CO2 tema dobrim dijelom okončana

2015-12-10
  • Dosad nisu utvrđene zakonski sporne promjene niti vrijednosti potrošnje goriva ni vrijednosti emisije CO2
  • Vrijednosti potrošnje goriva moraju se neznatno prilagoditi kod manjeg broja nekih modela vozila


Wolfsburg, 09. prosinac 2015. - Volkswagen je u samo mjesec dana nakon pojave prvih nejasnoća vezano uz mjerene vrijednosti CO2 za neke modele iz koncerna u velikoj mjeri zgotovio analizu. Nakon sveobuhvatnih internih provjera i mjernih kontrola jasno je da kod gotovo svih tih varijanti modela prvobitno utvrđene CO2 vrijednosti odgovaraju propisanima. Sumnja u protuzakonitu izmjenu podataka o potrošnji goriva za aktualna serijska vozila nije potvrđena. Kod internih naknadnih mjerenja utvrđena su neznatna odstupanja samo još kod devet varijanti modela marke Volkswagen.

Ovi rezultati internih mjerenja bit će još jednom do Božića provjereni uz državni nadzor od strane neovisne tehničke agencije. Za vozila, za koja se potvrdi interno ispitivanje o ispravnosti prvobitnih podataka, neće biti nikakvih promjena. Ona se mogu i dalje neograničeno nuditi i prodavati na tržištu. Za nekolicinu modela vozila kod kojih postoje odstupanja doći će do prilagodbe odobrenih CO2 vrijednosti u okviru standardnih procedura.
Volkswagen je ove rezultate predočio istražnoj komisiji Savezne vlade i Državnom uredu za motorna vozila (KBA). Broj od otprilike upitnih 800 000 vozila koje je Volkswagen prvobitno objavio nije potvrđen. Odstupanja su utvrđena internim mjerenjima samo kod devet varijanti modela i prosječno iznose samo par grama CO2 što odgovara povećanju potrošnje ciklusa u NEDC-u od cca. 0,1 do 0,2 litre na 100 kilometara. Uzimajući u obzir godišnju proizvodnju od cca. 36 000 jedinica ove se vrijednosti odnose na samo otprilike 0,5% volumena marke Volkswagen. Popis varijanti modela nalazi se na internetskoj stranici www.volkswagen-media-services.com.
Tvrtke-kćeri u koncernu Audi, ŠKODA i SEAT dogovorile su s nadležnim uredima za tipsko odobrenje sličan postupak.
Realne vrijednosti potrošnje za kupce ne mijenjaju se te povrh toga nisu potrebne nikakve tehničke mjere na vozilima. Prvobitno očekivani troškovi u visini od 2 milijarde eura se tako na osnovu ovih rezultata nisu potvrdili. Hoće li doći do troškova manjeg iznosa ovisi o rezultatu naknadnih mjerenja koja se još trebaju provesti.