedalima s kariranim uzorkom. Njegovo razvijanje bila je tajna misija. Cilj je bio proizvesti 5000 vozila. Odavno je ukupna proizvodna naklada svih Golf GTI modela premašila prag od dva milijuna vozila. GTI. Fenomen. Jedinstven. 40 godina uzlazne putanje. Dovoljan razlog za pojavu Golfa GTI kakav do sada još nije postojao: limitiranog posebnog izdanja Clubsport S2; - jednog od najjačih vozila s pogonom na prednje kotače našeg doba. Dvije činjenice na samom početku: 228 kW / 310 KS i jedan novi vozni postroj koji je usklađen s oštrim zavojima trkaće staze Nürburgring. Volkswagen će 4. svibnja u Reifnitzu obznaniti sve daljnje detalje u vezi s ovim novim Golfom GTI.

40 godina Golfa GTI - brza retrospektiva

Golf GTI I / 1976. godine

Šestorica muškaraca kuju 1974. godine tajni plan za razvijanje "sportskog Golfa". Projekt prolazi sve administrativne stadije. Danas se više ne može jednoznačno odrediti kojeg je dana te 1976. godine izrađen prvi serijski GTI. Činjenica je da je sa svojih 110 KS i najvećom brzinom od 182 km/h na jednak način uzburkao svijet kompaktnih i luksuznih sportskih automobila i limuzina. Posebno izdanje svoj je debi imalo 1983. godine s modelom "Pirelli-GTI".

Golf GTI II / 1984.

Genijalan strateški podvig uslijedio je godinu dana kasnije s Golfom GTI II. On je zadržao snagu od 112 KS te se konceptom nadovezao na putanju prve generacije. S jednakim GTI značajkama. Na taj je način novopridošlica postao klasik. Ikona. 1984. godine snaga se smanjuje na 107 KS zbog uvođenja katalizatora. Volkswagen će dvije godine kasnije kompenzirati gubitak u snazi novim 16V motorom, koji se sa 129 KS s katalizatorom nadovezuje na agilnost prvog GTI-ja. 1990. godine se s Gpunjačem u Golfu GTI G60 snaga penje na 160 KS.

Golf GTI III / 1991.

Volkswagen 1991. godine prenosi GTI značajke u treću generaciju. Jednu godinu kasnije snaga se s novim modelom s četiri ventila penje na 150 KS. Turbodizelska verzija (TDI) 1996. godine upotpunjuje GTI ideju sa 110 KS; nakon nekoliko godina benzinski i dizelski motori jednoznačno će se podijeliti na GTI i GTD varijante. Te 1996. godine također se na tržište lansira jubilarni model "20 Jahre GTI" ("20 godina
GTI-ja").

Golf GTI IV / 1998.

Nastup četvrte generacije GTI-ja, uvedene 1998. godine, poprilično je suzdržan. Tehnički je gledano Golf GTI IV sa 150 KS automobil koji svojom agilnošću i kvalitetom konkurente ostavlja daleko
iza sebe. Benzinski motori - četvero- i peterocilindarski - postižu snagu i do 170 KS, a dizelski do 130 KS. Posebni model "25 Jahre GTI" ("25 godina GTI-a") sa snagom od turbopunjenih 180 KS uvodi ovu sportsku ikonu 2001. godine u njezinu novu renesansu.

Golf GTI V / 2004.

Golf GTI debijem pete generacije slavi veličanstven povratak u 2004. godini. Sa znatno oštrijim izgledom, turbopunjenim motorom od 200 KS i najsuvremenijim voznim svojstvima katapultira GTI
ideju u budućnost. Povodom 30. rođendana ovoga kultnog sportskog automobila, tvrtka Volkswagen svojim obožavateljima 2006. godine podaruje model "30 Jahre GTI" ("30 godina GTI-ja") sa snagom od 230 KS.
S istom će jačinom motora startnu poziciju 2007. godine zauzeti reinkarnacija modela "Pirelli-GTI".

Golf GTI VI / 2009.

Sa šestom se generacijom 2009. godine pojavljuje Golf GTI koji s elektroničkom poprečnom blokadom (XDS) nanovo definira temu trakcije. To je GTI koji sada mjeri 210 KS i pruža još više zabave. To je GTI koji s nanovo koncipiranim ispušnim sustavom također nudi čujnu dinamiku. Po prvi ga se puta može dobiti i u varijanti Cabrio. Kruna ove generacije svjetlo će tržišta ugledati 2011. godine, povodom 35. rođendana: "Golf GTI Edition 35" s 235 KS.

Golf GTI VII / 2012.

Sedma generacija GTI-ja u 2012. godinu dojurila je u dvije inačice. Osnovna verzija razvija i do 162 kW / 220 PS3, a Golf GTI Performance 169 KW / 230 KS4. A on je opremljen i novom blokadom
diferencijala na prednjoj osovini. Na temelju toga se 2016. godine pojavljuje Golf GTI Clubsport, koji pomoću funkcije Boost razvija i do 213 kW / 290 KS. On pomiče granice motosporta. A posebno izdanje Golfa GTI Clubsport koje će se za nekoliko dana predstaviti na Wörtherseeu konačno će ih izbrisati.